Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:
Tässäkin tapauksessa on ihan miehen omaa syytä, jos nainen joutuu jankkaamaan. Jos sanoisi kaksi sanaa, niin säästyisi jankkaukselta. Mutta mies tekee ihan itse silloin valinnan, ja jos valitsee jankutuksen niin turhako siitä sitten valittaa on tai ahdistua.
N: No sano ny mikä vaivaa?
M: Auto on hajalla.
N: Mitä? Mä puhun meidän parisuhteen tilasta ja sä mietit autoa?
M: Niin, sitä vaan mietin tässä kun se on hajalla.
N: Oot kun mikäkin ihme mörrikkä ja sitten syy on muka tollanen? Mikä siinä on hajalla?
M: No vaihteisto meni. Tulee kallis remppa.
N: Jaa mitä? Miksi oot sen rikkonu? Ja miksi aina sun autoihin pitää kaikki rahat laittaa, aina ollaan autoon vaan kaikki pistämässä, mikset korjaa ite? Miksei voida ostaa halvempaa autoo?
M: No pitää se ny joka tapauksessa korjata.
***kolme minuuttia*****
N: No mikä nyt on?
M: No sitä autonkorjausta mietin, että mihin veis.
N: Ai vieläkö muka sitä? Älä nyt valehtele, nyt ei kuules oo mistään autosta kysymys kun mies on koko päivän mököttäny, nyt kerrot mikä on! Etkö rakasta mua enää? Miks oot tollanen?
M: Eikun se remppa, että varmaan huoltokin tulee kohta ja kallis lasku.
N: Nyt älä kuule ukko selitä siinä, mihis sitä rahaa oikein tarvitaan nyt kuule? Onko sulla toinen? Siihenkö ne rahat menee? Pidätkö mua ihan itsestäänselvyytenä tässä? Vastaa! Vastaa!
M: Eikun se auto....
N: Nyt annat sen auton kuule olla! Ei sanaakaan mistään autosta enää! Vastaa! Onko sulla toinen! Miks oot noin omituinen!
M: Ei oo toista, oon sitä autoo...
N: Siis mikset sä voi puhua sun tunteista, mä koitan vakavasti keskustella meidän parisuhteen tilasta ja sä rupeet puhuun jostain autoista! Sä et ikinä kuuntele mua! Sä oot ihan kauhee, sulla on toinen! Mä kirjotan kaksplussaan ja muutan äitin luo!