Miksi mies kehuu muita naisia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras...

Vieras
Juteltiin miehen kanssa tänään niitä näitä, ja puhe kääntyi yhteen tuttavapariskuntaan. Mies sitten alkoi ihaillen kommentoida naisosapuolen ulkonäköä: "Se Tiinakin on kyllä niin hoikka ja hyvännäköinen, että ei uskoisi, että on viisi lasta synnyttänyt." No, kyseinen lause on kyllä ihan totta - kyseisestä Tiinasta ei todellakaan tätä ensi näkemältä uskoisi ja kaunis nainenhan hän onkin, ei siinä mitään. Myöntelin siinä sitten, että näinhän se on.

Tuli siinä sitten kuitenkin vähän semmoinen olo, että minä en sitten ilmeisesti ole hyvännäköinen. No, en tosiaan ole yhtä hoikka kuin tämä kyseinen Tiina, mutta painoni on kyllä ihan normaalilukemissa. Lisäksi olen raskaana, viikolla 28+2, joten ainakaan vatsan kohdalta moinen hoikkuus ei olisi mahdollistakaan... Heh. Muuten pidän kyllä itsestäni huolen, pukeudun kauniisti, meikkaankin, laitan hiuksiani, mutta koskaan ei mieheltä tule kehuja. Jotenkin siis tämä Tiinan ulkonäön kommentointi sai minut loukkaantumaan. Voi tietysti olla, että olen hieman yliherkkä - olen kyllä näin raskausaikana reagoinutkin asioihin itselleni epätyypillisesti - mutta silti... Ei tulisi mieleenkään kehua miehelle muiden ukkojen ulkonäköä, ei mulla ole sellaiselle tarvetta - mieskään ei missään mallinmitoissa ole, mutta kuitenkin mielestäni komea ja puoleensavetävä.

En nyt mitenkään loukkaantumistani alkanut miehelle näyttämään, vaan pidin asian sisälläni. Kyllähän mies saa ajatella mitä haluaa ja kyllähän tuo Tiinan ulkonäköön liittyvä juttu totta onkin, hieno homma että on saanut pidettyä itsensä niin hyvin kuosissa :)

Mutta mitä en ymmärrä on, miksi miehen pitää kehua mulle muiden naisten ulkonäköä ja miksi on niin vaikeaa lausua kaunista kommenttia omalle vaimolleen? On tosi kiva kuunnella muihin kohdistuvia kehuja, kun itse ei saa niitä koskaan. (Tosin muualta niitä on minulle tullut, joten ihan menetetty tapaus en kaiketikaan ole.)

Taisi olla vähän vaan ajattelematon kommentti mieheltäsi. Jotkut jutut täytyy vaan päästää toisesta korvasta ulos. Ei minunkaan mieheni minua kehu, mutta ei sillä väliä, ja uskon kyllä, että tykkää silti. :)

Siis pahoitit mielesi koska mies jossain sivulauseessa heitti ohimennen kommentin jostain tuttavanaisesta muttei samaan hengenvetoon ylistänyt sua?

Kuinka tyhmä miehen pitää olla sanoakseen näin raskaana olevalleen vaimoilleen?

"Se Tiinakin on kyllä niin hoikka ja hyvännäköinen, että ei uskoisi, että on viisi lasta synnyttänyt."

Eihän se ny tolla lauseella mitenkään omaa vaimoaan dissannut. Jos Tiina on hyvännäköinen niin pitäskö miehen sanoa että se Tiina on kyllä niin susiruma vain vaimoaan miellyttääkseen? Pitäskö jotenkin valehdella tai muuttaa omia mielipiteitään vain siksi että vaimo on raskaana?

Sanoinhan jo aloitusviestissä, että olen miehen kanssa samaa mieltä - kyllähän se Tiina onkin hoikka ja hyvännäköinen, eikä todellakaan häntä uskoisi viittä lasta synnyttäneen noin niin kuin ulkoisesti. En myöskään tarkoittanut että miehen olisi pitänyt sanoa Tiinan olevan susiruma tai lössähtänyt - eihän asia ole niin. En vain käsitä, miksi ylipäätään pitää kommentoida muiden naisten ulkonäköä, kun ei koskaan sano mitään positiivista minustakaan. Lisäksi tuli hieman sellainen "vertailun makua" olo, vaikka en mikään tankki olekaan.

Eihän se ny tolla lauseella mitenkään omaa vaimoaan dissannut. Jos Tiina on hyvännäköinen niin pitäskö miehen sanoa että se Tiina on kyllä niin susiruma vain vaimoaan miellyttääkseen? Pitäskö jotenkin valehdella tai muuttaa omia mielipiteitään vain siksi että vaimo on raskaana?

No sinä nyt et edes halua ymmärtää. Kun sun mielestä mies on aina oikeassa, teki ihan mitä tahansa. Vaikka saatana tappais vaimonsa niin sun mielesttä sekin on sen akan omaa syytä.

Mä esittäisin miehelle tuossa tilanteessa kiinnostuneena lisäkysymyksiä "Tiinasta". Onks sillä sun mielestä hyvät tissit? Panisitko? Sopisiko mulle samanlaiset korkkarit, jos niitten kanssa olisi leopardikaulahuivi eikä muita vaatteita?

Yhteistyössä