Miksi mies käyttäytyy näin?? Mä oon ihan pihalla, auttakaa!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pää hajoo!!!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Ohis:
Jos mä olisin tiennyt mihin tää johtaa, mä olisin korkeintaan vaan halinut, niinkuin ystävää halitaan, en mitään seksuaalista :( :(
Mun ei tullut mieleenikään, että se vois olla ihastunut muhun.
Ajattelin, että se välttelee mua siksi, etten mä kuvittelisi liikoja... Mutta sekin asia puhuttiin jo.

Siis häh? Kuinka usein sulla on tommosia hetkiä sellaisten ihmisten kanssa, joihin et ole ihastunut? :o Tottakai se on ihastunut, jos on suudellut, halinut, jne. Ja kun kerran on sen rajan yli mennyt, niin paluu pelkkään ystävyyteen on lähes madotonta.

No kai mä olen siihen vähän... emmä tiedä. Sen tiedän, että se on mulle tärkeä ihminen ja tykkään siitä eikä se ole mulle mitenkään yhdentekevä. Mutta jos mun pitäis valita sen kanssa yhdenillan juttu sängyssä ja siitä seuraava kuollut hiljaisuus tai hyvä ystävyys, mä valitsisin sen ystävyyden.

Nyt on myöhäistä valita sitä enää kun kerran jo valitsit sen toisen polun. Sä todellakin taidat olla hyvin kokematon suhdeasioissa. Kakkua ei voi syödä ja säästää...

No tuskin mä yksin "syyllinen" tapahtuneeseen olen??

Jos et nyt jo anna asian olla, niin kyllä olet. Usko jo vähemmällä!

Selitä nyt vielä, miksi sun pitää oikein hieroa suolaa sen haavoihin ja mennä sinne "juttelemaan" asioista? Eikö hän tehnyt selväksi, että haluaa olla vain norminaapuri ja pitää etäisyyttä? Sun toive oli se, että voisitte olla ystäviä ja mun mielestä mies on tehnyt nyt selväksi ettei halua / pysty olemaan vain ystävä. Miksi siis vielä sun pitää mennä tätä asiaa jankkaamaan hänen kanssaan? Mitä toivot / haluat hänen sanovan?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos joku ei halua syystä tai toisesta pitää yhteyttä, niin älä roiku. Se on löytänyt vapaan naisen ja elää ihan eri vaihetta jo.

No en mä haluakaan muuta kuin meidän ystävyytemme takaisin, ihan sama seurusteleeko vai ei!!
Koittakaa nyt jo käsittää.

No jos teillä kerran on tunteita toisianne kohtaan niin tuskin se ystävyys pysyy ihan platonisena. Mies tekee viisaasti kun yrittää pitää sut kaukana. Jos haluat hänet elämääsi, niin sitten pitää oma liitto lopettaa ensin asiallisesti ja sitten suunnitella uutta suhdetta.

Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
Jos joku ei halua syystä tai toisesta pitää yhteyttä, niin älä roiku. Se on löytänyt vapaan naisen ja elää ihan eri vaihetta jo.

No en mä haluakaan muuta kuin meidän ystävyytemme takaisin, ihan sama seurusteleeko vai ei!!
Koittakaa nyt jo käsittää.

No jos teillä kerran on tunteita toisianne kohtaan niin tuskin se ystävyys pysyy ihan platonisena. Mies tekee viisaasti kun yrittää pitää sut kaukana. Jos haluat hänet elämääsi, niin sitten pitää oma liitto lopettaa ensin asiallisesti ja sitten suunnitella uutta suhdetta.

Peesi. Vanhat alta pois ensin.

Romeo ja Juliet, kumpikin rakastaa toista selvästikin :(
Ajattele asia niin, että jos teidät on tarkoitettu yhteen, te pääsette vielä yhteen. Voimia!

juu, romantisoidaan tää heti ...not!
musta nyt tärkeempää aapeen ois istua OMAN MIEHENSÄ kanssa pöydän ääreen ja selvittää missä mennään, vai mennäänkö ollenkaan - ennemminkin kuin juosta naapurissa naapurin miestä ettimässä ja oottamassa ja selvittelemässä..

No et sä ketään voi alkaa ahdistelemaan vaikka olisit kuinka ihastunut. Anna nyt toisen olla rauhassa, jos sitä on pyytänyt ja toivonut. Käytöstapoja nyt vähän.

Mä en voi mun tunteilleni mitään... :(

No mitä ne tunteet sitten on? Jos rakastat häntä, niin oma suhde täytyy kuitenkin ensin hoitaa alta pois. Ja jos taas haluat ystävyyttä, niin mun mielestä sun tulee kommentoida tämän naapurin tunteita ja mielipiteitä; jos hän ei halua olla tekemisissä niin sitten et voi häntä siihen pakottaa. Se ei ole mitään rakkautta, että pakottaa toisen vastentahtoisesti tilanteeseen, jossa hän ei itse halua olla, ihan vaan siksi, että itse on ihastunut/rakastunut/ystävän tarpeessa.

Siis mitä ihmettä? Eikö kyse ollutkaan siitä, että haluat olla vain ystävä?

No aloitusviestissähän ap sanoi, että kaipaa tämän miehen kosketusta, joten ei kai siinä pelkästä ystävyydestä voi olla kysymys. Mulla on lukuisia miespuolisia kavereita enkä kyllä ikinä kaipaa heidän kosketustaan.

Siis mitä ihmettä? Eikö kyse ollutkaan siitä, että haluat olla vain ystävä?

No aloitusviestissähän ap sanoi, että kaipaa tämän miehen kosketusta, joten ei kai siinä pelkästä ystävyydestä voi olla kysymys. Mulla on lukuisia miespuolisia kavereita enkä kyllä ikinä kaipaa heidän kosketustaan.

Näin. Keskity kuule ap nyt vaan omaan perheeseen. Lopeta miettiminen. Ystävyys ei nyt vaan oikein onnistu.

Ap, mun mielestä sun nyt kannattaa ennen kaikkea miettiä, että mikä tässä toisessa miehessä on niin ihanaa, onko hän tosiaan niin paljon "parempi" kuin oma miehesi, vai onko kyse vain siitä, että olosuhteet ajavat sinut hänen syliinsä. Ehkä saat häneltä ymmärtämystä, hellyyttä ja tunnekuohuja joita oma miehesi ei enää sinulle jostain syystä tuo. Mutta kannattaa myös miettiä, millaista oli oman miehesi kanssa, kun ihastuit ja rakastuit häneen, miksi hänen kanssaan aloit olemaan? Ihastuminen ja rakastuminenkin on tavattoman helppoa ja ihanaa, suhteen ylläpitäminen ja pitkäaikainen toisen rakastaminen ja kunnioittaminen sen sijaan vaatii työtä.

En tietenkään tiedä, mitä ongelmia omassa liitossasi on, mutta siihen uskon, että edes ystävyys siihen toiseen mieheen, ei ole niiden ongelmien tai oman pahoinvointisi ratkaisu. Se on vain hetken lohtu ja helpotus. Kuitenkin se oma tonttinsa on joskus siivottava. Ja tämä toinen mies on siksi erilaisessa tilanteessa kuin sinä, että hän on henkisesti ja fyysisesti vapaa rakastumaan ja aloittamaan suhteen. Olisihan häntäkin kohtaan reilumpaa, ettet "pakottaisi" häntä roikkumaan tunteissa ja haaveissa, jotka eivät ainakaan tällä hetkellä ole ajankohtaisia.

Alkuperäinen kirjoittaja aamuvirkku:

Aikaisemmin paruit muistaakseni ystävyyden perään???????????????????

Sitäkin. Mun tunteet on ihan sekaisin itsellänikin. Pakko kai mulla on jotain tunteita olla kun tää asia vaivaa mua niin :(

Sää nyt vaan sait juteltua eri tavalla, ku ehkä oman miehesi kanssa. Hanki ystävä, hanki harrastus tai jotain. Et sinä välttämättä sitä naapurin äijää kaipaa, vaan niitä hetkiä ja sitä rupattelua. Älä nyt jestas sentäs moisen haihattelun takia pilaa liittoasia ja suhdettasi.

Istahat miehesi kans alas ja juttelet hälle samaan tyyliin. Otatte aikaa kaksin ja tutustutte uudestaan. Kaivat esiin sen vanhan rakkauden. Se on sielä piilossa, löydä se. Se on reilumpaa kaikille.

Mulle kävi vähän noin, kuten ketjun aloittajalle.. ihastuin suinpäin yhteen mieheen ja myin taloni, jätin lapsen isän, irtisanouduin töistä ja muutin lapseni kanssa ihan vieraalle paikkakunnalle uuden miehen lähelle. Vaan kuinkas kävikään.. mies oli ihan muuta kuin olin luullut ja suhteesta ei todellakaan tullut mitään. Kaikki meni päin helv.. ja katunut olen, että rikoin ihan hyvän perheen hetken ihastuksen huumassa. Lapseni kärsi tästä varmasti eniten. Itse kävin psykologin luona juttelemassa, kun olin niin hajalla pitkään. Nyt olen jotenkin jo jutusta yli päässyt, muuttanut takaisin tuttuihin maisemiin ja yritän saada taas elämästä kiinni.

Ap, mun mielestä sun nyt kannattaa ennen kaikkea miettiä, että mikä tässä toisessa miehessä on niin ihanaa, onko hän tosiaan niin paljon "parempi" kuin oma miehesi, vai onko kyse vain siitä, että olosuhteet ajavat sinut hänen syliinsä. Ehkä saat häneltä ymmärtämystä, hellyyttä ja tunnekuohuja joita oma miehesi ei enää sinulle jostain syystä tuo. Mutta kannattaa myös miettiä, millaista oli oman miehesi kanssa, kun ihastuit ja rakastuit häneen, miksi hänen kanssaan aloit olemaan? Ihastuminen ja rakastuminenkin on tavattoman helppoa ja ihanaa, suhteen ylläpitäminen ja pitkäaikainen toisen rakastaminen ja kunnioittaminen sen sijaan vaatii työtä.

En tietenkään tiedä, mitä ongelmia omassa liitossasi on, mutta siihen uskon, että edes ystävyys siihen toiseen mieheen, ei ole niiden ongelmien tai oman pahoinvointisi ratkaisu. Se on vain hetken lohtu ja helpotus. Kuitenkin se oma tonttinsa on joskus siivottava. Ja tämä toinen mies on siksi erilaisessa tilanteessa kuin sinä, että hän on henkisesti ja fyysisesti vapaa rakastumaan ja aloittamaan suhteen. Olisihan häntäkin kohtaan reilumpaa, ettet "pakottaisi" häntä roikkumaan tunteissa ja haaveissa, jotka eivät ainakaan tällä hetkellä ole ajankohtaisia.

Puhut asiaa.
Mutta sen verran kommentoin, että meillä ei mieheni kanssa ole kyse mistään pelkästä kyllästymisestä. Enempää en ala tässä niitä selvittelemään kuitenkaan.

Yhteistyössä