Miksi mies ei saa saikkua!!!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vaimo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vaimo

Vieras
|O Mies on ihan loppu. Työuupumusta ja masennustakin, lääkärissä on rampannut. Lääkäri ei kuitenkaan suostu kirjoittamaan kuin puoliaikaista sairaslomaa ja näin miehen siis tulee tehdä puolta työpäivää...mutta kun se ei mitään auta!!!! Mitä pitää tapahtua, että loma irtoaa, sillä mies todella on sen tarpeessa?? :'( Miehen käytös on väliin uhkaavaa etenkin lapsia kohtaan, niin sippi on...eikä lomaa saa...

Lääkäri ehkä katsoo että on hyvä ettei ole kokonaan kotona makaamassa vaan koittaa pitää jonkinlaista päivärytmiä yllä ettei siellä kotona seinät kaadu päälle ja sitten räjähtääkin kunnolla lapsille.

Alkuperäinen kirjoittaja Boycot:
Lääkäri ehkä katsoo että on hyvä ettei ole kokonaan kotona makaamassa vaan koittaa pitää jonkinlaista päivärytmiä yllä ettei siellä kotona seinät kaadu päälle ja sitten räjähtääkin kunnolla lapsille.

Asia ei ole näin. Lääkäri ei vain tajua.
Mies piti omaalomaa viikon ja piristy heti jonkin verran, mutta kun työhön palasi, uupumus tuli takaisin...ja mies itse toki tietää, mikä olisi hyväksi ja sanoo tarvitsevansa kunnon loman. Ei erossa perheestä, mutta erossa työstä.

Mulle tuli ekana mieleen että esittääkö mies "liian reipasta" lääkärissä eikä kerro koko totuutta? Vai esittää sinulle väsyneempää kuin onkaan ja siksi lekuri ei myönnä saikkua kun ei ole tarvetta?

Jompikumpi näistä osuu lähelle.

Alkuperäinen kirjoittaja vaimo:

Mies piti omaalomaa viikon ja piristy heti jonkin verran, mutta kun työhön palasi, uupumus tuli takaisin...ja mies itse toki tietää, mikä olisi hyväksi ja sanoo tarvitsevansa kunnon loman. Ei erossa perheestä, mutta erossa työstä.

Sitten kannattaa jäädä työttömäksi ;) Kyllä uusia työntekijöitä varmasti löytyy.

Alkuperäinen kirjoittaja noh:

Sitten kannattaa jäädä työttömäksi ;) Kyllä uusia työntekijöitä varmasti löytyy.

Just.

Just.

no näin kannattaisi menetellä jos lääkärin mielestä mies on työkunnossa mutta mies vaan kaipaa lomaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mulle tuli ekana mieleen että esittääkö mies "liian reipasta" lääkärissä eikä kerro koko totuutta? Vai esittää sinulle väsyneempää kuin onkaan ja siksi lekuri ei myönnä saikkua kun ei ole tarvetta?

Jompikumpi näistä osuu lähelle.

Mies ei kerro lääkärille luultavasti ihan rehellisesti niinku asia on...tässäkin VOI olla osasyy. Mies aina vähättelee omia ongelmiaan...että juu, tässä voi olla perää. Mitä voin tehdä?

Ottako olleet mielenterveyspuolelle yhteydessä? Sieltä saisitta enemmän apua.. pelkkä saikku ei aina riitä!! :hug:
Toinen mahdollisuus on, että pyydät miehen luvalla soittoaikaa kyseiselle lääkärille tai menette vastaanotolle yhdessä

Käske miehen pitää palkatonta lomaa! Jos oikeasti työssä jaksaminen on lomasta kiinni, niin silloin se on pidettävä vaikka omaan piikkiin. Muuten kaikki asiat kaatuu päälle ja kovaa.

Jos mies ei ole yhteistyöhaluinen eli kerro itse lääkärille tilennetta, voit ottaa yhteyttä ko lääkäriin (jos saina sama lekuri) ja kertoa tilanteen. Harmi vaan että jos mies kiistää tuon niin se ei vaikuta asiaan eli et voi tehdä mitään muuta kuin yrittää saada miehen tajuamaan tilanne.

Alkuperäinen kirjoittaja f:

Just.

no näin kannattaisi menetellä jos lääkärin mielestä mies on työkunnossa mutta mies vaan kaipaa lomaa.

Tai ehkäpä se mies kertookin siellä lääkärissä totuuden ja se syy onkin kotona? Siksi olisi hyvä että mies pitää puolipäiväistä työtä itsellään ja olisi se jokin normaali rutiini siinä päivässä kunnes joutuu menemään kotiin.
Olisikohan miehen nyt hyvä hankkia jokin harrastus?

Nyt en jaksanut lukea koko ketjua, mutta olisiko apua, jos sinä voisit lähteä mukaan lääkäriin ja kertoa oman näkemyksesi tilanteesta? Mies ei ehkä uskalla sanoa lääkärille, että käyttäytyy lapsia kohtaan uhkaavasti. Eikä ehkä kerro muutenkaan niin avoimesti, mikä tilanne oikeasti on.

Kuvaamasi juttujen perusteella ei todellakaan anneta kokoaikaista saikkua, syynä se että ongelma on siellä työpaikalla ja se tulisi siellä ratkaista.
Ei se auta vaikka olis vuoden saikulla, kun ukkosi palaisi takas töihin sama juttu alkais taas.
Eli ukkosi on otettava esimieheen yhteyttä ja esimies, lääkäri ja miehesi pitäisi puida tuo juttu, tai sitten miehesi vaihtaa työpaikkaa.
Mitä varten se on miehellesi niin raskasta olla siellä töissä?
Ja se että on väsynyt, ei ole mikään syy käytäytyä uhkaavasti lapsia tai muitakaan kohtaan.

Sitten saattaa olla parempi vaihtaa työpaikkaa jos työpaikka ahdistaa. Sairausloma on sitä varten että sitä otetaan kun ollaan sairaita, ei silloin kun työpaikka ahdistaa. Ehkä työuupumuksen "oireet" eivät lääkärin mielestä täyty miehesi kohdalla. Tai jos hän katsoo että miehen uupumus johtuu työn ahdistavuudesta johon ei auta loma vaan työn vaihto. Kyllä sillä lääkärillä on perusteet miksi kokee että työajan vähennys auttaa. Onhan hän jo kuitenkin saanut jo sen vähennyksen. Ja joo, kyllähän meistä jokainen kokee että loma olisi hyvästä mutta kun siitä lomalla olosta ei kuulu maksaa palkkaa.. Silloin puoli Suomea olisi uupumuslomalla koko ajan.

No minä heivaisin koko ukon mäkeen. Ei väsymys ole syy käyttäytyä uhkaavasti lapsia kohtaan!

Haista home. Toivotaan, et ukkos heivaa sinut väsymyksen tullen pihalle...oishan kiva?

mä oon samaamieltä ap:n kanssa, et toisen hylkääminen ei tuossa tilanteessa ole oikearatkaisu!!!
Miettikää jos jokainen mies kenen vaimo sairastuu synnytyksenjälkeiseen masennukseen lemppaisi emännän pihalle..

No minä heivaisin koko ukon mäkeen. Ei väsymys ole syy käyttäytyä uhkaavasti lapsia kohtaan!

Haista home. Toivotaan, et ukkos heivaa sinut väsymyksen tullen pihalle...oishan kiva?

No ei kai se sen väsymyksen takia heivaa, mutta jos mä käyttäytyisin uhkaavasti lapsia kohtaan niin odottaisinkin heivaavan! Ei väsymys ole mikään syy! Mistä tommosesta ihmisestä ikinä tietää, mitä se sit tekee, kun on oikeen väsymys? On se nyt kumma juttu, että lapsiakin voi kohdella miten sattuu, jos esimerkiksi on väsynyt?

Yhteistyössä