Miksi mies ei saa saikkua!!!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vaimo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Kvart över:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No minä heivaisin koko ukon mäkeen. Ei väsymys ole syy käyttäytyä uhkaavasti lapsia kohtaan!

Mä en myös ymmärrä tätä? Miksi väsynyt uhkailee lapsia??

Kyllä mulla ainakin pinna kiristyy väsyneenä. Kun useampi lapsi on yhtä aikaa esim. sairas eikä saa missään välissä levättyä kun yrittäjämies on aina töissä. Välillä säikähdän itsekkin kuinka huudan lapsille ja kuinka pienestä lapsille hermostun (etenkin koululaisille).

Halaus ap:lle, teillä on vaikea tilanne. Täällä nyt ei suurin osa oikeesti ymmärrä minkälaista siellä suuressa maailmassa on, ja kun on oikeasti vaikeaa. Älä välitä muutaman idiootin kommenteista, eihän ne raukat ymmärrä mistä ne puhuu.

Kerron oman kokemukseni, en tiedä auttaako tämä.

Sukulaiseni sai sairaslomaa pitkään jatkuneen masennuksen vuoksi. Kävi jonkin aikaa mtk:ssa, mutta lopetti sen sitten "turhana". Jätti lääkkeet syömättä. Alkoholin käyttö oli pitkään ollut jo hallitsematonta ja nyt kun ei tarvinut enää töissä käydä saikin sitten ryypätä mielin määrin. A-klinikalle ei suostunut, eikä suostu vieläkään.
Nyt, viitisen vuotta myöhemmin, ei pysty enää käymään töissä, saanut sen verran kovat aivovauriot juomisesta ettei lääkärin todistuksella pysty töihin. Pää on kuvattu useaan kertaan. Edelleenkään ei suostu hoitoon, silloin tällöin jaksaa syödä lääkkeitään ja onkin silloin parempi kausi. Mutta kun samaan aikaan ei voi juoda niin lopettaa lääkkeet. On siis menettänyt tähän mennessä perheensä, työnsä, ajokorttinsa...

Joskus käy mielessä, että mitäs jos ei olis saanut aikanaan kuukausien saikkua, vaan olisi "pakotettu" töihin, olisiko tilanne tämä. Olisi saanut pitää päivärytmin eikä elämänhallinta olisi mennyt näin. Apua hänellä oli läheisistä, ei vaan välittänyt siitä silloin kun sillä olisi jotain merkitystä ollut.

Teillä ap tuskin on näin pahaa tilannetta edessänne, mutta tavallaan ymmärrän lääkäriä joka ei täyspäiväistä saikkua määrää, ehkäpä näkee edessään kuvaamani kauhukuvan..

Siinä olenkin osittain muutaman muun kanssa samaa mieltä, että miehesi tarvitsee muutakin apua kuin sairasloman, ihan oikeasti mtk:n palveluja. Työpaikan vaihtokin voisi auttaa jos mahdollista?

Voimia teille kuitenkin.

Alkuperäinen kirjoittaja vaimo:
[ja mies itse toki tietää, mikä olisi hyväksi ja sanoo tarvitsevansa kunnon loman.
No sitten ei muuta kun neuvottelemaan lomaa työnantajan kanssa. Vaikka palkatonta.

Kellepä loma ei hyväksi olisi. Sen varmaan jokainen itse toki tietää. Lääkärit on taas sitä varten että arvioivat SAIRASlomantarpeen.

Yhteistyössä