Miksi mies ei saa saikkua!!!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vaimo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja tt:
Käske miehen pitää palkatonta lomaa! Jos oikeasti työssä jaksaminen on lomasta kiinni, niin silloin se on pidettävä vaikka omaan piikkiin. Muuten kaikki asiat kaatuu päälle ja kovaa.

Palkattomaksihan toi työuupumuksen takia saatu sairasloma sitten muuttuukin kun kelan pitäisi maksaa... työuupumus ei nimittäin kuulu korvauksen piiriin :/ Siinä on kiva sitten miettiä miten rahallisesti pärjää.
Anteeksi hiukan OT-viesti. Toivottavasti AP miehesi saa kuitenkin apua. Ole sinä ainakin tukena ja yritä auttaa parhaasi mukaan. Tuossa tilassa on vaikea myöntää olevansa avun tarpeessa, joten muiden tukea tarvitaan paljon!

Rakkaat kanssasisaret.
Onko aivan totta, ettette tiedä, mitä on uupumus ja masennus?
Onko totta, ettette itse koskaan yliväsyneenä menetä herkemmin hermoja lastenne kanssa? (tähän kaikki kilvan "eeeeei meeeeillä ainakaan"...joo)
En usko, ettette tiedä, mitä on uupumus ja masennus.
Umpiväsyneen ihmisen sietokyky on minimissään ja se näkyy vähän kaikessa, myös käytöksessä lapsia kohtaan. EN MISSÄÄN NIMESSÄ pidä sitä oikeana ja olen kyllä keskustellut mieheni kanssa asiasta monet kerrat. Mies ei ole tyhmä, hän tajuaa tilanteen.
Hän ei halua olla lapsille paha, siksi hän lähti apua hakemaan.
Miehen on vain jostain syystä vaikea puhua asioistaan varsinkin ulkopuolisille ja herkästi antaa "ihan jees"-kuvan ja siitä voi tässäkin olla osittain ainakin kysymys.
Toki aion keskustella mieheni kanssa vielä, uudelleen ja uudelleen ja toivotaan, että apu löytyy.

Anteeksi, että häiritsin teitä, Arvon Täydelliset Rouvat, tällä epätäydellisellä avauksellani.

Vastikään oli juttua siitä, että työuupumus ei ole "sairaus" vain oire.. ja vain sairaudelle on olemassa diagnoosinumero jonka lääkäri voi kirjoittaa sairaslomatodistukseen. Sen sijaan masennus on sairaus!
Mul on sellanen käsitys että "pelkkä" työuupumus ei riitä sairausloman syyksi, että pitää olla jotain fyysistävaivaa ennen kuin voidaan kirjoittaa sairaslomalle!
Mä luulen et mtt-toimisto vois olla teille ihan ok ratkaisu tai sit perheneuvola ja yhteys pomoon tai liittoon jos apua ei sieltä kautta heru

Sitten varmaan lähdette hakemaan apua mielesterveyspalveluista? Omalle lääkärille ja pyydätte lähetettä, ei saikku ole mikään ratkaisu tuohon tilanteeseen.

Tiedän kyllä uupumuksen ja masennuksen mutta niihin tarvitsee HOITOA.

Alkuperäinen kirjoittaja kaisa:
Vastikään oli juttua siitä, että työuupumus ei ole "sairaus" vain oire.. ja vain sairaudelle on olemassa diagnoosinumero jonka lääkäri voi kirjoittaa sairaslomatodistukseen. Sen sijaan masennus on sairaus!
Mul on sellanen käsitys että "pelkkä" työuupumus ei riitä sairausloman syyksi, että pitää olla jotain fyysistävaivaa ennen kuin voidaan kirjoittaa sairaslomalle!
Mä luulen et mtt-toimisto vois olla teille ihan ok ratkaisu tai sit perheneuvola ja yhteys pomoon tai liittoon jos apua ei sieltä kautta heru

No niin, tämä voi olla juuri se syy miksi ei saa sairauslomaa. Eli kannattaa tosiaan olla yhteydessä sinne mielenterveystoimistoon yms. niin miehesi saa apua.

Alkuperäinen kirjoittaja vaimo:
Rakkaat kanssasisaret.
Onko aivan totta, ettette tiedä, mitä on uupumus ja masennus?
Onko totta, ettette itse koskaan yliväsyneenä menetä herkemmin hermoja lastenne kanssa? (tähän kaikki kilvan "eeeeei meeeeillä ainakaan"...joo)
En usko, ettette tiedä, mitä on uupumus ja masennus.
Umpiväsyneen ihmisen sietokyky on minimissään ja se näkyy vähän kaikessa, myös käytöksessä lapsia kohtaan. EN MISSÄÄN NIMESSÄ pidä sitä oikeana ja olen kyllä keskustellut mieheni kanssa asiasta monet kerrat. Mies ei ole tyhmä, hän tajuaa tilanteen.
Hän ei halua olla lapsille paha, siksi hän lähti apua hakemaan.
Miehen on vain jostain syystä vaikea puhua asioistaan varsinkin ulkopuolisille ja herkästi antaa "ihan jees"-kuvan ja siitä voi tässäkin olla osittain ainakin kysymys.
Toki aion keskustella mieheni kanssa vielä, uudelleen ja uudelleen ja toivotaan, että apu löytyy.

Anteeksi, että häiritsin teitä, Arvon Täydelliset Rouvat, tällä epätäydellisellä avauksellani.

Tämä on aivan totta! Kun olin itse uupunut ja masentunut, niin kyllä hermostuin tosi herkästi lapsille, en jaksanut tehdä mitään jne. Jo omat päivittäiset toimet (pukeminen, peseytyminen jne) vaativat kaikki voimat. Olisin halunnut vain maata sängyssä ja käpertyä peiton alle. Syynä valtavat määrät ylitöitä ja henkinen painostus tilanteessa johon en kuitenkaan voinut itse vaikuttaa.

eikai saikku ole pyytämiskysymys. jos miehesi ei sitä tarvitse, niin ei ammattimainen lääkäri sitä kirjoita. ei se että duunit ei maistu ja uhkaile lapsia ole syy jäädä lomalle työnantajan laskuun.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No minä heivaisin koko ukon mäkeen. Ei väsymys ole syy käyttäytyä uhkaavasti lapsia kohtaan!

Haista home. Toivotaan, et ukkos heivaa sinut väsymyksen tullen pihalle...oishan kiva?

No ei kai se sen väsymyksen takia heivaa, mutta jos mä käyttäytyisin uhkaavasti lapsia kohtaan niin odottaisinkin heivaavan! Ei väsymys ole mikään syy! Mistä tommosesta ihmisestä ikinä tietää, mitä se sit tekee, kun on oikeen väsymys? On se nyt kumma juttu, että lapsiakin voi kohdella miten sattuu, jos esimerkiksi on väsynyt?

Väsymystäkin on monenlaita!! Avatkaa silmät, ei kaikkeen ole ratkaisuna.. ukko/akka pihalle jatketaan elämää kun ongelma perheestä on poistettu! Myös uhkaileva käytös voi olla eritasoista!
En puolusta sitä, että väsymyksen perusteella saisi raivostua.. mut kyl mä ainakin voin myöntää, että väsyneenä mulla itellä pinna on kireemmällä mitä EI väsyneenä! Vai kuka voi puhtaalla sydämellä sanoa, että usean valvotun yön jälkeen ei raivostuisi jos laps tekee jotain Ei sallittua vain ärsyttääkseen äitiä!?

No minä heivaisin koko ukon mäkeen. Ei väsymys ole syy käyttäytyä uhkaavasti lapsia kohtaan!

Haista home. Toivotaan, et ukkos heivaa sinut väsymyksen tullen pihalle...oishan kiva?

Sinun kaltaisesi äidit ovat kyllä jotain.... etovaa.

Miten VOIT hyväksyä uhkaavan käytöksen lapsia kohtaan sillä tekosyyllä, että väsy painaa?

Lapset ennen miestä, sanon minä.

Mitä muuten tarkoitat tuolla uhkaavalla?

Alkuperäinen kirjoittaja Rouva:

Mä kans kiinnitin huomioni tuohon uhkaavaan käyttäytymiseen. :(

Väsymyksestä johtuvan tiuskimisen lapsille ja välinpitämättömyyden lapsia ja heidän juttujaan kohtaan uupumuksen vuoksi ymmärrän mutta uhkaava ei saa olla vaikka olisi kuinka vaikeaa.

Sinun kaltaisesi äidit ovat kyllä jotain.... etovaa.

Miten VOIT hyväksyä uhkaavan käytöksen lapsia kohtaan sillä tekosyyllä, että väsy painaa?

Lapset ennen miestä, sanon minä.

Mitä muuten tarkoitat tuolla uhkaavalla?

Täällä on oikeasti ihan himmeää sakkia.
En ala selittämään kaltaisellesi puupäälle yhtään mitään.
Toivon vaan, että tuo napsahtaa vielä omaan nilkkaasi. :flower:

Alkuperäinen kirjoittaja Boycot:

Mä kans kiinnitin huomioni tuohon uhkaavaan käyttäytymiseen. :(

Väsymyksestä johtuvan tiuskimisen lapsille ja välinpitämättömyyden lapsia ja heidän juttujaan kohtaan uupumuksen vuoksi ymmärrän mutta uhkaava ei saa olla vaikka olisi kuinka vaikeaa.

Näin justiinsa. Tokihan minäkin väsyneenä hermostun lapsille herkemmin ja en jaksa olla niin "täydellinen" äiti kuin yleensä, mutta en koskaan käyttäytyisi uhkaavasti lapsiani kohtaan! Eikä mieskään.

Alkuperäinen kirjoittaja nakku:
eikai saikku ole pyytämiskysymys. jos miehesi ei sitä tarvitse, niin ei ammattimainen lääkäri sitä kirjoita. ei se että duunit ei maistu ja uhkaile lapsia ole syy jäädä lomalle työnantajan laskuun.

hmm. Katsot asiaa jotenkin liian mustavalkoisesti! Se et duuni ei maistu voi olla monivaiheinen kysymys.. On olemassa oikeestikkin sellaisia ihmisiä jotka haluaisivat tehdä kyseistä työtä, mutta kun aina se työ motivaatio ei riitä! Ei ihminen ole kone, joka jaksaa vuodesta toiseen tehdä yötä väsymättä, jos elimistön voimavarat on kulutettu loppuun ei siihen paljon työmotivaatio enään auta!
On eriasia sit kokonaan sellaiset ihmiset, jotka haluavat tietentahtoen olla halvalla lomalla, mut en usko, että tässä on siitä kyse! Vaan kyse on siitä, ettei lääkäri ole voinut kirjoittaa ap:n miehelle sairaslomaa "pelkän" työuupumuksen takia. Mitä lapsten uhkailuun tulee, ni voitko ap tarkentaa mitä se tarkoittaa?

Vaihtakaa ihmeessä lääkäriä, nimittäin toi masennus ja uupumus saattaa mennä aina vaan pahemmaks ja voi jopa itelleen tehä jotain tai lapsille, vaikkei sillä pahaa tarkottais. Suosittelen että vaihdatte pikimmiten lääkärin.

Alkuperäinen kirjoittaja Joxu:
Vaihtakaa ihmeessä lääkäriä, nimittäin toi masennus ja uupumus saattaa mennä aina vaan pahemmaks ja voi jopa itelleen tehä jotain tai lapsille, vaikkei sillä pahaa tarkottais. Suosittelen että vaihdatte pikimmiten lääkärin.

Tai pikemminkin miehen on syytä kertoa nykyiselle lääkärille todellinen tilanne.

Haettaisiin miehelle apua jostain muualta.

Mutta ihan ekana pidettäisiin huolta siitä, että mies ei pääse käyttäytymään uhkaavasti lapsia (tai minuakaan) kohtaan. Eli olisi varmaan erillään asuminen edessä, väliaikaisesti, kunnes mies saa itsensä kuntoon.

Yksin en jättäisi, mutta äitinä mun velvollisuus on ensisijaisesti huolehtia lasteni hyvinvoinnista, ja sitten vasta miehestä.

Halaus ap sinulle. Toivottavasti tilanne selviää ja saatte apua. Tiedän itsekin väsyneenä perheen äitinä et pinna palaa herkemmin ja tulee tehtyä asioita joista ei ole myöhemmin ylpeä. Hienoa että jaksat tukea miestäsi. Myötä ja vastoinkäymisissä.

Alkuperäinen kirjoittaja entinen uupunut:
Alkuperäinen kirjoittaja tt:
Käske miehen pitää palkatonta lomaa! Jos oikeasti työssä jaksaminen on lomasta kiinni, niin silloin se on pidettävä vaikka omaan piikkiin. Muuten kaikki asiat kaatuu päälle ja kovaa.

Palkattomaksihan toi työuupumuksen takia saatu sairasloma sitten muuttuukin kun kelan pitäisi maksaa... työuupumus ei nimittäin kuulu korvauksen piiriin :/

Höpölöpö. Kyllä kuuluu ja on yksi yleisimpiä syitä pitkälle sairaslomalle. Oma puoliso oli 2,5kk uupumuksen takia sairaslomalla.

Alkuperäinen kirjoittaja Boycot:
Lääkäri ehkä katsoo että on hyvä ettei ole kokonaan kotona makaamassa vaan koittaa pitää jonkinlaista päivärytmiä yllä ettei siellä kotona seinät kaadu päälle ja sitten räjähtääkin kunnolla lapsille.

Asia ei ole näin. Lääkäri ei vain tajua.
Mies piti omaalomaa viikon ja piristy heti jonkin verran, mutta kun työhön palasi, uupumus tuli takaisin...ja mies itse toki tietää, mikä olisi hyväksi ja sanoo tarvitsevansa kunnon loman. Ei erossa perheestä, mutta erossa työstä.

Työpaikan vaihto?

Yhteistyössä