Miksi mieheni vihaa kirppariostoksiani ja kirpparilla käyntejäni?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Oona"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

"Oona"

Vieras
Olen kova kirppiksillä kiertelijä ja meillä on kolme lasta. Olen tehnyt mielettömiä löytöjä, koska täällä pääkaupunkiseudulla on todella hyvä tarjonta ja löytyy vaikka mitä. Olen siis säästänyt aivan selvää rahaa varmasti tuhansia euroja kun kaikki ulkovaatteet ja lähes kaikki vaatteet + kaikki vauvan tavarat ja vaunut, rattaat ym. olen löytänyt erittäin hyväkuntoisina kirppareilta. Mitään roskaa en osta. Olen myös myynyt meidän vanhoja juttuja pois, että talo ei täyty. No, aina tulee kuitenkin kommenttia, että tuollaisen sitten ostit ja taasko kävit kirpparilla ( vittumaisella äänensävyllä ) sitten kun kerron, että löysin tytölle sitä ja tätä ja säästin satasia niin taas tulee motkotusta. Tänään löysin 6v tytölle todella hyvänkuntoisen pyörän, koska vanha pyörä on aivan liian pieni niin ostin sen. Mies tuli töistä ja kommentoi sitten heti, että minkä ihmeen pyörän olet tänne raahannut? Sanoin, että löysin tytölle hyvän, ja että ajeli jo pihalla ja juuri sopiva hänelle. Siihen mies, että maksoit kyllä liikaa tuollaisesta!!!lässyn lässyn...maksoi 25 euroa. Hyvänkuntoinen vaihdepyörä niin ei ollut kyllä liikaa. Tällä kertaa vedin herneen nenään ja huusin, että herra on hyvä ja lähtee etsimään 25 eurolla uutta pyörää tytölle! Paloi nin pinna. Kaikkeni yritän ja aina pieleen. Ei meilläkään liikaa rahaa ole, mutta miehen mielestä ilmeisesti on. Laittakoot sitten 300 euroa johonkin tytön uuteen pyörään! Aivan sama! Onko muilla tätä ja mistä tämä johtuu???

Ehkä miehesi lapsuudessa on ollut jotenkin noloa käyttää kirppiskamoja tms.? En osaa muuta sanoa. Oma mieheni kun on päinvastaista lajia, eli kaikki pitäisi ostaa kirpparilta.

Ehkä miestä nolottaa se, että hänen lapsensa kulkevat kirppiskamppeissa ja leikkivät toisten vanhoilla leluilla. Ehkä häntä hävettää se, että muut mahdollisesti ajattelevat teidän olevan niin köyhiä, että ei ole varaa kaupasta ostaa. Että hän ei pysty elättämään perhettään, mikä perinteisesti on ajateltu olevan miehen tehtävä.

[QUOTE="vieras";26959382]Ehkä miehesi lapsuudessa on ollut jotenkin noloa käyttää kirppiskamoja tms.? En osaa muuta sanoa. Oma mieheni kun on päinvastaista lajia, eli kaikki pitäisi ostaa kirpparilta.[/QUOTE]

Ollaan kumpikin 32v ja eihän 80-90-luvuilla kirppiksillä juurikaan käyty. Ei silloin siellä kyllä hyväkuntoista, melkein uutta tavaraa ja vaatetta edes ollut. Nykyään kun asia on ihan toisin. Löytyy ihan uudenveroista, niin en ymmärrä mikä mättää!

Kerääntyykö sitä kirppistavaraa jumalattomat määrät? Minulla oli ainakin ennen paha tapa hamstrata kirpputorilta tavaraa (vaikka oikein hyvää ja käyttökelpoistakin) "varmuuden vuoksi", "jos sitä joskus tarvii", "kun kerran noin huippuhalvalla sai". Eikä sitä tavaraa oikeasti tarvinnutkaan, ainakaan vielä, joten sitä kerääntyi yllättävän paljon kaappitilaa viemään...

Toinen vaihtoehto tietysti voi olla, että miestäsi ahdistaa "liika" tavara, vaikkei sitä oikeastaan olisikaa liikaa. Jotkut ihmiset ovat sellaisia että tavara ahdistaa, itsekin olen nykyään. Vai ahdistaako häntä vain se kirppistavara?

Oletko kysynyt, että mikä häntä asiassa oikein mättää?

Meillä olisi varaa ostaa ihan uuttakin tavaraa, mutta käyn paljon kirppareilla ihan vain ekologisista syistä. Katson, että on moraalisempaa ostaa käytettyä kuin uutta. Sivutuotteena sitten tulee säästettyä rahaa.

Viimeksi ostin tyttärelle uudenveroiset ratsastussaappaat 15 eurolla, hinta olisi varmaankin ollut moninkertainen kaupassa.

• Tykkää
Reactions: Dongxi
Ollaan kumpikin 32v ja eihän 80-90-luvuilla kirppiksillä juurikaan käyty. Ei silloin siellä kyllä hyväkuntoista, melkein uutta tavaraa ja vaatetta edes ollut. Nykyään kun asia on ihan toisin. Löytyy ihan uudenveroista, niin en ymmärrä mikä mättää!

Tiedän, miten hyväkuntoista tavaraa on tarjolla (viimeksi tänään tein löytöjä) ja tosiaan vaikea ymmärtää, miksi joku maksaisi mieluummin enemmän. Mutta tiedän myös ihmisiä, joissa se vanha asenne kirppareita kohtaan asuu tiukasti.

Mä tykkään kierrellä kirppiksillä myös ja olen tehnyt tosi hyviä löytöjäkin. Ajattelin ettei mies välittäisi kirppareista kun ei aina meinaa jaksaa mun shoppailureissuja kaupoissa mutta tuli täysin puskista että tykkääkin :D Siellä me kierrellään ja kaarrellaan yhdessä :p

Kerääntyykö sitä kirppistavaraa jumalattomat määrät? Minulla oli ainakin ennen paha tapa hamstrata kirpputorilta tavaraa (vaikka oikein hyvää ja käyttökelpoistakin) "varmuuden vuoksi", "jos sitä joskus tarvii", "kun kerran noin huippuhalvalla sai". Eikä sitä tavaraa oikeasti tarvinnutkaan, ainakaan vielä, joten sitä kerääntyi yllättävän paljon kaappitilaa viemään...

Toinen vaihtoehto tietysti voi olla, että miestäsi ahdistaa "liika" tavara, vaikkei sitä oikeastaan olisikaa liikaa. Jotkut ihmiset ovat sellaisia että tavara ahdistaa, itsekin olen nykyään. Vai ahdistaako häntä vain se kirppistavara?

Myyn heti pois liian pienet vaatteet ja tavarat ym. joten ei keräänny. Toki minulla on aika paljon esim. tytölle mekkoa ja vauvalle toppapukuja ( eri kokoisia ) kun sattui hyvä löytymään. Mutta ne on hyvässä järjestyksessä.

[QUOTE="harmaana";26959459]Mitäs, jos vaan olet mainitsematta ostoistasi? Tai sitten vaan sanot, että ostit ja jätät sen kirpparin kertomatta?

Oikeesti en kyllä ymmärrä..[/QUOTE]

en ole enää vähään aikaan maininnutkaan, mutta tuo pyörä nyt sattui olemaan tuossa pihalla, kun tyttö sillä ajoi juuri. Heti tuli kommenttia ja sitten vielä hermostuin! Tekisi mieli viedä pyörä pois ja ostakoot tytölle sitten monen sadan euron pyörän. Oikeasti ärsyttää kun yritän olla säästäväinen, ekologinen ja järkevä.

Jotkut ihmiset vaan ovat päättäneet halveksua kirppareita. Ei se perustu mihinkään tosiasioihin välttämättä. Ennemmin ehkä juuri siihen, miten ennen on kirppareihin suhtauduttu. Saahan täälläkin välillä lukea kommentteja ihmisiltä, jotka eivät voisi kuvitellakaan ostavansa esim. lapsilleen vaatteita käytettynä. Itse en sitä ymmärrä.

en ole enää vähään aikaan maininnutkaan, mutta tuo pyörä nyt sattui olemaan tuossa pihalla, kun tyttö sillä ajoi juuri. Heti tuli kommenttia ja sitten vielä hermostuin! Tekisi mieli viedä pyörä pois ja ostakoot tytölle sitten monen sadan euron pyörän. Oikeasti ärsyttää kun yritän olla säästäväinen, ekologinen ja järkevä.

Olisin minäkin repinyt pelihousut tossa kohtaa..

Oletko suoraan tiedustellut miksi suhtautuu sitten niin negatiivisesti ja tietyllä tavalla noihin kirpparikäynteihin ja sieltä ostettuihin juttuihin?

Olen kysynyt. Kommentit on jotain tyyliin" niissä haisee"- tyyppisiä älynväläyksiä. En tiedä milloin on viimeksi kirpputorilla käynyt, varmaan sitten haisevissa sellaisissa joskus 100v sitten :O Eikä suostu tulemaan kanssani niihin. Eikä se minua ole häirinnyt vaikka ei tulekaan. Minä suorastaan rentoudun, kun saan kierrellä yksin tai lapsien kanssa niissä. En mitään valittajaa sinne haluakaan.

Mietin vaan, että kai sitten näitä ihmisiä on? Jotka eivät vaan voi käyttää tai ostaa kirpparitavaraa. Ollaan kuitenkin 14v oltu yhdessä ja nyt tämä asia on alkanut raivostuttaa minua suunnattomasti.

Jos miehelläsi on erilainen maku, eikä oikeasti pidä niistä ostoksistasi. Joten ajattelee sitten, ettei kirppareilta saa kivoja. Vai ovatko vaatteet ym. siihen asti hänen mielestään ok, kunnes saa tietää ostopaikan?

[QUOTE="vieras";26959558]Jos miehelläsi on erilainen maku, eikä oikeasti pidä niistä ostoksistasi. Joten ajattelee sitten, ettei kirppareilta saa kivoja. Vai ovatko vaatteet ym. siihen asti hänen mielestään ok, kunnes saa tietää ostopaikan?[/QUOTE]

Menisi sitten kauppaan ostamaan noille 3 vaatteita. Ihan vapaasti saa mennä ostoksille. Minua ei haittaa mitä ostaa kunhan on oikeaa kokoa. Eipä ole kuitenkaan mennyt, joten minusta saa olla aivan tyytyväinen siihen miten lapset puettu ja heidät on puettu oikein hyvin. Oli vaatteet sitten kirppiksiltä tai ei. Eri asia minusta olisi jos kantaisin hänelle kirppisvaatteita ja pakottaisin pukeutumaan niihin. En ole todellakaan niin tehnyt enkä tule tekemään.

Outoa käytöstä mieheltäsi. Luulisi, että se mielipide olisi voinut muuttua, kun on nähny ostoksiasi. Mulla on ollut kirppisvastaisia kavereita, mutta kun ovat tajunneet, että lähes kaikki, mitä lasteni päällä ovat nähneet, on ollu käytettynä hankittuja, niin ovat muuttaneet mieltään. Totuuden nimessä täytyy sanoa, että onhan kirppareilla tosi paljon p*sk*akin myynnissä. Mutta myös tosi paljon kaikkea hyvää.

Hei tietysti mies pelkä että tulis tauti! Toisten vanha tavarat hyi ja ne eläimet niissä kirpput, täitä ja lepakkot. :x Miks sä otat sieltä kamat eiks mielummin puhdasta? :O Onks pakko ottaa sielt? :/ Joku luulen joku ehkä auttas sua! :)

[QUOTE="vieras";26959409]Ehkä miestä nolottaa se, että hänen lapsensa kulkevat kirppiskamppeissa ja leikkivät toisten vanhoilla leluilla. Ehkä häntä hävettää se, että muut mahdollisesti ajattelevat teidän olevan niin köyhiä, että ei ole varaa kaupasta ostaa. Että hän ei pysty elättämään perhettään, mikä perinteisesti on ajateltu olevan miehen tehtävä.[/QUOTE]

Tämä minullekin tuli ekana mieleen.

Oma mieheni on suht varakkaasta perheestä, mutta kannustaa minua silti ostamaan lapsille vaatteet yms kirppikseltä, koska säästöä se on pienikin säästö ja suosii ekologisuutta. Esim. polkupyörät on kaikille lapsille ostettu käytettynä, ei ole mitään järkeä maksaa uutena 300€, kun vähän käytetyn saa n.100€ (ja sinun tapauksessa melkoinen löytö jos 25€ vaan maksoit!). Itse haluaisin ostaa esim. talvivaatteet uutena, mutta mies kehoittaa etsimään niitä esim. huutonetistä käytettynä. Mieheni on sieltä muutaman kerran tytölle huutanut/ostanutkin välikausihaalarin. :)

Jatka kirppistelyä vaan, mutta älä kerro ostoksistasi miehelle (esim. lasten vaatteet). Ok, no jotain polkupyörää nyt on vaikea salata... ;) Oma mieheni ei edes osaisi erottaa kallista Meandin uutta paitaa kirppiksen käytetystä ei-merkkivaatteesta.

Yhteistyössä