Miksi mennä tekemään jotain ikävää työtä, kun työttömänäkin pärjää ihan ok?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minä, en ole ap, jäin työttömäksi koska haluan työttömyydelläni edesauttaa hyvinvointiyhteiskunnan tuhoutumista.
Ja vielä pyörit älypuhelimen tai tietokoneen avulla netissä?
Hus, mene tekemään savumerkkejä metsämökkiin ja kasvata itse ruokasi.
Muista sit kun hakkaat kirveellä polttopuita ja osut jalkaasi, niin piharatamolla voit hautoa kun se jalka ja haava tulehtuu.
 
Mutta sanotko elämäntapatyötöntä sit menestyneemmäksi? Muututko menestyjäksi töitä välttelemällä ja kituuttamalla pienellä korvauksella ja syömällä loppuiän alennuslihoja?
Kyllä mäkin alelihoja ostan tarkoituksella, mutta on ihan mukava välillä ostaa kalliimpaa.

Ei työttömän elämä ole kituuttelua. Vaan lähinnä sitä, että näkee vaivaa saadakseen eri hyödykkeitä halvalla ja siihen vaivannäköön taas työttömällä on ruhtinaallisesti aikaa.

Mitä alelihoihin tulee, niin ihan yhtä laadukkaita ne ovat vaikka niissä onkin se punainen lappu joka antaa 50 tai 60 prosentin alennuksen. Ero on vaan siinä, että minä maksan possun sisäfileestä 4–5 euroa kilolta kun taas työssäkäyvä maksaa 10 euroa kilolta. Ja tämä ihan vaan sen takia, että minulla on aikaa käydä lähimarketissa silloin kun siellä on niitä alennustuotteita eikä tarvitse mennä pahimman ruuhkan aikaan.
 
Ei työttömän elämä ole kituuttelua. Vaan lähinnä sitä, että näkee vaivaa saadakseen eri hyödykkeitä halvalla ja siihen vaivannäköön taas työttömällä on ruhtinaallisesti aikaa.

Mitä alelihoihin tulee, niin ihan yhtä laadukkaita ne ovat vaikka niissä onkin se punainen lappu joka antaa 50 tai 60 prosentin alennuksen. Ero on vaan siinä, että minä maksan possun sisäfileestä 4–5 euroa kilolta kun taas työssäkäyvä maksaa 10 euroa kilolta. Ja tämä ihan vaan sen takia, että minulla on aikaa käydä lähimarketissa silloin kun siellä on niitä alennustuotteita eikä tarvitse mennä pahimman ruuhkan aikaan.
Tiedätkö monta euroa ruokarahaa sulla sais olla, jos asiat menisi oikeudenmukaisesti? 0.
Sunkaltaistesi takia olen ihan hyvilläni että aktiivimalli tuli.
 
Niinpä niin...ja elinkustannuksethan ei nouse ollenkaan enää missään kohdassa. Ja omaat niin hyvän vastustuskyvyn kaikkia tauteja vastaan että ikääntyminen ei tunnu missään. Muutoinkin osaat väistää kaikki mahd.vastoinkäymiset. No, tuurillaan ne laivatkin..
Inflaatio nostaa ihan kaikkea. Sekä hintoja, tukia että palkkoja. Ei se ole mikään ongelma.

Myös kansaneläkkeellä eläville löytyy muuten vanhainkotipaikka sekä lääkäriinkin pääsee, eikä siitä tarvitse maksaa kuin muutama kymppi vuodessa vaikka kävisi lääkärissä 20 kertaa vuodessa. Isoihin lääkekuluihin taas saa toimeentulotukea tarvittaessa.
 
Ja vielä pyörit älypuhelimen tai tietokoneen avulla netissä?
Hus, mene tekemään savumerkkejä metsämökkiin ja kasvata itse ruokasi.
Muista sit kun hakkaat kirveellä polttopuita ja osut jalkaasi, niin piharatamolla voit hautoa kun se jalka ja haava tulehtuu.
On mulla rahaa lääkäriin ja ostaa ruokaa kaupasta. Minkä takia sä kuvittelet kaikkien työttömien olevan köyhiä?
 
Inflaatio nostaa ihan kaikkea. Sekä hintoja, tukia että palkkoja. Ei se ole mikään ongelma.

Myös kansaneläkkeellä eläville löytyy muuten vanhainkotipaikka sekä lääkäriinkin pääsee, eikä siitä tarvitse maksaa kuin muutama kymppi vuodessa vaikka kävisi lääkärissä 20 kertaa vuodessa. Isoihin lääkekuluihin taas saa toimeentulotukea tarvittaessa.
Käytännössä asia on ihan toinen mutta jatka ihmeessä valitsemalla urattomuudella.
 
Aika moni joutuu nykyään purkamaan talonsa homeen vuoksi. Siinä menee helposti 10 vuoden työtulot "savuna ilmaan".
"Aika moni". Ylivoimaisesti suurin osa mun tutuista pystyy asumaan okt:ssaan oikein hyvin. Täällä ehkä 1/50 talosta on puretty homeen takia.

Pienen vuokran kämpät varmaan on tosi avaria, korkeatasoisia ja homeettomia lukaaleja joissa on rauhalliset naapurit?
 
Pienen vuokran kämpät varmaan on tosi avaria, korkeatasoisia ja homeettomia lukaaleja joissa on rauhalliset naapurit?

Asunto (26 neliötä) on ihan tarpeeksi iso yhdelle hengelle, tänne mahtuu kaikki mitä tarvitsee. Täydellinen remontti on tehty 4 vuotta sitten, jolloin uusittiin kaikki lattiat, seinät ja muut pinnat, vaihdettiin keittiökaapit ja koneet uusiin ja vessa ja suihku uusittiin. Vuokra on 290 euroa kuussa, mistä asumistuki kattaa 80%. Jos hometta talossa havaittaisiin, niin se ei ole minun vastuullani vaan valitsisin silloin vain jonkun uuden asunnon itselleni.

Plus mikä tärkeintä, asunto on keskellä palveluita (alle 400 metrin päästä löytyy mm. kaksi kauppaa, kioski, posti ja ravintola) toisin kuin omakotitalot jotka usein ovat niin syrjässä että niistä pitää mennä autolla joka paikkaan.
 
Pienen vuokran kämpät varmaan on tosi avaria, korkeatasoisia ja homeettomia lukaaleja joissa on rauhalliset naapurit?
Mitä rauhallisuuteen tulee, niin naapureina on lähinnä eläkeläisiä ja muuta vanhempaa väkeä. Yksi lapsiperhekin löytyy, mutta ne asuvat 4 kerrosta ylempänä joten ääni ei kuulu tänne asti. Lähinnä joskus ulos mennessä niiden pienin huutaa "ä ä ä ä" rappukäytävissä mutta se nyt ei iso juttu ole.
 
Tiedätkö monta euroa ruokarahaa sulla sais olla, jos asiat menisi oikeudenmukaisesti? 0.
Sunkaltaistesi takia olen ihan hyvilläni että aktiivimalli tuli.
No aloittaja on trolli, eikä trolleja kannata ruokkia!

Kun mä aloitin työurani 80- luvun puolivälissä niin työttömyysprossa oli kolme. Se on käytännössä täystyöllisyys.
Se sisältää tilapäisesti työttömät, ongelmaiset joiden ei lukuun pitäisi kuulua ja muutamat elämäntapalusmut joita ny oikeesti ei ole montaa.
Palkattuun työhön pääsi jokainen joka kykeni kävelemään omin jaloin firman ovesta sisään.
Palkka ekassa duunissani ny ei päätä huimannut mutta sillä maksoi vuokran, auton ja tulevan vaimon opinnot ja kävi joskus jopa ravintolassa syömässä.
Duunissa oli hyvinkin toistaitoista ja liikuntarajoitteistakin väkeä ihan täydellä palkalla. Kuuskymppinen taksikuski palkattiin heti koska saadessaan duunin pysyy siinä seuraavat viis vuotta niin ei tartte heti olla palkkaamassa uutta!

Mut tän päivän työmarkkinat on perseestä.
Duunia ei ole osaavillekaan.
Siis semmoista josta maksettais palkkaa!
Ilmaisia työkokeiluja,- harjoitteluja, "kuntouttavia" ja pupunhalaus- ja työnhakukursseja riittää, mut jos puhutaan rehellisestä työstä josta maksetaan palkkaa niin ne paikat on kadonneet kuin pieru saharaan.

Toiveeni on, että mahdollisimman harva vielä oikeissa töissä käyvä koskaan joutuisi työttömyysbyrokratian hampaisiin, koska se ei ole mitään muuta kuin vittuilua ja leikkausta leikkauksen päälle.

Tosijuttu. Kaverini (sähkömies) ja juu, alkoholiongelmainen sai työn, tai olisi saanut. Sähkötyöturvallisuuskorttinsa vaan oli vanhentunut. Yleensä kortinpäivitykset maksaa työnantaja, mutta kun ei ole vielä töissä! "Kottia" ei voi pyytää kun ei ole vielä töissä. Ulosottovelkaiselle ja kaverivippivammaiselle ei kukaan vippaa lanttiakaan.
Kortti maksaa muutaman satasen.
Kela ei auta - ei kuulu kelalle
Sossu ei auta - tää on työkkärin asia...
työkkäri taas tuumii, että ei meillä ole sähkötyöturvallisuuspäivityskursseja, mutta meillä on työnhakukurssi joten mene sinne - ai et vai - se on kuule karenssi!

Et niinku sillai.

Sitähän minä en tiedä kauanko hän olisi pystynyt työpaikan pitämään. Mutta "järjestelmä" ei kyllä pennilläkään tukenut hänen työpaikan saantiaan. Joka oli varma, vain kortti oli vanhentunut.
Semmoinen niinku "väärin työllistynyt" ja "väärällä tavalla aktiivinen".

Olis kirveellä töitä mutta mua ainakaan ei huvita heiluttaa kirvestä sen vuoksi, että työttömyysturvaa ei leikata.
 
No aloittaja on trolli, eikä trolleja kannata ruokkia!

Kun mä aloitin työurani 80- luvun puolivälissä niin työttömyysprossa oli kolme. Se on käytännössä täystyöllisyys.
Se sisältää tilapäisesti työttömät, ongelmaiset joiden ei lukuun pitäisi kuulua ja muutamat elämäntapalusmut joita ny oikeesti ei ole montaa.
Palkattuun työhön pääsi jokainen joka kykeni kävelemään omin jaloin firman ovesta sisään.
Palkka ekassa duunissani ny ei päätä huimannut mutta sillä maksoi vuokran, auton ja tulevan vaimon opinnot ja kävi joskus jopa ravintolassa syömässä.
Duunissa oli hyvinkin toistaitoista ja liikuntarajoitteistakin väkeä ihan täydellä palkalla. Kuuskymppinen taksikuski palkattiin heti koska saadessaan duunin pysyy siinä seuraavat viis vuotta niin ei tartte heti olla palkkaamassa uutta!

Mut tän päivän työmarkkinat on perseestä.
Duunia ei ole osaavillekaan.
Siis semmoista josta maksettais palkkaa!
Ilmaisia työkokeiluja,- harjoitteluja, "kuntouttavia" ja pupunhalaus- ja työnhakukursseja riittää, mut jos puhutaan rehellisestä työstä josta maksetaan palkkaa niin ne paikat on kadonneet kuin pieru saharaan.

Toiveeni on, että mahdollisimman harva vielä oikeissa töissä käyvä koskaan joutuisi työttömyysbyrokratian hampaisiin, koska se ei ole mitään muuta kuin vittuilua ja leikkausta leikkauksen päälle.

Tosijuttu. Kaverini (sähkömies) ja juu, alkoholiongelmainen sai työn, tai olisi saanut. Sähkötyöturvallisuuskorttinsa vaan oli vanhentunut. Yleensä kortinpäivitykset maksaa työnantaja, mutta kun ei ole vielä töissä! "Kottia" ei voi pyytää kun ei ole vielä töissä. Ulosottovelkaiselle ja kaverivippivammaiselle ei kukaan vippaa lanttiakaan.
Kortti maksaa muutaman satasen.
Kela ei auta - ei kuulu kelalle
Sossu ei auta - tää on työkkärin asia...
työkkäri taas tuumii, että ei meillä ole sähkötyöturvallisuuspäivityskursseja, mutta meillä on työnhakukurssi joten mene sinne - ai et vai - se on kuule karenssi!

Et niinku sillai.

Sitähän minä en tiedä kauanko hän olisi pystynyt työpaikan pitämään. Mutta "järjestelmä" ei kyllä pennilläkään tukenut hänen työpaikan saantiaan. Joka oli varma, vain kortti oli vanhentunut.
Semmoinen niinku "väärin työllistynyt" ja "väärällä tavalla aktiivinen".

Olis kirveellä töitä mutta mua ainakaan ei huvita heiluttaa kirvestä sen vuoksi, että työttömyysturvaa ei leikata.
Ei millään pahalla sun kaverias kohtaan, mutta jos ei olisi ryypännyt ja hommannu itseään talousvaikeuksiin, niin se sähkäriturvallisuuskorttiraha ois löytyny helpommin. Kaveritkin olisivat mieluusti pistäneet kolehtia pystyyn kun olisi luottoa vielä.
Sähkärinä hänen olisi ehkä pitänyt varautua siihen että semmoinen kortti on oltava?
Jos oikein muistan niin tiettyihin ammatteihin ei ole asiaa esim.ilman hygieniapassia.

Jos ei huvita heiluttaa kirvestä sen takia, että työttömyyskorvausta ei leikata, niin miks yhteiskunnan pitäis huvittaa maksaa työttömyyskorvausta?

Siitä olen samaa mieltä, että työtä ei ole kaikille ja turhat ja nöyryyttävät höpökurssit saisi lopettaa. Ja ennen oli työpaikkoja kun ne ei oltu vielä viety Kiinaan.

Mutta itse olen sompaillut vuodet keikka-ja pätkätöissä sinne sun tänne, ja ihmettelin aina niitä työllistettyjä jotka naama norsun sukuelimellä raahautuivat töihin ja tekivät vain minimin.
Hei, lyhytaikainenkin työ on arvokasta, vaikkei heti olisi vakisoppari taskussa!
 
Ei millään pahalla sun kaverias kohtaan, mutta jos ei olisi ryypännyt ja hommannu itseään talousvaikeuksiin, niin se sähkäriturvallisuuskorttiraha ois löytyny helpommin. Kaveritkin olisivat mieluusti pistäneet kolehtia pystyyn kun olisi luottoa vielä.
Sähkärinä hänen olisi ehkä pitänyt varautua siihen että semmoinen kortti on oltava?
Jos oikein muistan niin tiettyihin ammatteihin ei ole asiaa esim.ilman hygieniapassia.

Jos ei huvita heiluttaa kirvestä sen takia, että työttömyyskorvausta ei leikata, niin miks yhteiskunnan pitäis huvittaa maksaa työttömyyskorvausta?

Siitä olen samaa mieltä, että työtä ei ole kaikille ja turhat ja nöyryyttävät höpökurssit saisi lopettaa. Ja ennen oli työpaikkoja kun ne ei oltu vielä viety Kiinaan.

Mutta itse olen sompaillut vuodet keikka-ja pätkätöissä sinne sun tänne, ja ihmettelin aina niitä työllistettyjä jotka naama norsun sukuelimellä raahautuivat töihin ja tekivät vain minimin.
Hei, lyhytaikainenkin työ on arvokasta, vaikkei heti olisi vakisoppari taskussa!
AK juottanut sähkärin heikkoon kuntoon.
 

Similar threads

Yhteistyössä