Miksi melkein kaikki miehet haluavat naisen, joka kokkaa heille?

  • Viestiketjun aloittaja "Kerttu"
  • Ensimmäinen viesti
Kyllä mäkin oudoksun ihmisiä, jotka ovat niin avuttomia etteivät osaa laittaa ruokaa eivätkä aio edes opetella. Sukupuoleen katsomatta. En vaadi, että minulle kokataan, musta on vaan normaalia että ihminen pystyy tekemään ruokaa, oli sinkku tai perheellinen.
Ois hankalaa olla ison perheen ainut ruoanlaittotaitoinen. Oletan, että kumppanini osaa myös siivota, on kykenevä hoitamaan kauppareissuja yms.
 
tiukulainen
Mies komentaa välillä mut sohvalle telkkuu kattoo kun se haluaa tehdä ruuan :) Mä tietysti kokkina (koulutus) oisin kyttmässä kaiken ja kommentoimassa ja ohjaamassa ;) Molemmat tykätään tehdä ruokaa ja mies tuntuu tykkäävän kun pyydän että voisiko se tehdä ruuan.. :)
 
"silakka"
Mä, nainen, pystyn ja kykenen tekemään ruokaa, mutta mieluiten jätän sen homman miehelle. Mä en saa ruoasta maistuvaa, enkä tykkää tehdä sitä. Eli meillä mies kokkaa aina kun on saatavilla. Hän tykkää tehdä ruokaa ja se on myös maistuvaa.

Tää on ollut miehelle aika selvä peli alusta alkaen ja on se mun kanssa kaks lastakin tehnyt.
 
niin?
[QUOTE="Kerttu";28901930]Noin sanoo köyhä, jolla ei ole varaa käydä säännöllisesti ravintolassa.[/QUOTE]

:D
Ei sitä sun mäkkärillä tankkaamista lasketa ravintolassa käymiseksi. Sivistynyt ihminen osaa sekä laittaa ruokaa että käydä ravintolassa.
 
pööä
[QUOTE="Kerttu";28901944]Mihin lauseeseen?[/QUOTE]

Eiköhän tuolla tarkoiteta sitä lausetta ruoanlaitosta.

[QUOTE="Kerttu";28901689] Miesten kiinnostus loppuu heti kun sanon etten osaa kokata enkä edes opetella.[/QUOTE]

Jos se onkin jo loppunut paljon enemmin, mutta tuo on ikään kuin viimeinen pisara joka saa miehen perääntymään.

Voi tietysti olla että etsit niitä miehiä väärästä paikasta.
 
"Kerttu"
Alkuperäinen kirjoittaja pööä;28901991:
Eiköhän tuolla tarkoiteta sitä lausetta ruoanlaitosta.



Jos se onkin jo loppunut paljon enemmin, mutta tuo on ikään kuin viimeinen pisara joka saa miehen perääntymään.

Voi tietysti olla että etsit niitä miehiä väärästä paikasta.
Kysytäänpä näin, haluaisitko sinä miestä joka vaatisi että omistat elämäsi hänelle vain kokaten ja kotia hoitaessa? Muuta elämää ei sitten saisi olla ettei mies vaan suutu ja muutu mustasukkaiseksi.
 
pööä
[QUOTE="Kerttu";28902008]Kysytäänpä näin, haluaisitko sinä miestä joka vaatisi että omistat elämäsi hänelle vain kokaten ja kotia hoitaessa? Muuta elämää ei sitten saisi olla ettei mies vaan suutu ja muutu mustasukkaiseksi.[/QUOTE]

En. Eikä minulla sellaista miestä olekaan. Pitäisikö? ...ja mitä se ylipäätään liikuttaa sinun miehiäsi miten minä suhtaudun miehiin heidän ruoanlaittotaitoihin tai haluihin?
 
poing
Olen yhden kerran törmännyt tyyppiin jolta homma meni tuon ruokapuolen suhteen niin överiksi, ettei ole tosikaan. Se tiesi, että mulla on omakin mies, mutta kovasti se pyrki saamaan aikaan suhdetta kanssani, vaikka torppailin yrityksiä parhaani mukaan.

Joulun alla se sattui kuulemaan, että laitan kaikki jouluruoat itse ja paistan kokonaisen kinkun. Käsittämätöntä kyllä se yritti maanitella mua nappaamaan mieheni tietämättä palan kinkkua plus kaikkea muuta jouluruokaa ja tuomaan ne itselleen, että sekin olisi saanut niitä syödä.

Se tyyppi olisi varmaan arvostanut laittamaani ruokaa, mutta mä en arvostanut pätkääkään sen tuppautumista.
 
"jack"
Niin no tykkäämme ruoasta ja meillä on usein nälkä. Siksi olisi mukavaa jos nainenkin osaisi laittaa hyvää ruokaa. Vielä en ole sellaiseen törmännyt. Lisäksi naiset pitävät aika usein rehuista ja itse en niinkään. Tykkään kyllä itse kokkaamisesta.
 
  • Tykkää
Reactions: Asiankannattaja
määä
Mullakin on lasten isä, joka ei osaa laittaa mitään ruokaa, ei mitään. Jos tapaan miehen joka sanoo ettei osaa eikä opettele, se on sillä selvä mun osalta. En mä kyllä itteään kehuvaa huippukokkiakaan ottais, mutta en myöskään sellaista jonka asenne jo kertoo ettei edes yritä. Opin kantapään kautta.
 
Meil miehillä on oma ikäkausikehityksemme.

Jossain vaiheessa nainen, joka viihtyy puoli tuntia lieden äärellä muuttuu kiinnostavammaksi kuin nainen, joka viettää kolme tuntia peilin äärellä voidakseen käydä jättämässä lottokupongin.

Lisäksi vaihtelu virkistää. Onhan se ny vaan mukavata saada maistella rakkaudella tehtyjä kokkauksia omien kokkausten, äidin kokkausten ja paikallista pitseriaa pitävän karvanaaman kokkausten sijaan.

Ja milloin nainen on keittiössä, niin onpahan miehellä edes hetken rauha, et nainen ei ole vonkaamassa sitä seksiä. Naisenkin pitää ymmärtää, et syödäkin täytyy.
 
kikkakokki
En pitäisi naista juuri minään.

En pitäisi miestäkään.

Jos ei ole muka aikaa ja viitsimistä opetella elämän perusasioita, mahtaa olla ihan helvetin mielenkiintoinen elämä.
No kai nyt jokainen saa makaronilaatikon tehtyä ja muutenkin itsensä pidettyä hengissä, mutta jos joku minulle sanoo osaavansa kokata, oletan, että onnistuu sitten muukin kuin naudanpihvin paisto mediumiksi, esim. joku itsetehty kastike ja herkullinen erikoislisäke.

Minä en omilla kriteereilläni osaa kokata ollenkaan. Saan tehtyä kermasta kastikkeen, ei siihen tartte kuin sipulia, valkosipulia ja mausteet plus vaikka kana, mutta joku bearnaise itse alusta asti ei onnistu. Samoin ohjeesta teen mitä vaan, mutta se tatsi puuttuu, en osaa maistamalla sanoa, kaipaako ruoka lisää suolaa, makeutta vai happoa, enkä tunne sormissa, tuliko taikinasta hyvä vai pitääkö lisätä jauhoa vai öljyä vai nestettä.
Eikä suuremmin kiinnosta opetellakaan. En ymmärtänyt koulussa kemiasta mitään ja kemiaan se perustuu tuo kokkaustaitokin.

Mitä tää "en osaa kokata" muka edes tarkoittaa? Se, ettei ole koskaan ruokaa laittanut, ei vielä tarkoita, ettei osaisi. Esim. just tuo makaronilaatikko, kyllä siitä ihan kaikki ohjeella syötävää saa.
 
"ville"
[QUOTE="Kerttu";28902008]Kysytäänpä näin, haluaisitko sinä miestä joka vaatisi että omistat elämäsi hänelle vain kokaten ja kotia hoitaessa? Muuta elämää ei sitten saisi olla ettei mies vaan suutu ja muutu mustasukkaiseksi.[/QUOTE]

Surkea provo. Totta kyllä on, ettei kovinkaan moni huoli kermaperseheitukkaa, jonka mielestä kokkaaminen on orjuutusta ja olematon keittotaito kuitataan syömällä ravintolassa.
 
Minä teen ruuat, nainen pois keittiöstä(ni).
Voi tulla sitten ruokapöytään kuitenkin ;)


Eli en ymmärtänyt koko kysymystä. En etsi kokkia itselleni vaan ihmistä rinnalleni, ruuat teen minä.
 
"ookoo"
Jos ei nyt aliarvioida miehiä (että ovat kaikki sikoja ja haluavat palvelijan), niin yhtälailla varmasti kuin naisetkin, he arvostavat sitä että heitä huomioidaan ja ovat toisaalta myös valmiita tekemään jotain toisen huomioimiseksi ja arkea helpottamaan. Mäkin tykkään, että mies kokkaa minulle (koko perheelle). Yhtälailla mieheni varmasti tykkään kun kaapissa on hänelle aina puhtaat vaatteet siisteissä pinossa ja koti on siisti eikä mikään läävä. Pöntöt ei ole pissassa jne. Tämä toimii molempiin suuntiin. Molemmat ovat tyytyväisiä ja ehtivät/ jaksavat kotitöiden lisäksi keskittyä muuhunkin kivaan yhdessä :)
 
"vaimo"
Kokki keittiössä, huora makuuhuoneessa=täydellinen nainen
Sama pätee käännettynä myös mieheen. Onneksi olen löytänyt sellaisen kultakimpaleen itselleni.

Meillä kumpikin tekee arkiruokia, mutta mies taitaa myös gourmet-ruokien teon. Itse en osaa tehdä kalasta tai riistasta mitään. Makuuhuoneessakin homma toimii molemminpuolisesti. Ollaan siis win-win tilanteessa.
 
"Sari"
[QUOTE="Kerttu";28901930]Noin sanoo köyhä, jolla ei ole varaa käydä säännöllisesti ravintolassa.[/QUOTE]

Noin sanoo tyhmä, joka ei tajua, ettei ison lapsijoukon ja vauvan kanssa käydä kovin helposti joka päivä ravintolassa.
 
"ookoo"
Voiko syy olla muutakin kuin että et laita ruokaa? Oletko muuten aikaansaava ja aktiivinen? Pidät kotia kunnossa, olet työelämässä ja muuten reipas? Jotkut miehet voivat hakea naisesta näitä ominaisuuksia ja pitävät niitä erittäin tärkeinä. Jos olemus on kaikin puolin saamaton, vetelä ja nyrpeä, voi tuo vain olla se "viimeinen niitti" joka konkretisoi sen, miksi ei ole mitä mies naisesta hakee.
 

Yhteistyössä