Miksi melkein kaikki miehet haluavat naisen, joka kokkaa heille?

  • Viestiketjun aloittaja "Kerttu"
  • Ensimmäinen viesti
IhanaValo
Veikkaan ap:n kysymykseen, että siksi ettei niiden itse tarvitse.
Aika avuttomana pitäisin tosin miestä joka ei osais tehdä keittiössä mitään vaikken itekään mikään huippukokki ole.
Onneks oma mies osaa tehdä ruokaa ja jopa leipoakin ;)
 
"Vieras"
En tiedä. Kaikki mun miehet on olleet mua parempia kokkeja eikä se ole haitannu kumpaakaan. Kunhan jotain perusruokia osaa laittaa, sukupuoleen katsomatta! Jos kiinnostaa, voi opetella lisää. Pakko ei ole. Jos ei mies hyväksyisi mun ruuanlaittotaidottomuutta niin olkoot hyväksymättä. Ei kukaan voi olla hyvä kaikesa. Tuskin mies itsekään kaikkea osaisi.
 
"MIES"
Minulle ruoanlaitto ja leipominen ovat intohimoja, panostan keittiöön, keittiölaitteisiin ja välineihin sen verran paljon, että minulle olisi totaalinen turnoff jos nainen ei osaisi tehdä mitään, eikä edes haluaisi opetella, vaan omaisi jo valmiiksi semmoisen ajattelumallin ettei osaa, eikä halua tehdä ruokaa.

Mikään huippukokki tai kondiittori ei tietenkään tarvitse olla, enkä odota kuulta taivaalta, mutta se tekemisen ilo, halu oppia ja perusasioiden osaaminen olisi plussaa.
 
"Mimia"
Mun mies ei tee ruokaa koskaan, eikä halua myöskään oppia tekemään mitään. Mulle tämä on ollu ihan ok aina. Yli 15 vuotta on yhdessä oltu, enkä ikinä ole kokenut, et miehen pitäs tehdä ruokaa. Itse osaan kokata hyvin ja mies rakastaa ruokiani. Hoidan myös kaikki ruokaostokset meillä, mies ei ole ikinä käynyt yksin ruokaostoksilla. No, muutaman kerran on saattanut hakea lähihuoltamon yhteydessä olevasta kaupasta jotain pientä, mutta isommat ostokset on mun vastuulla.
 
Minulla oli eksän jälkeen edellytyksenä se, että miehen täytyy osata laittaa ruokaa. Itsekin tykkään ruuanlaitosta ja on kiva tehdä sitä yhdessä. Ennen kuin omat lapseni maailmalle päästän, heidän täytyy myös osata vähintään ruuanlaiton perusjutut.
 
No kai nyt jokainen saa makaronilaatikon tehtyä ja muutenkin itsensä pidettyä hengissä, mutta jos joku minulle sanoo osaavansa kokata, oletan, että onnistuu sitten muukin kuin naudanpihvin paisto mediumiksi, esim. joku itsetehty kastike ja herkullinen erikoislisäke.

Minä en omilla kriteereilläni osaa kokata ollenkaan. Saan tehtyä kermasta kastikkeen, ei siihen tartte kuin sipulia, valkosipulia ja mausteet plus vaikka kana, mutta joku bearnaise itse alusta asti ei onnistu. Samoin ohjeesta teen mitä vaan, mutta se tatsi puuttuu, en osaa maistamalla sanoa, kaipaako ruoka lisää suolaa, makeutta vai happoa, enkä tunne sormissa, tuliko taikinasta hyvä vai pitääkö lisätä jauhoa vai öljyä vai nestettä.
Eikä suuremmin kiinnosta opetellakaan. En ymmärtänyt koulussa kemiasta mitään ja kemiaan se perustuu tuo kokkaustaitokin.

Mitä tää "en osaa kokata" muka edes tarkoittaa? Se, ettei ole koskaan ruokaa laittanut, ei vielä tarkoita, ettei osaisi. Esim. just tuo makaronilaatikko, kyllä siitä ihan kaikki ohjeella syötävää saa.
Ei ollut vaikea kysymys. Jos ei osaa laittaa ruokaa on minun silmissä aika turha kumppaniehdokas.

Aivan turha selitellä asiaa minulle.

Jokainen voi oppia perus ruuanlaittotaidot. Uusavuttomien ei tarvitse vaivautua minunkaan suhteen kun ei kerta elämän normaalit joka ihmisen taidotkaan kiinnosta.

Varmasti on niitäkin riittämiin jotka hyväksyy kädettömiä kumppaneita.

Jos on halukas oppimaan ja yrittämään. Se on toinen juttu. Välinpitämättömät voi mennä sinne raflaan etsimään sen pintaliito ihmisen.
 
"northern soul"
Ma en ymmarra, miten aikuinen, lukutaitoinen, normaalisti kehittynyt ihminen ei muka OSAA laittaa ruokaa. Vahan vajaana ja hitaana pitaisin.

Itse inhoan ruuanlaittoa sydameni pohjasta. Teen ihan mita tahansa kotihommaa mieluummin kuin laitan ruokaa, mutta osaan lukea ja taten kylla selvian ruuanlaitosta, jos on pakko. Onneksi mies tykkaa ruuanlaitosta.
 

Yhteistyössä