Miksi maksat / et maksa tv -lupaa?

enni
Maksan koska se täytyy maksaa.
En mä muitakaan maksuja jätä maksamatta vaan sen takia ettei huvita, ja koska ne tuntuu musta kalliilta. Ei vuokrakaan ole musta kohtuullinen, mutta en mä sen takia voi sitä maksamatta jättää.

No minulla on periaate että maksan laskuni. Enhän minä kaupastakaan ota jotain minkä jätän maksamatta. Toki aika kärjistetty rinnastus mutta kuitenkin.
Saisivat kehitellä ylelläkin sen systeemin ettei kanavat näy jos ei tv-lupaa makseta.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Maksetaan kun kärähdettiin luparatsiassa :)
Mäkin kärähdin ja sain iha kivat laskut siitä. 60?/ 1 päivä minkä se telkkari oli kerenny luvatta olla ( edellisenä päivänä muutin ) + 3kk tv-lupa. Luvan olen jo irtisanonut, enkä jatkossa aio maksa mitään.

hooh
En maksa tv-lupaa, eikä kyllä ne lupatarkastajat pelota yhtään kun katsoo vaan ovisilmästä eikä avaa ovea jos siellä on joku vieras tyyppi. Eikä niitä sisälle tartte päästää vaikka oven avaisikin. Ja vielä nimimerkille f-f . Halvemmaksi tulee asentaa ovisilmä kun tv-luvan maksaminen.

tyhmää
Alkuperäinen kirjoittaja hooh:
En maksa tv-lupaa, eikä kyllä ne lupatarkastajat pelota yhtään kun katsoo vaan ovisilmästä eikä avaa ovea jos siellä on joku vieras tyyppi. Eikä niitä sisälle tartte päästää vaikka oven avaisikin. Ja vielä nimimerkille f-f . Halvemmaksi tulee asentaa ovisilmä kun tv-luvan maksaminen.
Mutta sitten kun se tarkastaja tulee poliisin kanssa, niin tartteekin jo päästää sisään. Ja telkkari lähtee takavarikkoon... Aika riski.

Koskaan en ole maksanut enkä maksa ellen narahda.
Yleä en katso vissiin koskaan ja vaikka katsoisinkin niin en maksais. Koko tv-lupa tuntuu niin lapselliselta jutulta. Panisivat vaikka mainoksia näytille niin kuin muutkin ja rahoittaisivat niillä paskat ohjelmansa.

Ja meille ei ovi aukee jos ei tiedetä kuka tulossa :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja tyhmää:
Mutta sitten kun se tarkastaja tulee poliisin kanssa, niin tartteekin jo päästää sisään. Ja telkkari lähtee takavarikkoon... Aika riski.
Ei tartte

tiina
Alkuperäinen kirjoittaja tyhmää:
Ei kai kukaan enää vuonna 2008 ole niin tyhmää että tähän soopaan uskoo..?

hooh
Ensinnäkään tv:tä ei takavarikoida vaan jos narahtaa niin saa ikävän laskun. Koskaan meillä ei ole käynyt lupatarkastajaa vaikka 10v ollaan jo ilman lupaa sitä katseltu. Enkä oikein jaksa uskoa että poliisin muutenkin vähiä resursseja tuhlataan tv-lupien kyttäämiseen. Jos meillä alkaa lupamies ahkerasti pyöriä ovella niin vien tv:n varastoon ja päästän sen kerran sisälle katsomaan niin tuskin se ihan heti uudestaan tulee. Sen aikaa voi sitten katsoa tv:tä tietokoneelta kun siihen on oma digiboksi ja sehän on helppo sitten napata irti siitä tietsikasta kun ovikello soi. Teen kaikkeni ettei tartte maksaa sitä ihan vaan piruuttani.

tollot
Voi pyhä yksinkertaisuus. Ei tv-luvalla rahoiteta pelkästään Ylen kanavia vaan lisäksi muiden kanavien näkyvyysverkot. Muut kanavat käyttää Ylen verkkoa. Eli toi selitys en maksa koska en katso Yleä on todella lapsellinen.
Mä maksan koska en viitsi pihistellä noin turhanpäiväisessä asiassa. Katson telkkaria, maksan. Simple.

Yhteistyössä