MIKSI MAIDONTUOTANTOA ON EHTYNYT!!! En millään tahtoisi lopettaa imetystä, mutt...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja höh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

höh

Vieras
Lapsi 6,5 viikkoa ja nyt ihan viime päivinä tuntuu, että on aina kärttyinen ja kiukkuinen ja imee posket lommolla tuttia = jää ruuan jälkeen nälkäiseksi.
En MILLÄÄN antaisi lisämaitoa tai lopettaisi imetystä, mutta eihän tuota lasta voi nälässä pitää.

En tahdo lähteä imetys-lisämaito rumbaan...Siinähän oma maidontulo ehtyy, kun lapsi huomaa saavansa pullosta lopun helpommalla.

Imetän tosi usein ja molemmat rinnat vuorotellen. Lapsi lupsauttelee rintaa suustaan ja riuhtoo sitä kuin mielipuoli, eikä nieleksi läheskään yhtä usein kuin ennen syöttäessäni.

MITEN MAIDONTUOTANTONI ON VOINUT EHTYÄ VAIKKA OLEN IMETTÄNYT YÖTÄ PÄIVÄÄ, EIKÄ LAPSI SAANUT OLLENKAAN LISÄMAITOA TAI PULLOA...(muutakuin sairaalassa ) :(:(:(

saattaa olla tiheän imun kausi, vauva tilaa lisää maitoa. Koita vaan imettää niin usein kun tuntuu että tarvii niin maidontuotanto lisääntyy ja syöntivälit normalisoituu ajallaan.

Imetät ja imetät ja imetät. Lapsi tilaa imemällä lisää maitoa. Useimmiten se maito ei lopu, vaan tulee vain tilapäisesti hetkiä että lapsi tarvitsee kasvuunsa enemmän maitoa kuin sun maidontuotanto on.

Otat jonkin leffan ja käyt sohvalle pötkölleen/ istuksimaan vauvan kanssa. Varaat lasin mehua ja otatte ihan rennosti.

Alkuperäinen kirjoittaja ..:
no voi hyvä jumala sentään jos lapsi jää nälkäiseksi rinnan jälkeen niin tottakai annat lisämaitoa etkä jätä toista nälkään,ei se korvike myrkkyä ole!!

Juu, pitää kai antaa. Lähinnä nyt olisin kaivannut vinkkejä ja vastauksia tuohon, MIKSI maidontuotantoni on ehtynyt, vaikka aina sanotaan, että lapsi säätelee sen maidontulon ja lapsen kasvaessa maitoa kyllä tulee lisää...:(:(:(

joillaki maidon tulo vain lakkaa ja sitä ei oikeen pysty mitenkään lisäämään.oletko syönyt ja juonut tarpeeksi vettä ja amitoa,että on aineksia mistä maito pystyy kehittymääm?

Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:
Vauva tilaa lisää maitoa, eli tiheänimun kausi. On ihan normaalia ja ei maito lopu, päinvastoin.

Näin juuri. Vauvoilla on n. 6-viikkoisena tiheän imun kausi. Kohta tilaus on mennyt perille ja vauva taas tyytyväinen :) imetät vaan lapsentahtisesti ja muistat juoda paljon :)

Alkuperäinen kirjoittaja cieras:
joillaki maidon tulo vain lakkaa ja sitä ei oikeen pysty mitenkään lisäämään.oletko syönyt ja juonut tarpeeksi vettä ja amitoa,että on aineksia mistä maito pystyy kehittymääm?

Jos maitoa on kerran alkanut kunnolla tulla ei se yhtäkkiä vaan lopu. Tämä on aivan väärää tietoa mitä yllä kirjoitit. Eri asia on, jos sitä ei alkuunkaan tule kunnolla,

tiehänimunkausi?
Itse painin samanlaisten kysymysten kanssa tuon kuopuksen ollessa pienempi. Annoin sitten muutamana iltana vähän lisämaitoa, ettei pienen tarvinnut ihan nälissään olla, mutta kuitenkin niin vähän, ettei se häirinnyt omaa maidon tuotantoa.
Muistaakseni pari kertaa oli tuollainen kausi, ja viikonpäivät taisi kestää.

itselläni kävi niin,että alussa maitoa tulli vaikka kuinka paljon ja yht'äkkiä sitä ei enää tullut vaikkaa tein kaikkeni. Tiedän muitakin äitejä joilla on käynyt samoin.Sinun on ihan turha väittää että on väärää tietoa! Ehkä itse olet jokin täydellinen 2vuoden ikäisen lapsen imettäjä ! kaikilla ihmisillä on erilaiset hormoonisäätelyt! Älä sinä tule muita arvostelemaan jos et tiedä miten on aikanaan mennyt !

no voi hyvä jumala sentään jos lapsi jää nälkäiseksi rinnan jälkeen niin tottakai annat lisämaitoa etkä jätä toista nälkään,ei se korvike myrkkyä ole!!

Korvike vasta kun ei tissistä riitä. Olethan tietoinen tehoimupäivistä?? Voi mennä päivä tai pari ihan vaan imettäessä. Itse olin kerran 6 tuntia kahdella 10 min tauolla. Että näin. Tsemppiä!

Alkuperäinen kirjoittaja höh:
Annoin äsken lisämaitoa ja 70 ml meni :(:(:(

VITTU!!! Miksei tää imetys onnistu nytKÄÄN? :(:(:(

Luitko tuon linkin takaa niitä juttuja yhtään? Mitä enemmän annat lisämaitoa, sitä vähemmän sulta tulee maitoa.

kyllä se siitä kohta taas alkaa,kun juot paljon vettä ja maitoa itse.muista myös tarjoa tissiä lapselle niin maito alkaa taas kehittymään.rauhassa otat vain itse ettei lapsikin hermostu

Toi on juuri väärä ajattelutapa et heti pulloa. SILLOIN juuri rinnasta imetään vähemmän jolloin maito vähenee entisestään ja tadaa, maito loppuu!

IMTYSTUKI RY:n maitolaituri on huippu! Mars sinne! Googlaa!

-juo vettä PALJON ja mYÖS kotikaljaa tai ykköstä vaikka et tykkäsi
-syö itsekkin
-lepää niin paljon kuin voit ja ylimääräaskareet miehelle
-imetä todella tiuhaan, tarjoa vaikka ei pyytäisikään, vaikka 30-60min välein jos tarvetta lisätä maitoa.

VARMASTI riittää jos alat toimimaan noin JA menen imetystuen sivuille :)

Alkuperäinen kirjoittaja Faktaa ja...:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja höh:
Annoin äsken lisämaitoa ja 70 ml meni :(:(:(

VITTU!!! Miksei tää imetys onnistu nytKÄÄN? :(:(:(

Luitko tuon linkin takaa niitä juttuja yhtään? Mitä enemmän annat lisämaitoa, sitä vähemmän sulta tulee maitoa.

Peesi!!! EI lisämaitoa!!!

Tai jos annan lisämaitoa, pumppaa se itseltäsi (jolloin ei vaikuta vähentävästi sun maidontuloon).

Ja korviketta vauva syö enemmän kuin rintamaitoa.

Yhteistyössä