Miksi mahassa naksuu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rv 27
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En muistanutkaan tätä. =) Mullakin naksui pitkin raskautta, kaverit piti mua kummallisena, kellään ei ollu vastaavaa, eikä kukaan tuntenut ketään jolla olisi ollut. Eipä selvinnyt koskaan. Neuvolan terkkarikin vaan katsoi pitkään kun asiasta kysyin, veikkas hikkaa vauvalla, mut eihän se sitä ollut, ihan erilaista. Eiköhän tuo oo harmitonta kuitenkin, meillä ainakin terve, ihana 2v mussukka!

Ei ole hikka. Sen kyllä tuntee. Vaihtoehto 1 on sikiökalvojen naksuminen tai 2 vauvan nivelet. Meillä tyttö naksahteli mahassa, ja kun syntyi niin olkapää piti isoja naksahduksia.

Mä olen kuullut 2 teoriaa. Ääni voi tulla kalvoista tai sitten lapsen nivelistä, jotka on vielä kehittymässä. Vaarallista se ei ole ja meidän molemmat pojat on napsuneet. Ja sen lisäksi vielä tärisseet. :)

Alkuperäinen kirjoittaja jppj:
Ei ole hikka. Sen kyllä tuntee. Vaihtoehto 1 on sikiökalvojen naksuminen tai 2 vauvan nivelet. Meillä tyttö naksahteli mahassa, ja kun syntyi niin olkapää piti isoja naksahduksia.
Meillä muuten kanssa esikoisen nivelet napsui syntymän jälkeen ja kuopus tärisi. Ihan terveitä noi kuitenkin on ja eivät enää napsu eikä tärise. :D

Yhteistyössä