Miksi leikkaatte lapsillenne otsahiukset?

"Vilukissa"
En leikkaa, en tod. leikkaa otsahiuksia lapsilleni!

Koska en yksinkertaisesti sitä osaa tehdä nuilla Fiskarseillani, joten en viitsi olla siinä asiassa se tuskailun ja kiroilun kohde, kun homma meni sudeksi. Pojat nyt eivät vielä edes niin välitäkään, miltä hiuksien pitäisi näyttää - pääasia että ovat helppohoitoiset ja pois silmiltä, ja se sopii minulle :)! Tyttö taas on toistaiseksi täynnä elohopeaa, etten itse viitsi moiseen rääkkiin ryhtyä, että otsahiustenleikkaamisen takia istuttaisin - tai oikeammin köyttäisin paikoilleen - aloilleen, vaan annan hiusten rehottaa :D. Hyvin tuntuvat pimpulat ja pampulat päässä pysyvän, joten pituus ei haittaa... Mutta sitten vanhempana tehkööt mitä lystäävät kuontaloilleen yhdessä kampurin kanssa, mikäli minun otsatukaton linja ei enää miellytä :).

Mutta - eipä tuo minulta pois ole mistään kohdasta, jos ja kun muilla lapsilla onkin otsahiukset leikattuina. Nehän on vaan hiukset...
 
"poikia3"
Miksi kaikkien pitäisi olla toistensa kopioita? Miksei joka ikisellä saa olla ihan sen mallinen tukka kuin haluavat? Miksi tytöillä ylipäätään pitää olla pitkä tukka?
 
kasvattaminen on helppoa
otsiksen poiskasvattaminen on helppoa sitten kun tyttö on niin iso, että antaa pinnien ja pompuloiden olla paikoillaan. Meidän pienellä on paksut hiukset, mutta hän ei anna laittaa niihin minkäänlaista pantaa tms. ja pinni on paikoillaan puoli sekuntia, niinpä hyvä otsis on ainoa vaihtoehto toistaiseksi. Ja toisille otsatukka sopii.
 
"vieras"
Juu en kanssa tykkää otsatukasta. Mun tytöllä on saaneet hiukset kasvaa. Koko tukka ulottuu peffaan asti ja on kiva niin. Ihan pikkuruinen pinni oli vauvana kun alkoi tulla hiukset silmille eikä se haitannut häntä ollenkaan ja pianhan se oli kasvanut niin että sai ponnarille.
 
"kampaaja"
[QUOTE="kampaaja";27939963]http://www.ex-kampaaja.com/2013/01/leikkaa-itse-oma-tai-lasten-otsatukka.html[/QUOTE]

tosin tuossakin mun mielestä liian paksu tuppo tukkaa otettu, vähempikin riittää, varsinkin lapselle. siis jos joku nyt vielä kaipaa ohjetta miten leikata kotona otsis. toki ilman ohennussaksia siitä harvoin saa kotona nätin, tulee liian paksu, siksi suosittelenkin ottamaan vähemmän sitä pehkoa.
 
"MinttuKaakao"
nostanpa, kun löysin tämän googlella! :) eli jos saataisiin lisää otsis vai ei- keskustelua.. tein tuohon juuri oman ketjun anopista joka tyrmistyi, kun kerroin että 5veen otsista aletaan kasvattaa pois !
 

Yhteistyössä