Miksi lapsi hoitoon jos äiti kotona? En ymmärrä!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ....
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

....

Vieras
Mulla ei sitten millään mee jakeluun et miksi pieni lapsi (alle 3v) viedään hoitoon vaikka äiti tai isä olisi kotona. Voi niitä pikku raukkkoja jotka aamulla herätetään ja puetaan matkaan. Äiti jää vauvan kanssa sit kotia....
Miksi miksi? Oletteko niin laiskoja ja ette jaksaa hoitaa kaikkia tekemiänne muksuja kotona?
Ymmrrän sen ku isompia lapsia viedään osaaikaiseen hoitoon jotta olis kavereita ja touhua mutta nää pienet....:(
Sit ne ei mähu hoitoon jotä stä oieesti tärvis!!!! Hävetää luuserit!!!
Näppäimistö seos!! Sis virheitä.

meilla kaydaan osa-aikaisessa hoidossa, koska lapsi melkein 2 v. rakastaa sita ja saa siella ulkoilla kunnolla. kotiin saa jaada jos haluaa tai jos aamusta tuntuu ettei tanaan hoito ns. huvita. lapsen ehdolla siis tassa mennaan. ja kylla 2-3 v. jo tarvitsee muista lapsista leikkiseuraa.

...kun ei tiedä kaikkia faktoja. Äiti saattaa olla vaikka diabeetikko, reumaatikko, masentunut tms. jolloin hän ei pysty eikä jaksa hoitaa isompaa lasta kunnolla.

Joissakin tapauksissa on vaan parempi, että lapsi saa leikkiä kavereiden kanssa tarhassa kuin katsoa joka päivä kotona videoita, kun äiti yrittää vaan levätä kun vauva on valvottanut koko yön yms. yms.

Ei kannata tuomita jos ei tiedä faktoja. Puhdas laiskuus on ihan toinen juttu, mutta sekin suoraan sanoen ihan sen perheen oma asia! Eikö harmitakin kun siihen ei voi ulkopuolisena vaikuttaa ;)

sanotaan näin että jollain tavalla mä ymmärrän. meille tulossa syksyllä uusi tulokas ja tää esikoinen vasta 1.3v. ja en ole viemässä hoitoon. kyllä sitä hieman pelottaa miten sitä selvitään... ja koska tuleva kuopus ei ollut mitenkään suunniteltu... ottakaamme ne kortit jotka meille annetaan.

Puhun normaaleista terveistä ideistä. Tiedän niitä monta! Ja tiedän myös useamman lapsen jotka ei mahdu tarhaan ja koska siellä on niin täyttä ja KOSKA SIELLÄ ON NIITÄ LAPSIA JOTKA EI OIKEASTI TARVIS HOITOPAIKKAA!!

Meillä kolmas tulossa (kaikki vuoden välein) enkä todellakaan raaskis isompia laittaa vauvan tieltä päiväkotiin.

lapset tarvii leikki kavereita mut nioitä voi hommata muualtakin kuin tarhasta!

kaikkialla ei ole lapsille leikkikavereita muualla kuin pk.ssa. me asutaan niin maalla, etta pk on ainoa paikka, jossa lapsi tapaa muita lapsia kuin 2kk siskonsa. lapsi siis hoidossa 10-14 ja torstaisin aina kotona.

taidat ap olla itse aika katkera, kun muita on noin varaa arvostella.

Ulkoillakkin voi lasten kanssa kotona, ei ainoastaan tarhassa. Leikkiä voi myös, käydä kerhoissa joissa on muita lapsia ja kyläillä muiden perheiden luona.....
Jos niitä tuttuja ei oo niin hommatkaa niitä. Ei niitä saa jos kotona lymyää!

:laugh:

Mikshän toi meidän 5-vuotias vinkuu joka saakelin päivä et pääsis jo päiväkotiin :whistle:
Alottavat toukokuussa, kun menen kouluun taas.

En kyl osaa vastata sun kysymykseen. Mietin vaan, että ei kai oikeesti voi olla niin, että hoitoa tosissaan tarvitsevat jätetään ilman paikkaa, jotta virikelapset saa olla hoidossa?
Jotenkin en vaan jaksa ymmärtää, että noin voisi oikeasti olla...
Ai, äiti soittaa töihin, etten pääse nyt, kun ei ole hoitopaikkaa.
Meillä ainakin saa 2vko varulla hoitopaikan, jos tulee tarvis.

En oo katkera. Voisin hakea lapsilleni paikkaa milloin tahansa mut tuskin sinne mahtuu! Kaverin lapsi joka oikeasti tarvis sitä paikkaa ei mahdu sinne ja siinä tarhassa on molempien naapureiden lapset joiden äidit ON KOTONA! Ja ihan terveitä ja virkeitä ovat.

alle 3v. ei tarvitse kauhean paljon virikkeitä. Äitini on päiväkodissa töissä ja välillä kertoo, kun siellä on noita alle 3 v. lapsia joiden äidit on vauvan kanssa kotona, sitten nämä 3.v lapset kiukuttelevat, koska haluaisivat olla kotona eivätkä ymmärrä miksi äiti on kotona ja he päiväkodissa. 5 vuotiaalle on sit taas ihan eri juttu, se kaipaakin jo sosiaalista seuraa.

No, mä vien esikoisen hoitoon 3 x vkossa, vuoden päästä kun ikää on hänellä sitten 2v.9kk. Jään sitten kuopuksen kotiin joka on 9kk silloin. Ja ihan sen takia että esikoisella olisi kaveriseuraa säännöllisesti kun melkein kaikki harrastukset loppuu vauvan syntymään.

Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
Ulkoillakkin voi lasten kanssa kotona, ei ainoastaan tarhassa. Leikkiä voi myös, käydä kerhoissa joissa on muita lapsia ja kyläillä muiden perheiden luona.....
Jos niitä tuttuja ei oo niin hommatkaa niitä. Ei niitä saa jos kotona lymyää!

taalla ei ole mitaan kerhoja, mutta miten vaan. mielestani saisit nyt itse keskittya siihen lastenhoitoon eika tarttisi roikkua taalla netissa.... :laugh:

Moni haluaisi lapsensa tarhaan mut meidän kaupungissa joka paikka täynnä. Joutuvat perhepäivähoitoon vaikka ei haluaisi...Ja ne paikat on ihan perseestä koska otetaan hoitajiksi ketä tahansa koska on pulaa paikoista.

No minä pääsisin paljon helpommalla jos esikoinenkin 5v ois vaan kotona. Nyt pitää kolmena aamuna viikossa viedä poika hoitoon 2km kävellen pukea vauva ja 2 vuotias. Kolmen tunnin päästä sit taas hakea. Mut pakko kun oon niin laiska etten jaksa kolmea lasta hoitaa ite.

Yhteistyössä