Miksi lapsettomuus on niin yleistä nykyään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja uneton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
kertavaipat (poikavauvoilla)- tämmönenkin teoria esitetty

oho....minä olen kuullut kyllä siitä, että esim. erittäin kireät farkut ja housut teini-iässä voivat vaikuttaa jos pallit puristuksissa koko ajan :whistle: Onneksi nykyään nuoret suosivat väljempää mallia =)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ympäristömyrkyt, ilmansaasteet ja stressaava elämä vaikuttavat myös edellä mainittujen lisäksi. Epäterveellinen ruokavalio, alkoholin käyttö ja himourheilu... Ennen on ollut kohtuullisempaa monessa mielessä.

Tämän minäkin pääasiallisesti allekirjoittaisin, toi alkoholi pois, ennen vanhaan juotiin vain vahvaa olutta ja viinaa, viiniä... :)
Onpahan joku joskus maininnut, etteivät ruumiitkaan enää mätäne normaalisti, kun ovat täynnä säilöntä ja lisäaineita...

70-luvullahan elettiin ties minkä myrkkyjen ja päästöjen keskellä, tupakointi oli yleisempää ja lapset altistui sille ja ollaan myös eletty 80-luvulla tuo tsernobylin vaikutusten jälkeinen aika. Itse ainakin ajattelen, että anopin tupakointi ja lastensa altistaminen sille on syynä mieheni astmaan sekä siittiöiden huonolaatuisuuteen. Toisaalta silti se voi olla myös hänen sisäsiittoisen sukunsa geenivirhe..

Tanskassa käytetään viljalle ainetta joka lopettaa kasvun tietyssä vaiheessa= vilja tuleentuu. Aine vaikuttaa miesten spermaan siittiöitä vähentävästi. Tanskassa on todella huonoa spermaa miehillä.

Yhteistyössä