Miksi läski käyttäytyy näin syödessä? Siis jotkut.

• Viestiketjun aloittaja ???????
  • Ensimmäinen viesti
???????
Olen syönyt ainakin kolmen selvästi lihavan (ylipainoa about 30 kg tai enemmän) henkilön kanssa ja aina ihmetellyt heidän suhtautumista ruokaan. Heidän ulkonäöstään kyllä näkee, että ollaan oltu ruoka-aikaan kotona ja syöty varmaan mitä käsin kiinni saa, mutta sitten ollaan ruokapöydässä niin häveliästä syöjää että. Mitä ihmeen näyttelyä tämä on? Siis todella naurettavaa!

Ystäväni (ylipainoa varmaan 40 kg) tulee meille syömään. Katsellaan ruokaa epäilevästi, närpitään sitä sieltä sun täältä, otetaan todellinen miniannos ja huokaillaan "oi tulin jo ihan täyteen, miten tätä ruokaa nyt näin paljon, hyvää kyllä on..mutta oon jo ihan ähky". Menen läskin tuttavan kanssa kahville. Tuttava ottaa pienen pullaan ja parin suupalan jälkeen alkaa taas valitus "voi että miten isoja nämä pullat ovat, nyt on siis pakko lopettaa, huh kun on maha täynnä".

Kun se vatsalaukku on saatu venytetty muhkeaan kuntoon, en ymmärrä, miksei voi syödä edes kuten muut? Vaan siitä "voi olen ihan täynnä" tehdään joku hemmetin iso numero, vaikka kaikki siinä pöydän ääressä varmaan miettii että "kyllä suhun läskiin luulisi tämä mahtuvan kun on tainnut ennekin maistua".

luuranko
Ehkä hekin on tulleet kylään juuri kotonaan ruokapöydästä, itsehän sen hienosti tuossa kerroit että näkee heidän olleen ruoka aikaan kotonaan.
Sinusta sitten isokokoisempi ihminen ei voi olla täysi ja ähky?
Ehkäpä se onkin heidän syy miksi niitä kiloja on ;)

Ihme kaveri kun puhut ystävästäs läskinä...

any way enpä oo tommosta huomannu mutta kenties safkas on pahaa kun ei läskikään sitä syö, kun mehän tunnetusti syödään vaikka hevonen jos eteen sattuu kävelemään....

"Maaria"
Mä olen huomannut ihan saman ilmiön! Miniannoksista tulee niiiiin ähky, ettei ole todellista ja muka alkaa maha pullottamaan. Itse normipainoisena lähinnä hämmästelee, kun samasta annoksesta suurinpiirtein nälkä jäänyt...

"mmm"
Voisiko syynä olla se että olet puhunut "läskeistä" ja heidän "hirveästä ruokahalustaan" kovaan ääneen muuloinkin ehkä huomaamattasi. Eivät sitten halua että alat heistäkin puhua niin.

arvaus
Eiköhän se ole sitä, että moni lihava ihminen tuntee syyllisyyttä syömisestä ja sitä pitää (itselle) yrittää sitten vakuutella, että ei tässä oikeasti ole enää nälkä. Monella on varmasti häpeää siitä omasta ylipainosta ja mietitään koko ajan, mitä muut ajattelevat, jos esim. ottaa lisää ruokaa.

"Mamma italiana"
ehkà monni ylipainoinen syò esim mielipahaan, kun on yksin kotona. ystàvàn seurassa on muutakin iloa. tàmà oli oletus, mutta tosi rumaa sanoa ihmisià làskeiksi. ehkàpà ystàvàsi ei kehdannut juuri tuon takia syòdà enempàà, pelkàsi sinun kommenttejasi, voiko olla nàin?

hmph
Mieskollegasta näkyy, että ruoka on maistunut...
Lounaalla sen huomaa, en voi käsittää miten paljon mies saa sisuksiinsa ahdettua ruokaa. itse syön 1/4 siitä määrästä.

viiras
:D ainakin mun läski masuni täyttyy joskus ihan oikeasti hyvin nopeasti ja joskus taas voisin vetää puolikkaan hevosen helposti... Niin enkä todellakaan kehtaisi mährystää laihojen kavereitteni aikana, mutta en myöskään tee "pienestä annoksestä ähky täyteen"- numeroa koskaan.
Oli kyllä hauska ja aidosti naurattava aloitus :)

"vieras"
Mulla on kanssa ylipainoinen kaveri joka syö suurinpiirtein noin seurassa. veikkaisin vaan ettei kehtaa ottaa isompia annoksi kun pelkää (aiheestakin?) ihmisten samalla tarkkailevan hänen syömisiään. Toisaalta eihän sen ylipainon tarvi tulla isoista ruoka-annoksista vaan pikemminkin jatkuvasta pikkunapostelusta herkuilla.

???????
Ihme kaveri kun puhut ystävästäs läskinä...
Katsos kun ystäväni on täysin tietoinen ylimäärisistä kiloistaan ja on sanonut itse, että on läski. Ja sanoi jopa, että voi kun joku joskus kysyisi, että miten hemmetissä turvotat itsesi tuohon kuntoon eli suhtautuu kiloihinsa hyvin kriittisesti. Että ihan läskeistä puhutaan näin ystävien kesken.

Best Regards
Enpä osaa sanoa tuttujesi puolesta, mutta minun annoskokoni riippuu paitsi siitä, onko sillä hetkellä nälkä, myös siitä, onko ruoka hyvää. Syytän aina "ähkyä", kun joku tarjoaa tosi pahaa ruokaa, vaikka olisikin nälkä.

"Pläski"
Minä tulen oikeasti äkkiä täyteen enkä pysty syömään vaikkapa makeita leivonnaisia kuin vähäsen. Silti olen lihonut syömällä, sillä syön liian usein ja herkuttelen energiarikkailla jutuilla, esim. juustoilla. Kahvipöydässä voin kyllä käyttäytyä juuri noin, kun en saa paljon makeaa alas.

aijaa
Mä taas oon huomannut että luikut monesti suureen ääneen selittävät miten voivat syödä mitä vaan ja kuinka paljon tahansa lihomatta. Suurin osa luikuista ei kuitenkaan näin voi todellisuudessa tehdä, vaan painon pitäminen on usein kovaa työtä ja ruokavaliota tarkkaillaan herkeämättä. Elämä on sitten kummallista.

juttu
Mä oon ihan normipainoinen, mutta olen huomannut, että ulkona/ystävillä syödessä täytyn nopeammin. En tiedä miksi! Ehkä siinä on muutakin puuhaa tms, juotu kahvia tai otettu alkoholia, joka täyttää. Ja joo, jos ruoka ei oo kummosta, en syö kovin paljoa.

sama havainto
Niin minullakin on pari ylipainoista tuttua, jotka esim. pitsalla käydessä syövät ehkä 1/5 pitsastaan ja valittelevat että voi voi kun on maha täynnä ja loput kotiin vietäväksi. Itse mussutan kyllä koko annoksen, ja sitten minua katsotaan pahasti "kuinka sinuun mahtuu noin paljon"...
Ja itse olen kyllä normaalipainoinen.

Yhteistyössä