Miksi kuljetat yli 3 vuotiasta rattaissa?

vieras
Samaa ihmettelen. Yksi äippä väitti, ettei hänen 3v jaksa kävellä kilometrin matkaa kauppaan (siis kilsa edestakaisin). Joo ehkäpä ei jaksa, kun ei ole koskaan kävellyt. Meidän 3v kävelee päivässä sisälläkin varmaan useamman kilometrin päivässä.

Mistä tiedät kuinka pitkän matkaa se yli 3vee siinä vaunuissa istuu???
Jos tällä vaunujen työntäjällä on matkaa esim. 5km niin tuskin se lapsi jaksaa kävellä itse,onko käynyt tuollainen vaihtoehto mielessä? ;)

Mut itekään en ymmärrä sellasta et yli 3veen kanssa mennään vaunuilla linkkuriin ja sit kun ollaan ilmaseksi päästy ovista sisään kun kerran ne vaunut on niin ei muuta kuin lapsi pois vaunuista ja saa ne vaunut sitten siinä tyhjän panttina seistä muiden edessä ja estää yhtiä vaunuja mahtumasta kyytiin! |O
Pitäis tulla tuohon sellanen sääntö et ilmaseksi vaunujen kanssa bussiin MIKÄLI lapsi istuu KOKO MATKAN siinä vaunuissa.

vieras
Pitkät välimatkat ymmärrän ja varsinkin silloin jos lapsi kävelee ainakin osan. Niin ja silloin myös ymmärrän jos on kova kiire tai jos lapsi ei kykene jostain syystä liikkumaan/ kävelemään.

ööö..koska muuten juoksee pää edellä vaikka auton alle jos näkee sammakon tiellä?
mettässä kyllä kävelee 6km eikä tartte edes houkutella, mutta jos pyörätiellä saa jotain päähänsä niin sitten ollaan siinä vaikka tunti.

Koska on reumalapsi ja monesti erityisesti aamuisin jalat ovat niin jäykät ja kipeät sekä kivut todella kovat, ettei käveleminen onnistu. Kyllähän tuntemattomat ovat kovia arvostelemaan ja tuomitsemaan, jos suoraan ei sanota niin silmät kyllä kertoo mitä minusta ajatellaan.

A)Saatamme olla 10 kilsan rataslenkillä
B)Minulla on vietävä kiire: ruoka kaupassa, vieraat vartin päästä tulossa, vessassa tukos ja kissaäiti saa just pentuja.
C) 3-vuotias on kipeä tai hänen jalkansa on kipeä.
D) Minulla on jotain älytöntä raahattavaa kohta kyydissä ja sen jälkeen sen 3-vuotiaan on pakko kävellä ties minne asti.

Ihmiset hyvät. Syitä voi olla tuhansia. Ei kai tuo liene minulta pois jos sinä kuljetat lastasi rattaissa tai päinvastoin.

Kun haluan nukuttaa pojun päikkäreille ulkona. Tai haluan juosta jonkun 7km esim. Tai kuljemme kahden koiran ja pojun kanssa sunnuntai kävelyllä 1,5h tai 2,5h. Ihme kysymys? Mistä muuten näkee, että lapsi on yli kolme vuotta, omani on 3v 1kk ja isompi kuin naapurin 5v. monesti näkyy herättävän juuri tuollaisia kulman kurtistuksia. Niin ja poju viime viikon suunnistuksessa n. 1,7km radalla hävisi 6 vuotialle vain 2min, että ei ole hänen omissakaan jaloissa haukkumista, vaikka laiskurina olen rattaita vielä käyttänytkin, pöh.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Heila:
Mistä tiedät kuinka pitkän matkaa se yli 3vee siinä vaunuissa istuu???
Jos tällä vaunujen työntäjällä on matkaa esim. 5km niin tuskin se lapsi jaksaa kävellä itse,onko käynyt tuollainen vaihtoehto mielessä? ;)

Mut itekään en ymmärrä sellasta et yli 3veen kanssa mennään vaunuilla linkkuriin ja sit kun ollaan ilmaseksi päästy ovista sisään kun kerran ne vaunut on niin ei muuta kuin lapsi pois vaunuista ja saa ne vaunut sitten siinä tyhjän panttina seistä muiden edessä ja estää yhtiä vaunuja mahtumasta kyytiin! |O
Pitäis tulla tuohon sellanen sääntö et ilmaseksi vaunujen kanssa bussiin MIKÄLI lapsi istuu KOKO MATKAN siinä vaunuissa.
Monet ottaa kyllä ihan turvallisuussyistä pois matkan ajaksi. Äkkijärrutuksessa vaunut tai rattaat saattaa olla ihan helposti nurin.

Nyppy
Kahdesta syystä: arkiaamuisin kerhoon mennessä. 3-vuotias istuu rattaissa ja isompi seisoo seisomalaudalla. Aina on kiire, eikä muuten kerittäisi. Onneksi alkaa pyöräilykelit olla taas kohdallaan, niin toi esikon uskaltaa päästää taas pyörän selkään :)

Toinen pointti on se, että kuopus nukkuu vielä päiväunia. Joskus kaupunkireissu venyy sen verran pitkäksi, että 3-vuotias nukkuu rattaissa. Mut tollaisia kaupunkireissuja on tosi harvoin.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja kriisi:
Kun haluan nukuttaa pojun päikkäreille ulkona. Tai haluan juosta jonkun 7km esim. Tai kuljemme kahden koiran ja pojun kanssa sunnuntai kävelyllä 1,5h tai 2,5h. Ihme kysymys? Mistä muuten näkee, että lapsi on yli kolme vuotta, omani on 3v 1kk ja isompi kuin naapurin 5v. monesti näkyy herättävän juuri tuollaisia kulman kurtistuksia. Niin ja poju viime viikon suunnistuksessa n. 1,7km radalla hävisi 6 vuotialle vain 2min, että ei ole hänen omissakaan jaloissa haukkumista, vaikka laiskurina olen rattaita vielä käyttänytkin, pöh.
Aika moni sit teidän kohdalla ihmettelee, kun yli 5-vuotiasta työnnetään rattaissa :)

Yhteistyössä