tilastoja
Yleensä köyhä ja vähemmän koulutettu väki synnyttää alakautta. Akateemiset ja fiksummat valitsee sektion.
Taisit kirjoittaa tän jo aiemmin. Tosin muistit väärin, se on just toisinpäin: akateemiset ja koulutetut synnyttää veteen luomusti ja vähemmän koulutetut haluaa mahdollisimman lääketieteellisen synnytyksen.Yleensä köyhä ja vähemmän koulutettu väki synnyttää alakautta. Akateemiset ja fiksummat valitsee sektion.
Olet väärässä. Koulutetut naiset voi valita ja vaatia sektion. Ne vähemmän koulutetut voi haluta lääkkeellisen synnytyksen mutta harvemmin sektiota.Taisit kirjoittaa tän jo aiemmin. Tosin muistit väärin, se on just toisinpäin: akateemiset ja koulutetut synnyttää veteen luomusti ja vähemmän koulutetut haluaa mahdollisimman lääketieteellisen synnytyksen.
Kyllä valitaan. Minä ainakin valitsin. Asuinpaikasta toki riippuu oikeudet tässäkin asiassa Suomen maassa.Ei Suomessa noin vaan "valita" sektiota. Jopa provoissa voisi pitää edes jotain faktoja kohdallaan. Ja se on kyllä totta, että synnytyspelkoisia lukuunottamatta nimenomaan koulutetut haluavat useimmiten mahdollisimman ei-lääkkeellisen alatiesynnytyksen.
Vielä kovempi niistää sen nenästä ulos, kyl on ukko ylpiä! Kaveriporukassa vertailee oikee ylpeenä minusta kun sieraimesta lapsen rykäsin.Alkuperäinen kirjoittaja pynkerö;30721098:Tosimamma synnytää anuksen kautta!
No se on hyvä että sinä mietit. Se on kuin laittais rahaa pankkiin.Niin,
mä oon kanssa miettinyt et miks ihmiset pureksii ja syö ruokansa.
Tulee ryppyjä suun ympärille, hampaat kuluu ja värjääntyy, huulipuna suttaantuu ja henki alkaa haista.
Ootteko kuullut ravintoliuoksista ja nenämahaletkusta?
Paljon kätevämpää ja hampaat (nii ja huulipuna) kiittää.
Aaarghh!!! *päätä seinään paukuttava hymiö*Alkuperäinen kirjoittaja Normaali:Aloitus on kärjistetysti sanottu ja tarkoituksena provosoida, mutta hiljaa mielessäni olen ajatellut samaa. Itse olen synnyttänyt kolme kertaa sektiolla syynä synnytyspelko. Mutta todellisuudessa se pelko liittyi siihen että alapää on synnytyksen jälkeen pilalla... Niinkun monet sanoo että alapäähän pilaantuu jos raskausaikana jos pilaantuu, mutta kyllähän sektiolla nyt se ponnistusvaiheen venytys vältetään. Ja normaalistisynnyttäneet selittelee että kyllä mies tykkää.. mutta harvempi mies nyt totuutta sanoo. Ja ei tuo sektioarpi kyllä minua ainakaan haittaa, koska en napapaitoja ole koskaan käyttänyt. Mielummin se arpi vatsalla kun lörpöttävä alapää.
Tuo synnytyspelkodiagnoosihan on juuri siitä kätevä, kun siinä ei tarvitse ( = ei ole resursseja selvittää), mitä pelko koskee.Alkuperäinen kirjoittaja Normaali:Aloitus on kärjistetysti sanottu ja tarkoituksena provosoida, mutta hiljaa mielessäni olen ajatellut samaa. Itse olen synnyttänyt kolme kertaa sektiolla syynä synnytyspelko. Mutta todellisuudessa se pelko liittyi siihen että alapää on synnytyksen jälkeen pilalla... Niinkun monet sanoo että alapäähän pilaantuu jos raskausaikana jos pilaantuu, mutta kyllähän sektiolla nyt se ponnistusvaiheen venytys vältetään. Ja normaalistisynnyttäneet selittelee että kyllä mies tykkää.. mutta harvempi mies nyt totuutta sanoo. Ja ei tuo sektioarpi kyllä minua ainakaan haittaa, koska en napapaitoja ole koskaan käyttänyt. Mielummin se arpi vatsalla kun lörpöttävä alapää.
Ai miten niin ?Alkuperäinen kirjoittaja Hä?;30721945:Niin osasitko lukea tuota artikkelia itse? Vai kuinka ajattelit tämän toimivan sinun hyväksesi tässä keskustelussa...