Miksi kukaan synnyttää alateitse?

  • Viestiketjun aloittaja "Reeta"
  • Ensimmäinen viesti
"nuori äiti"
Taisit kirjoittaa tän jo aiemmin. Tosin muistit väärin, se on just toisinpäin: akateemiset ja koulutetut synnyttää veteen luomusti ja vähemmän koulutetut haluaa mahdollisimman lääketieteellisen synnytyksen.
Olet väärässä. Koulutetut naiset voi valita ja vaatia sektion. Ne vähemmän koulutetut voi haluta lääkkeellisen synnytyksen mutta harvemmin sektiota.
 
Hehhehhee
[QUOTE="nuori äiti";30720583]Olet väärässä. Koulutetut naiset voi valita ja vaatia sektion. Ne vähemmän koulutetut voi haluta lääkkeellisen synnytyksen mutta harvemmin sektiota.[/QUOTE]

Ei Suomessa noin vaan "valita" sektiota. Jopa provoissa voisi pitää edes jotain faktoja kohdallaan. Ja se on kyllä totta, että synnytyspelkoisia lukuunottamatta nimenomaan koulutetut haluavat useimmiten mahdollisimman ei-lääkkeellisen alatiesynnytyksen.
 
"Jomppa"
En ymmärrä mikä tässä on ongelma. Omalla vaimollani toisessa synnytyksessä pillu todella repesi, eikä sitä millään jumpalla saa enää kuntoon. Se on kuin ammottava luola. Nyrkki menee helposti sisään.

Mutta onhan naisella se toinenkin reikä, eli nykyään yhdyn lähes aina vaimoni peräreikään. Helppoa ja kätevää.
 
"Mammeli"
Ei Suomessa noin vaan "valita" sektiota. Jopa provoissa voisi pitää edes jotain faktoja kohdallaan. Ja se on kyllä totta, että synnytyspelkoisia lukuunottamatta nimenomaan koulutetut haluavat useimmiten mahdollisimman ei-lääkkeellisen alatiesynnytyksen.
Kyllä valitaan. Minä ainakin valitsin. Asuinpaikasta toki riippuu oikeudet tässäkin asiassa Suomen maassa.
 
nohuh
[QUOTE="Jomppa";30720843]En ymmärrä mikä tässä on ongelma. Omalla vaimollani toisessa synnytyksessä pillu todella repesi, eikä sitä millään jumpalla saa enää kuntoon. Se on kuin ammottava luola. Nyrkki menee helposti sisään.

Mutta onhan naisella se toinenkin reikä, eli nykyään yhdyn lähes aina vaimoni peräreikään. Helppoa ja kätevää.[/QUOTE]

Onpa taas fiksuja ohjeita. Tietänet, että jatkuvat persepanot tuhoaa peräaukon. Ei pian vaimollasi on sitten kaksi revennyttä reikää. Tosi mukavaa kulkea loppuelämä vaipoissa kun sulkijalihakset menee piloille.
 
"zxc"
Kertokaapas "sektion valinneet", että onko myös imetys sitten unohdettava? Ei sekään rintojen ulkonäköä yleensä paranna.
Jo on pinnalliset puheenaiheet ja mielipiteet täällä.
 
Vierra
[QUOTE="nuori äiti";30720583]Olet väärässä. Koulutetut naiset voi valita ja vaatia sektion. Ne vähemmän koulutetut voi haluta lääkkeellisen synnytyksen mutta harvemmin sektiota.[/QUOTE]

Jaa, onko mä liian matalasti koulutettu kauppatieteiden maisterina, kun olen halunnut alateitse synnyttää...Suurin osa ystävistäni on diplomi-insinöörejä, opettajia, ekonomeja tai muita ylemmän korkeakoulun käyneitä ja he ovat kaikki halunneet synnyttää alateitse. Yhdellä jouduttiin tekemään sektio, kun lapsi oli vaakatasossa vatsassa ja kääntäminen ei onnistunut. Koulutetut juuri osaavat etsiä tietoa ja todennäköisesti päätyvät alateitse synnyttämiseen sen luonnollisuuden ja turvallisuudemman vuoksi. Ainahan on poikkeuksia, jos esim. on kovat pelot. Mä pelkäsin erittäin paljon synnytystä. Jo vuosia olin ajatellut, etten tee lapsia, kun pelkään niin paljon synnytystä. Kun lapsia haluttiin, käsittelin neuvolapsykologin kanssa asiaa ja itselleni oli selvää pelostani huolimatta, että synnytän alateitse, koska se on parempi vaihtoehto. Olisin varmasti saanut sektion pelkoni takia, mutta en edes halunnut sitä.
 
Niin,
mä oon kanssa miettinyt et miks ihmiset pureksii ja syö ruokansa.
Tulee ryppyjä suun ympärille, hampaat kuluu ja värjääntyy, huulipuna suttaantuu ja henki alkaa haista.

Ootteko kuullut ravintoliuoksista ja nenämahaletkusta?
Paljon kätevämpää ja hampaat (nii ja huulipuna) kiittää.
 
Pin
Alkuperäinen kirjoittaja pynkerö;30721098:
Tosimamma synnytää anuksen kautta!
Vielä kovempi niistää sen nenästä ulos, kyl on ukko ylpiä! Kaveriporukassa vertailee oikee ylpeenä minusta kun sieraimesta lapsen rykäsin.
Luuserit synnyttää perinteisimmillä tavoilla. Sektiot ja alatiet, pyh!
 
"Mammeli"
Niin,
mä oon kanssa miettinyt et miks ihmiset pureksii ja syö ruokansa.
Tulee ryppyjä suun ympärille, hampaat kuluu ja värjääntyy, huulipuna suttaantuu ja henki alkaa haista.

Ootteko kuullut ravintoliuoksista ja nenämahaletkusta?
Paljon kätevämpää ja hampaat (nii ja huulipuna) kiittää.
No se on hyvä että sinä mietit. Se on kuin laittais rahaa pankkiin.
 
[QUOTE="Mammeli";30721133]No se on hyvä että sinä mietit. Se on kuin laittais rahaa pankkiin.[/QUOTE]

No eikös vaan.

Mutta ihan vakavissanko joku luulee että värkki jää juuri sellaseks kun se synnytyshetkellä on?

Tiedä sitten muista, mutta ite pidän lihaksiston sielläkin päässä kunnossa ja palautuminen synnytyksestä oli nopeeta.
Tavara on entisellään ellei jopa ehompi, koska tuntoherkkyys tuntuu lisääntyneen.

Voihan käydä niinkin ikävästi että repeää todella pahasti joka suuntaan eikä enää entiselleen palaudu,
mutta niin voi kehnosti käydä leikkauksessakin. Ja varsinkin sen leikkaushaavan kanssa.

Normaali, hyvin mennyt synnytys ei värkkiä pilaa.
 
Normaali, järkevä nainen
Aloitus on kärjistetysti sanottu ja tarkoituksena provosoida, mutta hiljaa mielessäni olen ajatellut samaa. Itse olen synnyttänyt kolme kertaa sektiolla syynä synnytyspelko. Mutta todellisuudessa se pelko liittyi siihen että alapää on synnytyksen jälkeen pilalla... Niinkun monet sanoo että alapäähän pilaantuu jos raskausaikana jos pilaantuu, mutta kyllähän sektiolla nyt se ponnistusvaiheen venytys vältetään. Ja normaalistisynnyttäneet selittelee että kyllä mies tykkää.. mutta harvempi mies nyt totuutta sanoo. Ja ei tuo sektioarpi kyllä minua ainakaan haittaa, koska en napapaitoja ole koskaan käyttänyt. Mielummin se arpi vatsalla kun lörpöttävä alapää.
 
"daa"
Alkuperäinen kirjoittaja Normaali:
Aloitus on kärjistetysti sanottu ja tarkoituksena provosoida, mutta hiljaa mielessäni olen ajatellut samaa. Itse olen synnyttänyt kolme kertaa sektiolla syynä synnytyspelko. Mutta todellisuudessa se pelko liittyi siihen että alapää on synnytyksen jälkeen pilalla... Niinkun monet sanoo että alapäähän pilaantuu jos raskausaikana jos pilaantuu, mutta kyllähän sektiolla nyt se ponnistusvaiheen venytys vältetään. Ja normaalistisynnyttäneet selittelee että kyllä mies tykkää.. mutta harvempi mies nyt totuutta sanoo. Ja ei tuo sektioarpi kyllä minua ainakaan haittaa, koska en napapaitoja ole koskaan käyttänyt. Mielummin se arpi vatsalla kun lörpöttävä alapää.
Aaarghh!!! *päätä seinään paukuttava hymiö*
 
"Mammeli"
Alkuperäinen kirjoittaja Normaali:
Aloitus on kärjistetysti sanottu ja tarkoituksena provosoida, mutta hiljaa mielessäni olen ajatellut samaa. Itse olen synnyttänyt kolme kertaa sektiolla syynä synnytyspelko. Mutta todellisuudessa se pelko liittyi siihen että alapää on synnytyksen jälkeen pilalla... Niinkun monet sanoo että alapäähän pilaantuu jos raskausaikana jos pilaantuu, mutta kyllähän sektiolla nyt se ponnistusvaiheen venytys vältetään. Ja normaalistisynnyttäneet selittelee että kyllä mies tykkää.. mutta harvempi mies nyt totuutta sanoo. Ja ei tuo sektioarpi kyllä minua ainakaan haittaa, koska en napapaitoja ole koskaan käyttänyt. Mielummin se arpi vatsalla kun lörpöttävä alapää.
Tuo synnytyspelkodiagnoosihan on juuri siitä kätevä, kun siinä ei tarvitse ( = ei ole resursseja selvittää), mitä pelko koskee.

Usein sektioarpi on kyllä niin alhaalla, ettei se näy, ellei kuljeskele alaosattomissa :). Harva äiti vaatii keisarileikkausta– sairaalakohtaiset erot sektioiden määrässä suuria - Synnytys - Kotimaa - Helsingin Sanomat
 
Hä?
[QUOTE="Mammeli";30721796]Tuo synnytyspelkodiagnoosihan on juuri siitä kätevä, kun siinä ei tarvitse ( = ei ole resursseja selvittää), mitä pelko koskee.

Usein sektioarpi on kyllä niin alhaalla, ettei se näy, ellei kuljeskele alaosattomissa :). Harva äiti vaatii keisarileikkausta– sairaalakohtaiset erot sektioiden määrässä suuria - Synnytys - Kotimaa - Helsingin Sanomat[/QUOTE]

Niin osasitko lukea tuota artikkelia itse? Vai kuinka ajattelit tämän toimivan sinun hyväksesi tässä keskustelussa... :D
 
"Mammeli"
Alkuperäinen kirjoittaja Hä?;30721945:
Niin osasitko lukea tuota artikkelia itse? Vai kuinka ajattelit tämän toimivan sinun hyväksesi tässä keskustelussa... :D
Ai miten niin ?

"Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen erikoistutkija Reija Klemetti kertoo esimerkin Kiinasta. Siellä ajatellaan paikoin, että leikkauksella syntyneet lapset ovat viisaampia ja kauniimpia. Sektiovauvat ovat sieviä ja sileitä, kun taas alateitse syntyneet näyttävät usein turvonneilta."

"Vettenranta on leikkausarvestaan ylpeä. Sitä on ollut mukavaa näyttää esikoistyttärelle: tuolta sinä olet tullut. Hän huomauttaa, että jokainen sektio on erilainen kokemus. Sektioista voisi hänen mielestään myös puhua enemmän perhevalmennuksessa. Moni, joka aikoo synnyttää alateitse, voi päätyä sektioon. Silloin olisi varmasti mukava tietää, miten asiat etenevät."

Kts. myös havainnekuvat. :)
 
Onks Mammeli menettänyt rakkaansa alateitse synnyttäneelle kraaterivakinalle tai muuten vaan niin "menetetty tapaus" noin ulkoisesti, ettei ole muuta millä päteä, kuin synnytyksessä venymätön pimppa?
Vai mistä moinen kiinnostus aiheeseen ja tarve öyhöttää sillä? :D
 

Yhteistyössä