Miksi kukaan synnyttää alateitse?

  • Viestiketjun aloittaja "Reeta"
  • Ensimmäinen viesti
-.-
Nää jotku haluu vielä pakertaa sen muksun ulos alateitse, ni saa sitte märistä keskustelupalstoilla kuinka paljon parempia ihmisiä ne onkaan! Sektio se olla pitää, hajotkaa siihen jotka haluutte toosanne kursii kokoo ku se on levinny seinille.

Sektio takana, enkä vaihtais mistää hinnasta. Paraneminen oli nopeaa ja mitään tulehtuneita haavoja en kokenu. Oli kyllä niin helppo kokemus, että naurattaa melkeen teidän puolesta jotka itkette kuinka sektiot on aina vaikeita! :D Itse en oo kuullu alatiesynnytyksistä hyviä kokemuksia.

Synnytystapa ei teistä parempia ihmisiä tee, se arvostus ja kunnia kannattaa jollain ihan muulla tavalla hankkia!
Sun kirjoitus on niin halventava, että taidat itse kuvitella olevasi muita parempi.
Mä en kuvittele olevani ketään parempi, mutta silti olen ylpeä että synnytin lapseni alakautta. En silti mainosta sitä kenellekään tai puutu kenenkään synnytystapoihin.

Vammauduin synnytyksessä joten en vielä tiedä miten seuraava saadaan ulos. Lääkäri päättäkööt sen.

Hassua että sulla ei riitä ymmärrys että sektio voi olla vaikea ja alatiesynnytys taas helppo :O Tiedän ihmisiä jotka ovat sanoneet alatiesynnytyksen olleen niin helppo että olisivat voineet tehdä sen heti uudestaan. Tiedän myös ihmisen joka kuoli sektion komplikaatioihin. Kaikki ei ole mustavalkoista. Riskit on kaikessa, jopa pelkässä raskaudessa, vaikka pääosin kaikki aina sujuukin hyvin.
 
Huoh vaan
[QUOTE="Mammeli";30725920]Sektion jälkeen söin särkylääkkeitä 4pvää. Maito nousi seuraavana päivänä sektiosta ja imetys lähti hyvin käyntiin. Sairaalasta pääsimme kotiin kolmen vuorokauden jälkeen. Kuukauden jälkeen ei enää mitään kipuun viittaavia tuntemuksia (nipistelyä) sektiohaavan alueella.

Mulla ei muuten ollut raskausaikana niitä liitoskipuja, joista jotkut valittaa että "niin kamalaa, kun sattuu!" - ollenkaan. Lisäksi vältyin täysin raskausarvilta. Liekö syynä säännöllinen vatsa-alueen rasvaus sekä päivittäinen liikunta, vaiko vain hyvät geenit? Sektiossa myös se hyvä puoli, ette se ei mene koskaan yliajalle; aina rv 39+. Näin sikiö ei pääse turhaan kasvamaan jättikokoiseksi ja venyttämään kantajaansa liikaa.[/QUOTE]

Kahdesti synnyttäneenä minä en ole tarvinnut yhden yhtä särkylääkettä, en synnytyksien aikana enkä niiden jälkeen. Sen sijaan olen saanut nauttia uskomattomista endorfiiniryöpyistä. Yksilöllisiä juttuja nämäkin. Liitoskivut ja raskausarvet olen ikävä kyllä kokenut.

Lapsi ei yleensä kasva jättikokoiseksi, jos äidin ruokavalio ja sokeritasapaino voat kohdallaan. Spontaaneilla supistuksilla alkava alatiesyntymä on monien hormonien aikaansaama tapahtumaketju, joka saa alkunsa muun muassa siitä, että lapsi on valmis syntymään. Ajattelen, että siihen asti kohtu on lapsen paras paikka.
 
"Mammeli"
Synnytys - repeäminen - vaimo ja seksi:

http://www.meidanperhe.fi/keskustelu/99952/ketju/synnytys_repeaminen_vaimo_ja_seksi



Mulle sektio oli elämäni upein kokemus ja olisin valmis kokemaan saman uudestaan vaikka heti. Sitä onnen tunnetta ei pysty sanoin kuvaamaan, kun lapsi on syntynyt!
 
Huoh vaan
[QUOTE="Mammeli";30725991]Synnytys - repeäminen - vaimo ja seksi:

Synnytys, repeäminen, vaimo ja seksi - Sana vapaa - Keskustelu - Meidän Perhe



Mulle sektio oli elämäni upein kokemus ja olisin valmis kokemaan saman uudestaan vaikka heti. Sitä onnen tunnetta ei pysty sanoin kuvaamaan, kun lapsi on syntynyt![/QUOTE]

Mä taas pelkään niin kauheasti jo ajatusta epiduraalista, että olisin ihan kauhuissani sektiossa. Jos ei tykkää olla kaikenmoisten piikkien, katetrointien ja toimenpiteiden kohteena, synnytys on se oma juttu!
 
kaksi alakautta
Alkuperäinen kirjoittaja Normaali:
Tässä yllä ihan huippu kommentti. :D Huomaa, että johonkin kolahtaa totuus kun pitää rueta tuolla tavalla "luonnostaan löysäpimpiksi" nimittelemään. Pitää vielä korjata hieman, että en minä ihan sitä tarkoita että ihan kaikki alakautta synnyttäneet ovat niitä PIMPPINSÄ pilanneita, mutta sitä todennäköisyyttä voidaan huomattavasti minimoida sektiolla.
No hyvä kun korjasit, eihän noista sun muista kirjoituksista mitään selvää saanut.
 
Vier
Halusin lapselle ja itselleni turvallisen, kivuttoman ja luonnollisen alun.
En halunnut pilata alapäätäni enkä vatsaani rumalla arvella, joka estää loppuiän ajan seksistä nauttimisen.
 
kaksi alakautta
Kyllä sen pimpin pitää jo alkujaan aika löysä olla, jos sen takia päätyy synnyttämään sektiolla. Ja VAIN sen takia.

Teidän logiikalla pimppi ei palaudu koskaan panemisestakaan, vaan jää heti ekan kerran jälkeen peniksen mentävä aukko siihen möllöttämään.
 
Vier
Mielestäni kireän ja kauniin tussun tärkeyttä ei voi liikaa korostaa. Suosikaa sektiota.
Tämä viesti sopii kirjoittajalleen. Terveellä ltsetunnolla varustetu mies ei koe pakottavaa tarvetta silpoa naistaan vain, jotta saisi tämän alapäästä ruman, löysän ja nauttimaan kykenemättömän.
M32-tyypit, jotka eivät naisen anatomiaa tunne ja mutenkin naisia pelkäävät sen sijaan fantasioivat silpomisesta.
 
???
Tämä viesti sopii kirjoittajalleen. Terveellä ltsetunnolla varustetu mies ei koe pakottavaa tarvetta silpoa naistaan vain, jotta saisi tämän alapäästä ruman, löysän ja nauttimaan kykenemättömän.
M32-tyypit, jotka eivät naisen anatomiaa tunne ja mutenkin naisia pelkäävät sen sijaan fantasioivat silpomisesta.
Mitä oikeen horiset, viestissäsi ei ole järjen häivää. Oletko humalassa? Jos silpomisella tarkoitat sektiota (tussua nyt harvemmin silvotaan synnytyksessä) niin siinä ei tussua silvota eikä tussu löysty.
 
"Stella"
Teille luonnostaan löysäpilluille on vaan kova paikka kun kaikkien muiden pimpit ei lörähdä alatiesynnytyksessä. Ja joillekkin miehille se oma pieni pippeli tosiaan on ongelma, naisen jos toisenkin kanssa :/

Toisekseen mieshän on vaan innoissaan kun minäkin nautin, ja paljon enemmän nautinkin kuin ennen synnytystä. Nyt on tuntoherkkyys kohdillaan ja orkun saa aina! Miksi naisen intohimo olisi mieheltä POIS? HULLU AJATUS!

Sit vielä sekin fakta että toiset tosiaan elää rakkaussuhteessa, eikä "olen miehelle pelkkä panopuu"-suhteessa. Kyllähän sen ymmärtää että tuollainen valmiiksi löysäpimppinen ja epävarma nainen haluaa sektion pimpin vuoksi, kun se pienen kikkelin omaava mies näkee naisessaan vain vaginan eikä juuri muuta.
Jos on löysäpillu niin silloinhan sektio on turha. Eli sulle vauhkoomisesta päätellen. Mutta tiukkapillulle sektio säilyttääkin sen tiukkana.

Ja mä en sektiota halunnut pillun enkä muunkaan syyn takia, se oli pakko. Ja mieluummin olisin vaikka vähän löystynytkin synnytyksessä koska olen liiankin tiukka alapäästä. Onneksi seuraavalla kerralla onnistui normaalisynnytys. Vaikka repesinkin pahasti. En tiedä vielä miten palautuu kun on niin vähän aikaa.
 
"Stella"
Halusin lapselle ja itselleni turvallisen, kivuttoman ja luonnollisen alun.
En halunnut pilata alapäätäni enkä vatsaani rumalla arvella, joka estää loppuiän ajan seksistä nauttimisen.
Sulle arpikin olisi kaunistus kun sielu on noin ruma että pitää haukkua muita. Sektioarpi ei ole ruma vaan ihana muisto vauvasta, eikä estä seksistä nauttimista. Sairas ajatuskin. Ja sektiohan juuri varjelee alapäätä toisin kuin normaalisynnytys. Yhtään ei veny eikä löysty sektiossa. Mainitsen vain kun sulle se on ilmeisen tärkeä asia. Mulle ei. Tiedoksi sulle että sektio voi pelastaa lapsen hengen. Mutta sä et haluaisi sektiota itsekkäästi vaan antaisit mieluummin lapsen kuolla.
 
HiiriMinni
;) Ensiksi vähäsen faktaa Wikipediasta:

Anatomia

Emätin on putkimainen ja lihaksikas elin, joka ulottuu kohdun suulta sukupuoliaukkoon. Se on joustava, joten se venyy esimerkiksi yhdynnässä ja synnytyksessä.[2] Synnytyksen jälkeen emätin palautuu normaaliin kokoonsa.
Emätin on noin 6–12 cm pitkä normaalitilassa, mutta se joustaa ja venyy huomattavasti yhdynnän ja synnytyksen yhteydessä.

Ja sitten hieman valotusta kysymykseen "Miksi kukaan synnyttää alateitse" :

http://www.iltalehti.fi/raskausjalapset/2014091818673063_rb.shtml

Poiminta:
Alatiesynnytys on turvallisin
Keisarinleikkaus tehdään yleensä, jos alatiesynnytys arvioidaan mahdottomaksi tai liian vaaralliseksi. Kyse ei Pallasmaan mukaan ole mistään lääkärien ylivallasta.

- Alatiesynnytyksen yritys, sisältäen päivystyskeisarinleikkauksen riskit, on tutkitusti turvallisin synnytystapa myös useimmille korkean riskin ryhmiin kuuluville naisille, Pallasmaa sanoo.

Kynnys leikkaukseen ryhtymiseen vaihtelee suuresti eri sairaaloiden ja maiden välillä. Esimerkiksi Suomessa äidin toive ei voi virallisesti olla syynä keisarinleikkaukseen toisin kuin esimerkiksi Tanskassa, Italiassa ja Yhdysvalloissa.

- Monesti systeemi itse luo tarpeen keisarinleikkauksille. Esimerkiksi yksityissairaaloissa sektiot mahdollistavat sen, että synnytykset voidaan hoitaa mukavasti päiväaikaan.

Muitakin hyötyjä äidille ja vauvalle
Turvallisuuden lisäksi alatiesynnytys päihittää Pallasmaan mukaan keisarinleikkauksen myös monessa muussa.

- Äiti toipuu normaalista synnytyksestä nopeammin ja maidontuotanto käynnistyy nopeammin. Alatiesynnytys valmistelee myös vauvaa kohtaamaan ulkomaailman. Tätä "kypsymistä" ei tapahdu sektiossa, minkä jälkeen on nelinkertainen riski, että vauva tarvitsee esimerkiksi hengityskoneen apua.

- Tärkeä alatiesynnytyksen etu on myös synnytyskanavan mikrobisto, bakteerimyrsky, jonka läpi vauva tulee. Sektiossa tätä ei ole. Kun syntyvä vauva ei saa kosketusta mikrobistoon, seurauksena on myöhemmin erilaisia allergiaongelmia.

...Lopuksi totean vielä, että ei se synnytystapa tee kenestäkään parempaa/huonompaa ihmistä. (Ja juu, on tilanteita, joissa sektio on parempi vaihtoehto vauvalle ja äidille...)
 
"Stella"
Monilla naisilla seksielämä paranee alatiesynnytyksen jälkeen, koska tuntoherkkyys lisääntyy, orgasmi saavutetaan helpommin jne.
Mulle kävi noin sektion jälkeen.

Mä en kuitenkaan sektiota etukäteen halunnut mutta se menetti merkityksensä kun vauva oli vaarassa ja piti saada ulos nopeasti. Niin olisi varmaan useimmilla äideillä. Sektiota halveksivilla on ilmeisesti toisin.
 
"hmh"
Voi ei. Tunteeko täällä joku nyt huonoa omatuntoa/itsetuntoa, kun on halunnut sektion lapsen syntymätavaksi? Kivaahan se on, kun ei tarvitse synnyttää, mutta lapselle ja äidille turvallisempaa on normaali alatiesynnytys. Niin sen luonto on hoitanut ja terveysvaikutukset lapselle ovat kiistattomat. Sektiossa äiti ei synnytä lastansa, mutta kai se sitten joillekkin sopii.
 
kaksi alakautta
[QUOTE="Stella";30726712]Jos on löysäpillu niin silloinhan sektio on turha. Eli sulle vauhkoomisesta päätellen. Mutta tiukkapillulle sektio säilyttääkin sen tiukkana.

Ja mä en sektiota halunnut pillun enkä muunkaan syyn takia, se oli pakko. Ja mieluummin olisin vaikka vähän löystynytkin synnytyksessä koska olen liiankin tiukka alapäästä. Onneksi seuraavalla kerralla onnistui normaalisynnytys. Vaikka repesinkin pahasti. En tiedä vielä miten palautuu kun on niin vähän aikaa.[/QUOTE]

Ei vaan jos se pillu mukamas aina löystyy synnytyksessä niin kovin mitä täällä väitetään, niin onhan se sitten näillä sektion vain pillun vuoksi halunneilla oltava ollut tosi löysä jo alkujaan, kun on tuollaisia sairaita löystymispelkoja.

Koska useimmilla se alapää ei tosiaan löysty niin, ettäkö ero olisi huomattava. Se palautuu, ellei tule esim. komplikaatioiden vuoksi todellisia vaurioita. Ja ne on kuitenkin hyvin harvinaisia. Repeämätkin usein parantuu todella hyvin.

Olenko väittänyt että sinä halusit sektion pillusi vuoksi? En. _-_
 
"sivustaseuraaja"
Ei vaan jos se pillu mukamas aina löystyy synnytyksessä niin kovin mitä täällä väitetään, niin onhan se sitten näillä sektion vain pillun vuoksi halunneilla oltava ollut tosi löysä jo alkujaan, kun on tuollaisia sairaita löystymispelkoja.

Koska useimmilla se alapää ei tosiaan löysty niin, ettäkö ero olisi huomattava. Se palautuu, ellei tule esim. komplikaatioiden vuoksi todellisia vaurioita. Ja ne on kuitenkin hyvin harvinaisia. Repeämätkin usein parantuu todella hyvin.

Olenko väittänyt että sinä halusit sektion pillusi vuoksi? En. _-_
Tämä väittely on aika huvittava... Todellisuudessa pillun vuoksi sektion halunneita on varmasti vain vähän. Syy haluta sektio on yleensä synnytyspelko. Se heille suotakoon! Useimmat on itse tyytyväisiä ratkaisuunsa, synnytti sitten alateitse tai sektiolla. Normaalille äidille on tärkeintä se vauva, ei se millä tavoin se tuli maailmaan. :)

Rauhoittukaa, naiset... :)
 
"sivustaseuraaja"
[QUOTE="hmh";30726820]Voi ei. Tunteeko täällä joku nyt huonoa omatuntoa/itsetuntoa, kun on halunnut sektion lapsen syntymätavaksi? Kivaahan se on, kun ei tarvitse synnyttää, mutta lapselle ja äidille turvallisempaa on normaali alatiesynnytys. Niin sen luonto on hoitanut ja terveysvaikutukset lapselle ovat kiistattomat. Sektiossa äiti ei synnytä lastansa, mutta kai se sitten joillekkin sopii.[/QUOTE]

Ei kenenkään tarvitse tuntea huonoa omatuntoa synnytystavastaan. :) Tärkeintä että vauva ja äiti voi hyvin. Joskus sektio on parempi ja ainut mahdollisuus tilanteeesta johtuen, vaikka yleensä toki alateitse parempi. Monille sektio tulee kesken normaalin synnytyksen kiireellisenä tai hätänä. Sektiokin on synnytys. Ja kun lapsi on syntynyt niin eipä synnytystavalla väliä, kun äiti saa vauvan syliinsä niin hän ei siinä muusta väliä. :)
 
"sivustaseuraaja"
Alkuperäinen kirjoittaja itsestäänselvää;30726957:
Synnyttäminen on ollut hienoimpia kokemuksia elämässäni, kaikessa kamaluudessaan ?
Sitähän se useimmille äideille on, synnytystavasta riippumatta. :) Kunnia kaikille äideille tasapuolisesti.
 
"sivustaseuraaja"
On todella törkeää kenenkään arvostella toisen synnytystapaa. Jos on itse tyytyväinen elämäänsä (ja synnytykseensä) niin ei tarvitse muiden synnytyksiä arvostella ja pilkata. Nauttikaa vaan lapsistanne kaikki jotka olette niitä saaneet, sekään ei ole itsestäänselvyys. :)
 
vvvvvvvv
Mitä esikouluikäisiä täällä on? Ei se alateitse synnytys pimppaa löystytä. Hetkellisesti ja ne lihakset voi taas reenata kuntoon. Onko menny biologian tunnit nukkuen ohi?
 
"Jorma"
Mitä esikouluikäisiä täällä on? Ei se alateitse synnytys pimppaa löystytä. Hetkellisesti ja ne lihakset voi taas reenata kuntoon. Onko menny biologian tunnit nukkuen ohi?
Höpö-höpö. Värkki löystyy aina synnytyksessä. Miten paljon, se on yksilöllistä. Toisilla se menee lopullisesti pilalle. Lisäksi värkistä tulee sellainen onkalo. Alateitse synnyttäneen värkki ei ikinä anna samaa tyydytystä miehelle kuin ei synnyttäneen.

Näin se vaan mammat on.
 

Yhteistyössä