Miksi kuivausrummussa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Miili
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Miili

Aktiivinen jäsen
05.09.2004
6 745
0
36
... kuivattu pyykki haisee pahalle? Mulla on ihan uus kuivausrumpu ja tyhjennän kuuliaisesti vesisäiliön ja puhdistan nukkasihdin. No pahalle haiseminen on aika raju ilmaisu, tunkkainen on varmaan kuvaavampi.
Onko muilla tälläistä?

Mulla kans joskus vaatteet alkaa haista kuivausrummussa. En tiedä mistä johtuu. Oisko liian paljon vaatteitta kerralla rummussa. Ja sit pojalla on yks Muumi-body joka haisee aina, kuivas sen millä tyylillä tahansa.

[QUOTE="hupsis";25345909]Mulla ei edes ole kuivausrumpua, mutta olen utelias: Miten se vaikuttaa asiaan?[/QUOTE]
Ensinnäkin rummutettava pyykki ei tarvitse huuhteluainetta sillä pyykki pehmenee ja raikastuu kuivausrummussa.
Haju voi johtua siitä että jokin huuhteluaineen kemikaali reagoi jollain tavalla kuumaan kuivatusilmaan. Tämä on enemmän mutua kuin faktaa.

Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;25345940:
Ensinnäkin rummutettava pyykki ei tarvitse huuhteluainetta sillä pyykki pehmenee ja raikastuu kuivausrummussa.
Haju voi johtua siitä että jokin huuhteluaineen kemikaali reagoi jollain tavalla kuumaan kuivatusilmaan. Tämä on enemmän mutua kuin faktaa.

Voi pitää paikkaansa. Meillä ei mitään hajuongelmia eikä käytetä huuhteluaineita. Kaveri joka käyttää huuhteluaineita valittaa kun ei voi käyttää koska pyykit tulee tunkkaiseksi.

No mä kyllä käytän huuhteluainetta, mutta ei mitään hajuongelmia oo koskaan ollut. Ainoastaan muutaman kerran olen huomannut pahan hajun, kun olen kokeillut laittaa muutaman sellaisen paidan kuivuriin (miehen), joita ei sinne pesuohjeiden mukaan olisi saanut laittaa. Mutta vaikee sanoa mistä se sit johtui... huuhteluaineesta vai jostain muusta.

No mä itsekin mietin tota huuhtleuainejuttua! Olin tosi pitkään ilman mitään huuhteluainetta ja sit aloin käyttää etikkaa. Ihan vähän aikaa sitten ostin pönikän huuhteluainetta ja oon siis tän rummun olemassaolon ajan sitä käyttänyt. Pitääpä testata niin etten laita mitään huuhteluainelokeroon. Ihan turhaahan se huuhteluaine loppupelissä on.
Sitäkin mietin että tunkkaantuuko ne vaatteet rummussa jos sen laittaa illallapäälle ja vasta aamulla tyhjentää? Mun järjen mukaan ei pitäis koska rummussahan ei ole kosteutta. Kuivatan aina kaappikuivaksi ja rumpuun mahtuis paljon enemmän kun mitä sinne laitan, pesukone taitaa olla 6 kg ja rumpu 7 tai 8 kg. Pesukonekaan ei ole koskaan ns täysi.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä