Miksi köyhät tekevät lapsia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kauhistelija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kauhistelija

Vieras
Kun heillä ei sitten aikanaan ole mitään mitä jättää perinnöksi. Jos koko elämä asutaan vuokralla
ja kituutetaan niin millaisen elämän lapset saavat?kun muut saavat aikanaan suht. isojakin perintöjä
eikä heille jää mitään.

Jos osaa hoitaa itse hyvin raha-asiansa, ei tarvitse mitään perintöjä. Mun mielestä itseasiassa ihminen on melko pahasti sössinyt omat rahakuvionsa jos perintö on se pelastava oljenkorsi mihin takerrutaan.

Varakkaamissa piireissä on ihan yleistä se ettei perintöä oikesti enää tarvita mihinkään, kun nuorempi sukupolvi on opetettu pienestä asti tahkoamaan itse omat rahansa. Tekemään töitä ja opiskelemaan.

No me ollaan ihan itse velvollisia itsemme elättämään ja olen paljon tyytyväisempi elämään jossa olen itse saavuttanut omaisuuteni, toisin kuin niillä jotka suu vaahdossa odottelevat isoja perintöjään. :D Eipä ole kuin uusrikkailla varaa olla ylpeitä itsestään. :)

Ehkä niillä ei ole varaa osta kumeja..?

Ei sitä perintöä aina rikkaidenkaan lapsille jää, mutta useimmiten täällä Suomessa kuitenkin pärjätään, oli se kultalusikka sitten suussa tai perseessä. Eli älä ap huoli, kyllä ne köyhienkin lapset pärjäävät!

[QUOTE="aloittaja";26957456]ehkä niillä on rahaa toisin kuin köyhillä.[/QUOTE]

Ei se paljoa paina jos ei pysty minkäänlaista henkistä perintöä jättämään tai edes lapsia kasvussaan tukemaan. Siinä ei paljoa muutaman sadan tonnin perintökämppä auta jos kotoa ei saanut minkäänlaisia asiallisia arvoja saati muita eväitä elämään...

:D

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Rockwood
Minä ainakin haluan kasvattaa lapseni niin, että he eivät odota yhteiskunnan tukia, eläkkeitä tai perintöjä. Eivätkä takerru lottovoitto-toiveeseen. Enkä aio elellä kituutellen omia eläkevuosiani, jotta lapsille jäisi mahdollisimman paljon vaan otan sitten ilon irti.

Samoin omat vanhempani ovat tehneet ja se on hyvä. Olen iloinen että isä hankki sen moottoripyörän, lentolupakirjan ja merenranta-asunnon eikä turhaan "himmaile" ja yritä säästellä meille lapsille.

Kyllä jokainen on oman onnensa seppä tässä asiassa, jos terveenä on saanut elää ja omista tuloistaan itselleen sivuun voinut siirtää.

• Tykkää
Reactions: Mummeliisa
Aika kamala ajatus , jos lapsen kuuluu odottaa perintöä. Minun tärkein perintö lapsilleni on: kun lähtevät omilleen osaavat huolehtia raha-asiat , tehdä töitä ja valita alan mistä tykkäävät ja tietysti olla onnellisia. Toivottavasti lapset haluavat vanhempien elävän mahdollisimman pitkään olla tukena niin hyvässä ja pahassa , eivätkä vain odota rahallista perintöä ..

• Tykkää
Reactions: Mummeliisa
Ai kauheeta! Mä taas toivon, että mun vanhemmat nauttii rahoistaan niin paljon kun kerkeää eläkepäivillään. Mulle ei tarvi säästää penniäkään. Pääasia, että niillä on kivaa :)

"Lapset" ovat periessään useimmiten eläkeikäisiä tai lähes eläkeikäisiä. Jos näiden elämään perinnöllä on suuri merkitys, niin se aika säälittävää. Kyllä siinä vaiheessa pitäisi olla jo omia säästöjä.

Mieluummin köyhä, joka on täynnä rakkautta, viisautta, läsnäoloa, aikaa lapselle...
Kuin rikas, jolla on kyllä materiaa ja asemaa yhteiskunnassa, mutta sisäiset rikkaudet onkin sitten 0.
Osa tuntuu "ulkoistavan" hyveitään ulkoisiin juttuihin, eivätkä ymmärrä, että perintö ei voi korvata hyvää lapsuutta ja nuoruutta välittävien ja läsnä olevien vanhempien kanssa.

Yhteistyössä