Voi luoja miksi pitää väkipakolla lisää lapsia tehdä kun suhde on-offia?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja en ymmärrä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

en ymmärrä

Vieras
Mun tuttavapariskunnalla on 2v ja 5v lapset. Äiti on 25v ja lähihoitajan koulu jäi aikanaan kesken. Oli töissä puoli vuotta pk:ssa vaikka ei olekaan valmistunut vielä Äsken lopetti työt ja jäi taas kotiin.

Miehensä on 33v ja alkoholisti ilman ammattia. Välillä on jossain koulutuksessa kun ilmeisesti työkkäri patistaa, mutta aina ne jää kesken kun viina vie miestä. He ovat olleet yhdessä 8v ja joka vuosi useaan kertaan nainen on heittänyt miehen pihalle.

Nyt nainen on taas raskaana, ihan suunnitellusta. Mä en voi käsittää MIKSI?? Miksi tehdä lisää lapsia tollaiseen tilanteeseen?! Mies on hyvä isä silloin kun on selvä kausi, mutta kännissä ihan holtiton ja viipyy ryyppyreissuilla monia päiviä ja millon varastettu kengät, millon lompakko, millon kännykkä... huoh ;(

joo ei näitä voi ymmärtää ei. sitäkään en ymmärrä miks jotkut tekee lapsia siksi, kun kaverikin tekee,vaikka itse ei edes jaksaisi niitä hoitaa tai taata edes ravintoa, sairasta!

Tiedän samanlaisia perheitä ja ihmettelin samaa mutta ehkä se on vahinkoraskaus ja/tai äippä vaan niiiin halusi kolmannen lapsen? Kai se kumminkin on heidän elämänsä ja itse tietävät parhaitan..tai sitten ei.

Vauvakuume ei aina katso parisuhteen tilaa.

Alkoholismi toden totta on vaikea sairaus ja yleensä sairastuttaa koko perheen. Läheisriippuvainenkaan ei aina ymmärrä olevansa sairas, vaan luulee rakastavansa, ja ettei voisi pärjätä ilman toista.

Toisaalta mikään ei estä pärjäämästä kolmen lapsen yksinhuoltajana, jos nainen pääseekin eroon holistista.

Mielestäni pitäisi kuitenkin vähän ajatella mihin tilanteeseen niitä lapsia tekee. Eihän sitä kai koskaan voi olla ihan varma, mutta typerää tehdä ehdoin tahdoin lisää lapsia jos homma ei todistetusti toimi. En ymmärrä sitä että vain oman vauvakuumeen vuoksi tehdään lapsia alkoholistille joka ei edellisistäkään lapsista huolehdi kunnolla.

Yhteistyössä