Miksi koululaisten vanhemmista osa antaa puhelinnumeroitaan?

• Viestiketjun aloittaja "aapee"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
[QUOTE="aapee";29042244]No niin, joku ymmärsi.

Siis on noi olleet toistensa luonakin joskus. Ja ne mä ymmärrän että sovitaan, siis että tiedän missä omani on ja kaverin äiti tietää, missä hänen lapsensa on. Paitsi jos vaan käväistään vessassa meillä ja saadaan lasi vettä janoon.

Mutta tarviiko oikeasti sopia, että voisiko minun lapsi hakea hänen lastaan ulos leikkimään kello 11 seuraavana lauantaina tai klo 14 perjantaina?? Kun tältä tulee siis tämmöisiä tekstareita. Mä olen sanonut kaikille kavereille ja myös tälle kaverille, että meille voi tulla jos vanhemmat lupaa, ihan spontaanistikin jos vaikka sataa tai huvittaa.

Voi ne varmaan olla persujakin, joihin tuo kuvaus sopii, mutta nämä lienevät ääri-isänmaallisia kokoomuslaisia, joille Mannerheim on pyhä.[/QUOTE]

:O Etkö voi ihan vaan sanoa, että ei voida sopia tarkkoja kellonaikoja.

Sä olet muuten ihan outo tapaus. Ihmettelet toisten toimintaa, ja itse oletat toisista ihan kummallisia asioita tietämättä mitään.
Mahdollisesti olet vielä niitä jotka jakavat kummallisia olettamuksiaan puolitotuuksina eteenpäin.

"aapee"
[QUOTE="vieras";29042272]:O Etkö voi ihan vaan sanoa, että ei voida sopia tarkkoja kellonaikoja.

Sä olet muuten ihan outo tapaus. Ihmettelet toisten toimintaa, ja itse oletat toisista ihan kummallisia asioita tietämättä mitään.
Mahdollisesti olet vielä niitä jotka jakavat kummallisia olettamuksiaan puolitotuuksina eteenpäin.[/QUOTE]

Olen yrittänyt. Vastaus oli että he sopivat näin tarkkaan heidän lapsen kaikkien kavereiden kanssa. Eivät olleet halukkaita muuttamaan systeemiä.

Mitä kummallisia asioita olen olettanut?

"vieras"
[QUOTE="aapee";29042286]Olen yrittänyt. Vastaus oli että he sopivat näin tarkkaan heidän lapsen kaikkien kavereiden kanssa. Eivät olleet halukkaita muuttamaan systeemiä.

Mitä kummallisia asioita olen olettanut?[/QUOTE]

Sulta ilmeisesti lähtee näppikseltä tekstiä jota et huomaa kirjoittavasi.

Keittiönoita
[QUOTE="aapee";29042244]No niin, joku ymmärsi.

Siis on noi olleet toistensa luonakin joskus. Ja ne mä ymmärrän että sovitaan, siis että tiedän missä omani on ja kaverin äiti tietää, missä hänen lapsensa on. Paitsi jos vaan käväistään vessassa meillä ja saadaan lasi vettä janoon.

Mutta tarviiko oikeasti sopia, että voisiko minun lapsi hakea hänen lastaan ulos leikkimään kello 11 seuraavana lauantaina tai klo 14 perjantaina?? Kun tältä tulee siis tämmöisiä tekstareita. Mä olen sanonut kaikille kavereille ja myös tälle kaverille, että meille voi tulla jos vanhemmat lupaa, ihan spontaanistikin jos vaikka sataa tai huvittaa.

Voi ne varmaan olla persujakin, joihin tuo kuvaus sopii, mutta nämä lienevät ääri-isänmaallisia kokoomuslaisia, joille Mannerheim on pyhä.[/QUOTE]
Jospa ne ajattelee, että sä olet joku viherpiipertäjä ituhippi, joka kasvattaa vaatehuoneessaan foliossa kannabista ja jonka kotona hillutaan nakupelleinä, koska se on luonnollista? :D

"aapee"
[QUOTE="vieras";29042318]Sulta ilmeisesti lähtee näppikseltä tekstiä jota et huomaa kirjoittavasi.[/QUOTE]

Niin kuin esimerkiksi? On käynyt ilmi, että isä on kapiainen. Olen itse nähnyt sen Mannerheimin kuvan, ja se ei ole heidän isoisoisä tai isoisosetä...

"vieras"
[QUOTE="aapee";29042349]Niin kuin esimerkiksi? On käynyt ilmi, että isä on kapiainen. Olen itse nähnyt sen Mannerheimin kuvan, ja se ei ole heidän isoisoisä tai isoisosetä...[/QUOTE]

Höpö löpö

"Lettu"
[QUOTE="aapee";29042257]Kaksi kysymystä:

A) minkäikäisistä puhut nyt?

B) mitä kaikkea haluat tietää?[/QUOTE]

Ihan ala-asteikäisistä. Mikään spesiaalinippelitieto ja henkilökohtaisuudet ei kiinnosta, mutta ihan vaan yleiskatsaus siitä, onko perhe ns. kunnollinen.

Keittiönoita
[QUOTE="aapee";29042349]Niin kuin esimerkiksi? On käynyt ilmi, että isä on kapiainen. Olen itse nähnyt sen Mannerheimin kuvan, ja se ei ole heidän isoisoisä tai isoisosetä...[/QUOTE]
Onko se sulle ongelma? Suhtaudutko kenties tähän perheeseen hieman ennakkoluuloisesti? Jos olet hyvin erilainen kuin he, entäpä jos hekin suhtautuvat sinuun hyvin epäluuloisesti?

"aapee"
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;29042322:
Jospa ne ajattelee, että sä olet joku viherpiipertäjä ituhippi, joka kasvattaa vaatehuoneessaan foliossa kannabista ja jonka kotona hillutaan nakupelleinä, koska se on luonnollista? :D
Niin varmaan ajatteleekin ja osa osuu oikeaan :). Miehestäni voi varmaan arvata, että ei ole armeijaa nähnytkään, meillä on mm. matokomposti sisällä, kotona ollaan paljon alasti tai vähillä vaatteilla ei jos on vieraita ihmisiä eikä lasten kaverit ole nähneet) :)

Tuosta tuli mieleen, että saattavat tietää sen silti, koska lapsi ihmetteli meille, että oli hakenut kaveria klo 10 (sovitusti), ja oli ollut yövaatteissa ja nämä vanhemmat oli siitä vihaisia. Lapsi on voinut sanoa että me venytään joskus niin koko päivä jos ei mennä mihinkään : D

Huumeita ei käytetä eikä viljellä, ja ollaan sekasyöjiä. Ei tupakoida ja alkoholiakin kuluu hyvin vähän.

Keikoilla käydään, ja ennen käytiin jossain faces-festareilla koko perheen kanssa. Nykyään ei enää, kun isommat ei enää halua. Toissa kesänä käytiin nuorimman kanssa, viime kesänä ei enää, se akka ei sopinut nyt.

"aapee"
[QUOTE="Lettu";29042353]Ihan ala-asteikäisistä. Mikään spesiaalinippelitieto ja henkilökohtaisuudet ei kiinnosta, mutta ihan vaan yleiskatsaus siitä, onko perhe ns. kunnollinen.[/QUOTE]

No mikä on kunnollinen perhe? Meillä 2 työssäkäyvää korkeakoulututkinnon suorittanutta vanhempaa, ei tupakoida, ei juoda jne.

"aapee"
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;29042355:
Onko se sulle ongelma? Suhtaudutko kenties tähän perheeseen hieman ennakkoluuloisesti? Jos olet hyvin erilainen kuin he, entäpä jos hekin suhtautuvat sinuun hyvin epäluuloisesti?
Suhtaudun niin, että epäilen, että meillä ei ole ihan samat arvot jne. Lapset saavat olla kavereita kyllä.

"vieras"
[QUOTE="aapee";29042421]Suhtaudun niin, että epäilen, että meillä ei ole ihan samat arvot jne. Lapset saavat olla kavereita kyllä.[/QUOTE]

Ihmisillä ei voi olla erilaisia arvoja? Sä ihan epäilet että noin on?
Sulla on sitten aika vaikeaa työpaikoilla ja muussa sosiaalisessa kanssakäymisessä, kenenkään arvoista kun ei voi koskaan olla täysin varma.

Kannattaa ehkä muuttaa takaisin porvooseen.

"aapee"
[QUOTE="vieras";29042522]Ihmisillä ei voi olla erilaisia arvoja? Sä ihan epäilet että noin on?
Sulla on sitten aika vaikeaa työpaikoilla ja muussa sosiaalisessa kanssakäymisessä, kenenkään arvoista kun ei voi koskaan olla täysin varma.

Kannattaa ehkä muuttaa takaisin porvooseen.[/QUOTE]

En ole koskaan asunut Porvoossa.

Mulla ei ole yhtään vaikeuksia, olen hyvinkin sosiaalinen ja pidettykin työpaikalla. Mutta en mä sellaisen työkaverinikaan kanssa grillaile vapaa-ajallani, jonka kanssa ei tunnu oikein olevan muuta yhteistä kuin sama työpaikka. En haasta riitaa, mutta en myöskään sen kummemmin ystävysty. Joidenkin nykyisten ja entisten työkavereiden kanssa käyn ulkona joskus, ja ollaan ystäviä.

Tämä toinen perhe on ihan eri maailmasta, mutta musta ihan jees, että mun lapsi näkee sellaisen kodin ja perheen ja tämä toinen sitten tutustuu meihin.

Yhteistyössä