Miksi kaveri jättää menon väliin

• Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Mitä mieltä ootte, kysyy milloin oon menos ostoksille et tulisi mukaa. Sit haluu tietää missä lapseni on sen ajan hoidossa ja kellä. Sit kun sanon ajan ja kaikki. niin sanookin että on muuta tekemistä tai lähteekin muille asioille muuhun aikaan

Ei osaa päättää. Mulla yks kaveri joskus kyselee esim. mitä teet huomenna ja sit kun vastaan etten mitään ja olisi kiva nähdä niin ei vastaa viikkoihin mitään. Olen tottunut. Joskus sit onnistuu se näkeminenkin.

vierailija
Mulla on myös vastaavanlainenkaveri. Puhuu itse tapaamisista ja ehdottelee niitä, saatetaan sopia aikakin. Kun h-hetki tulee, kaveri peruu minuuttia ennen tai ei yksinkertaisesti ja ilmoittaa vaikkapa pari tuntia myöhemmin ettei nyt päässytkään paikalle koska oli unohtanut jonkun jutun tms. mitä nyt kuvitella saattaa. Välillä olenkin lausahtanut että kiva kun ilmoitit näin kolme tuntia myöhässä, enhän mä muuten olisi huomannutkaan ettet tullut paikalle. Välillä voi olla ettei tästä henkilöstä kuulu päiviin mitään. Musta tämä on melko outoa käytöstä enkä oikein ymmärrä, mikä kuviossa mättää. Hiljan tosin kuulin, että hänelä masennusta eli oisko voinut olla jo pidemmän aikaa ja tämä liittyisi siihen. Vaikea tuollaisen ihmisen kanssa on kuitenkaan ystävyyttä ihan hirveän elinvoimaisena pitää.

vierailija
Minulla oli vastaavia kokemuksia eräästä ystäväni, ja vuosia myöhemmin hän kertoi minulle, että hänellä oli tapana ottaa minuun yhteyttä vain silloin, kun hän oli yksinäinen ja kaikki hänen oikeat kaverinsa tekivät jotain muuta. Ja peruutteli sitten minun kanssa sovittuja menoja kun hänen oikeat kaverinsa olivat sittenkin käytettävissä. Minusta tuo oli törkeää käytöstä, mutta hän ei itse nähnyt siinä mitään pahaa, koska ainahan minä olisin voinut sanoa ei, jos minulla oli muita suunnitelmia.

Yhteistyössä