MIksi kaikkien pitäisi tykätä herkuttelusta ja mässäämisestä? Siksihän mä olen hoikka, kun en mässää, edes raskaana.

• Viestiketjun aloittaja ärsyttävää
  • Ensimmäinen viesti
oksennus
Minusta kuitenkin nyt tuntuu että suurin ongelma tässä on että sun jotenkin alitajuisesti tekee mieli niitä herkkuja ja siksi sua itseä ärsyttää suunnattomasti se herkkujen tarjoaminen. Niin paljon että melkein kiehahtaa yli. Et ois muuten tehnyt tätä aloitusta. Eikä se ärsyttäis niin paljon jos et alitajuisesti haluais niitä.
Ahaa. Tuolla logiikalla minun tekee mieli alkoholia, koska muuten minua ei ärsyttäisi se, että juomattomuuteni aiheuttaa ongelmia joissakin ns. ystävissäni. Miksipä muuten ärsyyntyisin siitä, että ihmiset yrittävät painostaa juomaan ja joka helvatan kerta, kun ollaan istumassa iltaa, tehdään numero juomattomuudestani, vaikka itse en edes mainitse asiaa enkä toisten juomista millään tavalla vaan tahdon keskittyä yleiseen keskusteluun tai pelaamiseen. Kannattaisiko lukaista toinenkin psykan kirja, niin pääset ihan jatko-opintoihin tuon keittiöpsykologiasi kohdalla.

"vieras"
Ahaa. Tuolla logiikalla minun tekee mieli alkoholia, koska muuten minua ei ärsyttäisi se, että juomattomuuteni aiheuttaa ongelmia joissakin ns. ystävissäni. Miksipä muuten ärsyyntyisin siitä, että ihmiset yrittävät painostaa juomaan ja joka helvatan kerta, kun ollaan istumassa iltaa, tehdään numero juomattomuudestani, vaikka itse en edes mainitse asiaa enkä toisten juomista millään tavalla vaan tahdon keskittyä yleiseen keskusteluun tai pelaamiseen. Kannattaisiko lukaista toinenkin psykan kirja, niin pääset ihan jatko-opintoihin tuon keittiöpsykologiasi kohdalla.
Ja pöh. Kyllähän tuo ap:n asenne tuntuu ihan oudolta. Että muka suomalaisten pitäisi olla ylipainoisia, jotta yhdessä voitaisiin voivotella läskejä. Hei kamoon...

Minulle mässääminen ja herkuttelu on muutakin kuin vain sitä karkkia ja hampurilaista. Herkuttelua meillä oli paljon esimerkiksi Krakovassa kun käytiin syömässä kosheria tai juostiin kaatosateessa yöllä hakemaan pikkuisen purtavaa 24 kioskista.

"aloittaja"
Pidätkö sä edes herkuista ? Jos vain oman vartalon tähden jätetään ''mässäily'' välistä niin eihän siinä olisi tolkkua, koska itsekin herkuttelen ja oon silti pysynyt hoikkana. Raskauden aikana olen senkin edestä mässäillyt ja oon saamassa vatsan pian takaisin litteään kuntoon :) Jos et vain tykkää herkuttelusta niin kai se sitten on ok. Totta kai herkuttelu on yleisesti ottaen epäterveellistä, mut ei se pahaa tee jos satunnaisina päivinä vähän maistellaan herkkuja :)
Juuri se, että kun enää en edes pidä herkuista, enkä niitä kaipaa.

Alkuperäinen kirjoittaja ärsyttävää;24684294:
Mutta mikä ihme siinä on, että vaikka olen monesti sanonut, niin silti mulle tuputetaan kaikkea mahdollista mättöä. Osan mielestä mä olen outo ja itsekäskin, kun en edes raskaana syönyt sokeria ja rasvaa.

Miksi mun herkuttomuus ärsyttää muita niin paljon? Miksi toisen ihmisen hyvä kunto ja ulkonäkö, sekä terveelliset elämäntavat v*tuttavat niin paljon muita? Onko se heiltä pois?
Sun asenne ei ainakaan tämän perusteella ole sellainen että sulle olisi oikeasti ihan sama. Sä automaattisesti oletat että muut kadehtii sun hyvää kuntoasi, hyvää ulkonäköäsi ja terveellisiä elämäntapojasi. Miksi? Vai onko niin että laihdutettuasi teet hirveän numeron "puhtaasta" ruokavaliostasi, nyrpistelet nenääsi muitten "kermakaakaounelmille". Saattaisiko olla että sä -ehkä tiedostamattasi- katsot nenän varttasi pitkin kavereittesi herkuttelua?

Ja se ettet yhteisessä illanvietossa suostu syömään mitään mitä muut on tuoneet, on yksinkertaisesti epäkohteliasta.

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Micosa

Yhteistyössä