J
JONSERED Karhunkantaja
Vieras
Skenaariossa, josta alunperin oli kyse, on vain yksi ainoa mahdollinen toimintamalli: se tehdään, mitä voidaan.
Ja lopuksi katsotaan, mihin se riitti.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
No mulle ainakin ajatus siitä, että jos asuntoni syttyy palamaan, täällä on omien lasteni lisäksi koirani, naapurin lapsi ja naapurin juopporetku, on erittäin teoreettinenAlkuperäinen kirjoittaja Sagwa:Ja tosiaankin toivon, että tilanne tulee mielessäni olemaan aina teoreettinen.
Alkuperäinen kirjoittaja bad virgin:Alkuperäinen kirjoittaja ...:Alkuperäinen kirjoittaja bad virgin:
Kysymys sinulle: kun meidän pitää välittää kaikista maailman lapsista, niin minkä takia me ei pelasteta niitä vaikka meillä olisi mahdollisuus. Jos vaikka vaan tämän palstan äideistäkin kaikki laittasi vaikka niinkin vähän kuin 1% tuloistaan hyväntekeväisyysprojekteihin, niin lupaan että säätettäisiin montakin lapsen henkeä.
Ainiin mutta ku raha oliki ihan eriasia, se on sit tärkeempää kuin pelastaa lapsen henki??
...kukahan täällä on itsekäs.
Mä en minnee "projekteihin" rahaa laita,koska ne ei löydä perille!
Miten kävi tsunamiavustusten,entäs nämä syöpäkeräykset jne...
Mä autan hädässä olevia suoralta kädeltä,eli näen tasan tarkkaan minne se raha menee..
Toi on sitte vihoviimeinen tekosyy aina, yllättävän yleinenkin tekosyy olla auttamatta!No mites sellanen kummilapsi kehitysmaassa, näkisit mihin raha menee? Vai on NOIN paljon maailma kyynistyttänyt?
Alkuperäinen kirjoittaja Istafra:Alkuperäinen kirjoittaja plääh:mutta kukaan ei nyt vastaa tähän että miksi kaikkien pitää rakastaa ihmisiä. te vaan paasaatte jostain ettekä vastaa tuohon kysymykseen
Eivät kaikki ihmiset ole kovin rakastettavia.
Minusta 99% maailman eläimistä on miellyttävämpiä kuin 99% maailman ihmisistä.Alkuperäinen kirjoittaja Sagwa:Ei olekaan. En rakasta jokaista maailman ihmistä, en edes jokaista lasta. Enkä mä pidä jokaista maailman eläintä rakastettavina olentoina. Toi naapurin räksyttävä ja hyökkäilevä rakki joutais jonnekin muuallekin mun puolestani :snotty: .
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:Minusta 99% maailman eläimistä on miellyttävämpiä kuin 99% maailman ihmisistä.Alkuperäinen kirjoittaja Sagwa:Ei olekaan. En rakasta jokaista maailman ihmistä, en edes jokaista lasta. Enkä mä pidä jokaista maailman eläintä rakastettavina olentoina. Toi naapurin räksyttävä ja hyökkäilevä rakki joutais jonnekin muuallekin mun puolestani :snotty: .
No vaikkapa ihan vaikka uutisia seuraamalla =) Tietenkään en tunne kaikkia maailman ihmisiä enkä kaikkia maailman eläimiä. Mutta noin yleisesti ottaen ihmiset tekevät paljon enemmän pahaa ja ovat paljon ilkeämpiä kuin eläimet. Ilmaston lämpeneminenkään ei liene korkotiilien, apinoiden tai marsujen aikaansaannosta.Alkuperäinen kirjoittaja Cassy:Millä perusteella?
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:No vaikkapa ihan vaikka uutisia seuraamalla =) Tietenkään en tunne kaikkia maailman ihmisiä enkä kaikkia maailman eläimiä. Mutta noin yleisesti ottaen ihmiset tekevät paljon enemmän pahaa ja ovat paljon ilkeämpiä kuin eläimet. Ilmaston lämpeneminenkään ei liene korkotiilien, apinoiden tai marsujen aikaansaannosta.Alkuperäinen kirjoittaja Cassy:Millä perusteella?
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:Minusta 99% maailman eläimistä on miellyttävämpiä kuin 99% maailman ihmisistä.
Ei ollut palaveria Turussa, turkulaiset oli tänään Pasilassa =) Mutta joo... mä voin heti kättelyssä luetella ainakin 30 ihmistä, joiden kohdalla mieluummin ottaisin käärmeen sänkyyni kuin kyseisen ihmisen.Alkuperäinen kirjoittaja Sagwa:Tässä me vaan ollaan eri mieltä. Varmaan maailman eläimistä yli prosentti on käärmeitä (myrkyllisiä, muuten tappavia tai sitten ei). Tai muita pelottavia otuksia...
Muuten, oliko sulla sitä palaveria viime vkolla Turussa? Ei kai me mahduttu Vantaalle samaan aikaan?
Miksi pitäisi pelastaa ihminen, joka nimitteleee toisia pissapäiksi?Alkuperäinen kirjoittaja HELUNAHEI:senkin pissapää!!! herää jo!!!
ihan oikeesti, miksi ihmiset SAA ihan luvan ja lain kera tappaa eläimiä ravinnokseen?? koska eläimet ovat alempia eläviä kuin ihmiset!
tottakai, eläintenkin elämä on tärkeä mutta jos ap:n mainitsemassa tilanteessa pitäs pelastaa JOKO eläin TAI ihminen, jokainen tervejärkinen pelastaa ENSIN IHMISEN!!!
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:Ei ollut palaveria Turussa, turkulaiset oli tänään Pasilassa =) Mutta joo... mä voin heti kättelyssä luetella ainakin 30 ihmistä, joiden kohdalla mieluummin ottaisin käärmeen sänkyyni kuin kyseisen ihmisen.Alkuperäinen kirjoittaja Sagwa:Tässä me vaan ollaan eri mieltä. Varmaan maailman eläimistä yli prosentti on käärmeitä (myrkyllisiä, muuten tappavia tai sitten ei). Tai muita pelottavia otuksia...
Muuten, oliko sulla sitä palaveria viime vkolla Turussa? Ei kai me mahduttu Vantaalle samaan aikaan?
Lisään vielä: en ole koskaan elämässäni pelännyt yhtäkään eläintä. Ihmistä useammankin kerran. Eikä mulle ole koskaan yksikään eläin tehnyt mitään pahaa, ihmiset kylläkin.
Ymmärrän sitten näkemyksesi paljon paremmin =) Mulle ei ole koskaan eläimet tehneet mitään pahaa. ja jos saisin valita, matkustanko perjantai-iltana M-junassa vaubnussa kaksin kyykäärmeen vai kaksin harhoissaan olevan sekakäyttäjän kanssa, valitsen hetkeäkään miettimättä sen kyykäärmeen =)Alkuperäinen kirjoittaja Sagwa:Minä olen pelännyt sekä ihmistä että eläintä. Ihminen on tehnyt mulle pahaa, tarkoituksellakin. Eläin on tehnyt mulle pahaa, luultavasti ei niin tarkoituksella (jäin hevosen takakavioitten ja seinän väliin, koira puri multa naaman auki yms).
Mut nyt lähden tästä saivartelemasta, nukkumaan :wave: .
Alkuperäinen kirjoittaja ÄitiysLomalainen:Mulla ainakin kasvoi vähän ihmisinho. Se taisi olla tarkoitus täällä joillakin.. He haluavat lietsoa vihaa ihmisiä kohtaan ja sääliä eläimiä kohtaan. kannattaa varoa mitä lietsoo. Voi osua oman lapsen onnettomuuden kohdalle "eläinrakas" jonka rakkaudenkohde on juuri haukuttu mitättömäksi, toisarvoiseksi paskaksi ja mielessä ei silloin ole kuin pelastaa ne tuollaisilta hirviöiltä- ihmisiltä.
Alkuperäinen kirjoittaja ...:Alkuperäinen kirjoittaja bad virgin:Alkuperäinen kirjoittaja ...:Alkuperäinen kirjoittaja bad virgin:
Kysymys sinulle: kun meidän pitää välittää kaikista maailman lapsista, niin minkä takia me ei pelasteta niitä vaikka meillä olisi mahdollisuus. Jos vaikka vaan tämän palstan äideistäkin kaikki laittasi vaikka niinkin vähän kuin 1% tuloistaan hyväntekeväisyysprojekteihin, niin lupaan että säätettäisiin montakin lapsen henkeä.
Ainiin mutta ku raha oliki ihan eriasia, se on sit tärkeempää kuin pelastaa lapsen henki??
...kukahan täällä on itsekäs.
Mä en minnee "projekteihin" rahaa laita,koska ne ei löydä perille!
Miten kävi tsunamiavustusten,entäs nämä syöpäkeräykset jne...
Mä autan hädässä olevia suoralta kädeltä,eli näen tasan tarkkaan minne se raha menee..
Toi on sitte vihoviimeinen tekosyy aina, yllättävän yleinenkin tekosyy olla auttamatta!No mites sellanen kummilapsi kehitysmaassa, näkisit mihin raha menee? Vai on NOIN paljon maailma kyynistyttänyt?
Ei vaan mä autan kotimaassa olevia jotka tarvitsevat apua =)