miksi kaikkien pitää rakastaa ihmisiä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja plääh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

plääh

Aktiivinen jäsen
05.12.2007
15 531
1
36
kamalat herneet joku sai ainakin ajatuksissaan kun en pelastaisi sen rääkyvää kakaraa tulipalosta, jos mä vaan en tykkää ihmisistä ja sanon sen ääneen niin mitä sitten?
se on mun valinta elää ja nostan eläimen samalle viivalle ihmisen kanssa. usein se eläin jopa on viisaampi kuin suurin osa ihmisistä tässä maailmassa.
ne ihmiset joita arvostan ja rakastan voi laskea käsien sormilla

jos se on siitä kiinni että tulipalon sattuessa kysyt ensin lapselta kukas sun äitee on niin kysy ja jätä pelastamatta jos tulee ilmi että mun lapsi, se on sitten hänen kohtalo tässä maailmassa ja siihen on tyydyttävä

Alkuperäinen kirjoittaja bad virgin:
Eli sun mielestä jotkut helvetin katit on ihmistä ylemmällä tasolla.
Sori,mut anna mun kaikki kestää :ashamed:

nuo kissat on melkeimpä ainoa asia jotka tässä elämässä mut piti pahimpina aikoina, siitä lähtee jo niin suuri arvostus ja rakkaus niitä kohtaan että KYLLÄ nostan ne sinun ja todella todella monen muun yläpuolle

Alkuperäinen kirjoittaja plääh:
kamalat herneet joku sai ainakin ajatuksissaan kun en pelastaisi sen rääkyvää kakaraa tulipalosta, jos mä vaan en tykkää ihmisistä ja sanon sen ääneen niin mitä sitten?
se on mun valinta elää ja nostan eläimen samalle viivalle ihmisen kanssa. usein se eläin jopa on viisaampi kuin suurin osa ihmisistä tässä maailmassa.
ne ihmiset joita arvostan ja rakastan voi laskea käsien sormilla

jos se on siitä kiinni että tulipalon sattuessa kysyt ensin lapselta kukas sun äitee on niin kysy ja jätä pelastamatta jos tulee ilmi että mun lapsi, se on sitten hänen kohtalo tässä maailmassa ja siihen on tyydyttävä

sun kannattais ajatella ammattiauttajaa. et ole terve päästäsi.
jättäisit siis avuttoman vauvan palamaan kuoliaaksi ja hakisit ELÄIMEN?

sairasta, niin sairasta.

erotteletko muuten lapset sitten toisistaan? esim. pelastaisitko siskosi/veljesi lapsen mielummin kun koiran? mutta taas sen siskon parhaan kaverin lapsen jättäisit?

itse olen eläinrakas, ja eläimeni ovat rakkaita. mutta eivät ikinä yhtä rakkaita kun omat lapset. ei ikinä.

No mä en ainakaan rakasta kaikkia ihmisiä. Tosin pelastin aikoinaan naapurin eukon juopon miesystgävän tulipalosta. Mutta jos naapurilla olisi ollut kissakin, olisin eka pelastanut sen kissan. Valitettavasti.

Alkuperäinen kirjoittaja plääh:
Alkuperäinen kirjoittaja bad virgin:
Eli sun mielestä jotkut helvetin katit on ihmistä ylemmällä tasolla.
Sori,mut anna mun kaikki kestää :ashamed:

nuo kissat on melkeimpä ainoa asia jotka tässä elämässä mut piti pahimpina aikoina, siitä lähtee jo niin suuri arvostus ja rakkaus niitä kohtaan että KYLLÄ nostan ne sinun ja todella todella monen muun yläpuolle

Ymmärrän,mut silti en ymmärrä sun kattimaniaasi :/

Omalta kohdaltasi voit varmaankin ajatella niin, että kissat ovat rakkaimpia sinulle. Toivon vaan, että voisit ymmärtää myös sitä äitiä tai isää, tai lapsen kärsimystä, joka sinne "paloon" jäisi.

Mutta jos et kykene, niin ei sitä varmaan voi kukaan sinulle valoittakaan.

Alkuperäinen kirjoittaja kerma:
itsekkyyttä?

Tässä on kysymys siitä, mitä pitää eläimen arvona. Joillekin kaikki elävä on samalla viivalla, eikä ihminen eroa muista eläimistä sen enempää kuin eläimet keskenään. Ei ole mitään järkevää perustetta miksi ihminen olisi jotenkin korkeammalla tasolla, joten minusta tällainen mielipide on ihmiselle sallittava, ei siinä ole mitään sen itsekkäämpää kuin sun mielipiteissäkään.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
No mä en ainakaan rakasta kaikkia ihmisiä. Tosin pelastin aikoinaan naapurin eukon juopon miesystgävän tulipalosta. Mutta jos naapurilla olisi ollut kissakin, olisin eka pelastanut sen kissan. Valitettavasti.

Nyt meni kyllä maku jo sustakin :x

onneks en tunne tätä alottajaa. sääliks käy sun lapsias. eli ne kusiset kissat samalla viivalla lastes kanssa? siis voisit jättää omaskin muksus tuleen ja valita kissan.... great

niin ja mielestäni meidän kaikkien pitäisi välittää maailman lapsista tarpeeksi auttaaksemme heitä.

lapset ovat täysin viattomia ihmisvihaasi, ap. aikuiset sen ovat tehneet.

eläimetkin pitävät ennemmin omien lajitoverien puolia, kun toisien lajien. niin pitäisi meidänkin.

Alkuperäinen kirjoittaja jösses:
siis voisit jättää omaskin muksus tuleen ja valita kissan.... great
Tuskin ap tuota tarkoitti. Jos mun pitätisi valita lasteni ja koirani väliltä, valitsisin tietysti lapseni. Mutta jos mun pitäisi valita naapurin juiopon äiän ja koirani väliltä, valitsisin koirani.

Yhteistyössä