Miksi kaikkeen ruokaan täytyy sotkea ruokakermaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
En ole tavannut ketään oikeasti hyvää kokkia, joka ruokakermaan tarttuisi tai että ylipäätään joka ruoka tarvitsisi kermaa. Kuin suoraan jostakin 70-luvulta. Eikö sen maku ällötä?

Nuo ruokamukakermat ovat kamalia :( Sen sijaan loraus aitoa kermaa silloin tällöin johonkin kastikkeeseen on ihan hyvä lisä. Mutta ei tosiaan läheskään joka paikkaan tarvita...

Jotenkin luulisi,että hälytyskellot soivat sekä kokkitaidoissa että terveysasioissa, jos se törppö kumotaan ihan joka ruokaan, wokkeihin, laatikoihin, kastikkeisiin..

[QUOTE="vieras";28461355]En ole tavannut ketään oikeasti hyvää kokkia, joka ruokakermaan tarttuisi tai että ylipäätään joka ruoka tarvitsisi kermaa. Kuin suoraan jostakin 70-luvulta. Eikö sen maku ällötä?[/QUOTE]

Se, että jokin asia tai tapa tulisi niinkin "kaukaa" kuin 70-luvulta, ei tee siitä huonoa. Kyllä kerma tekee monesta ruoasta herkullisempaa. Vaikkapa kanttarellikastike on aika paljon parempaa kermaan muhennettuna. Ituhipit ja muut terveysterroristit saavat syödä mitä lystäävät, antakaa muille sama mahdollisuus.

• Tykkää
Reactions: SuzieQ.
Esimerkiksi perunalaatikkoon sopii ruokakerma (varsinkin maustetut) ja se on edullinen ruoka, jota meillä tehdään silloin tällöin. Toinen mihin se on välttämätön niin sienikastike/muhennos, koska mun mielestä tavalliseen kermaan tehtynä se on ihan liian tuhtia.

• Tykkää
Reactions: SuzieQ.
[QUOTE="sasa";28461370]Se, että jokin asia tai tapa tulisi niinkin "kaukaa" kuin 70-luvulta, ei tee siitä huonoa. Kyllä kerma tekee monesta ruoasta herkullisempaa. Vaikkapa kanttarellikastike on aika paljon parempaa kermaan muhennettuna. Ituhipit ja muut terveysterroristit saavat syödä mitä lystäävät, antakaa muille sama mahdollisuus.[/QUOTE]
No mutta kanttrellikastike on poikkeusruoka, samoin muut kermakastikkeet. 70-luvullakin kermakastikkeet olivat enemmänkin ravintolaruokaa (jota syötiin harvoin ellei ollut pullea liikemies), ei jokapäiväisiä syömisiä. Toki ruokakermassa on vähemmän rasvaa, mutta luulisi, että sillä saadulla maulla olisi vähän parempia vaihtoehtoja. Ei sitä muutenkaan halua, että kaikki maistuu samalta.

Jaa, mä elin 40 vuotta inhoten kermaa, tai en nähnyt sille tarvetta. Nykyisin kuitenkin joskus käytän. Lähinnä kai se silloin muodostaa koko kastikkeen, mitään lorauksia en harrasta.

[QUOTE="vieras";28461377]Esimerkiksi perunalaatikkoon sopii ruokakerma (varsinkin maustetut) ja se on edullinen ruoka, jota meillä tehdään silloin tällöin. Toinen mihin se on välttämätön niin sienikastike/muhennos, koska mun mielestä tavalliseen kermaan tehtynä se on ihan liian tuhtia.[/QUOTE]

Niin ja meillä syödään lakto-ovo-vegetaristisesti, eli kyllä "ituhipitkin" tekee muustakin ruokaa kuin jostain höyrytetyistä kukkakaaleista.

[QUOTE="vieras";28461390]Sanokaa mitä sanotte, mutta mun mielestä ne Valion maustetut ruokakermat on hyviä ja sopivat moniin laatikkoruokiin. :)[/QUOTE]

Joihinkin ruokiin toki voi laittaa mutta ei kaikkiin. :p

Asun ulkomailla ja täällä kukaan ei sotke kermaa tai ruokakermaa ( tuskin edes on?) ruokaan. No suomalaiset ovatkin lihavia ja kyllähän kerma ruuassa lihottaa, ihan ylimääräisiä kaloreita. Täällä käytetään tomaattipohjaisia kastikkeena.

Ruokakermat ei oo kermaa nähneetkään. Värjättyä lisäainevettä.
Ja pskanmarjat että se kerma ihmisiä lihottaisi :D kyllä ne on ne valkoiset jauhot ja sokerit, jotka sen tekee. Oikein naurattaa joku nirppanenäinen kermanpelkääjä, joka täyttää mahansa vaalealla leivällä ja vetelee jälkkäriksi pussin karkkia :D

juu en mäkään tajua. meillä käytetään ruokakermaa ehkä kerran kolmessa kuukaudessa esim. kinkkukiusaukseen. muutenkin jotkut kermakastikkeet....yhhyh, niin tuhtia ja pahaa! tomaattikastike, nam! muutenkaan en tajua miks kaiken kanssa täytyy olla kastike!

Mä käytän paljon ruokakermaa. tavan kermasta tulee kauhee tahma kitalakeen.

mm.pastalaatikot, jauheliha/kinkku/kanakiusaus, kanakeittoon laitan myös JOS en ole muistanut ostaa kookosmaitoa, jauhelihakastikkeeseen antaa hyvää vaihtelua, sienikastikkeet, riisipuuroonkin se on hylana hyvä jos on allergisia; maito kun värjää sen puuron (hylamaito siis)... mitäs vielä :)

ne pippuriruokakermat on :p ja se valkohomejuusto :p

[QUOTE="vieras";28461473]http://www.youtube.com/watch?v=4TGd-McVsBU

Katsokaas tuo. Ja oksentakaa. Kannattaa katsoa kokonaan, on nimittäin viihdettä koko rahalla.[/QUOTE]

mitavittuamies.jpg

Minä laitan kermaa, siis oikeaa kermaa jos teen lihapullille tomaattikastikkeen, tai jos teen uunikalaa kermalla. Muuten en oikein muista edes, mihin laittaisin. No kermaperunoihin, mutta niitäkin teen kerran vuodessa.

Yhteistyössä