Miksi kaikista tulee Veetejä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija_
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No ei nyt luulis kenenkään p.e.r.s.e.t.t.ä kutittavan jos joku onki laittanut veetin oman lapsen nimeksi.. Jos on niin kauhea nimi niin olkaa vaan tyytyväisiä ettette laittaneet teidän lapsen nimeksi veetiä. Älkää antako lapsen kärsiä vanhempiensa tyhmyydestä haukkumalla. Sattuu joku pienokainen vielä menemään sanomaan kaverilleen joka veeti että äiti sano että veeti on ruma nimi. Siitäkös sit lapselle tulee hyvä mieli. Miettikää nyt. Me ollaan aikuisia !
Toki jokainen saa sanansa sanoa mutta haukkuminen on nyt ihan tyhmää ja lapsellista. Mielipiteensä voi ilmaista esim. että itse en kauheasti pidä veeti nimestä koska niin yleinen mutta se että mennä sanomaan kauheeksi nimeksi.. Joku varmasti ajattelee samalla tavalla sinun lapsesi nimestä mutta on sen verran viisaampi ettei mene sitä ääneen sanomaan..

\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.10.2005 klo 13:38 ÄIPPIS -84 kirjoitti:
Veeti oli vuoden 2004 yleisin pojan nimi!!! Ihan nätti nimi, mutta en kylläkään omalleni antais niin yleistä!
Kyllä vaan sattuu olemaan niin että vuoden 2004 ja 2005 suosituin nimi on Juhani, Johannes ja mikael.. Tytöistä Maria ja Emilia.. Veeti nimeä annettiin vuonna 2000-2004 2211 SIIS NELJÄSSÄ VUODESSA ja tälle vuodelle veetejä on tullut 372 kuten taas juhaneita on pelkästään tänä vuonna annettu 1269. Veeti ei ole edes suosituimpien etunimien listalla, ei tänä eikä edellis vuotena..

\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.10.2005 klo 13:37 katsohan uudestaan kirjoitti:
\
Veeti oli vuoden 2004 yleisin pojan nimi!!! Ihan nätti nimi, mutta en kylläkään omalleni antais niin yleistä!
Kyllä vaan sattuu olemaan niin että vuoden 2004 ja 2005 suosituin nimi on Juhani, Johannes ja mikael.. Tytöistä Maria ja Emilia.. Veeti nimeä annettiin vuonna 2000-2004 2211 SIIS NELJÄSSÄ VUODESSA ja tälle vuodelle veetejä on tullut 372 kuten taas juhaneita on pelkästään tänä vuonna annettu 1269. Veeti ei ole edes suosituimpien etunimien listalla, ei tänä eikä edellis vuotena..

juu ehkäpä kaikki nimet jos huomioidaan!
mutta tässäpä opn varmasti tarkoitettu ETUNIMIKSI annettuja veetejä :wave:

ja vielä oma mielipiteeni, toki kaikkihan ei ole voinut tietää antaessaa kuinka yleinen nimi esim.veetistä tulee,mutta itse en enään antaisi nimeä joka tiedetään olevan tosi monelle saman ikäisellä! Me ollaan oltu ihan rakastuneita LEEVI nimeen jo tosi kauan, ja päätettii että se tulee jos poika saadaan, mutta enään en kyllä antaisi vaikka nimestä vielä tykkäänkin :D
ja thats my mielipide :attn:

loppupelissä kaikki nimet sopivat kantajalleen, oli niitä maailmalla yksi tai miljoona :heart:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.10.2005 klo 13:27 aaaaak kirjoitti:
No ei nyt luulis kenenkään p.e.r.s.e.t.t.ä kutittavan jos joku onki laittanut veetin oman lapsen nimeksi.. Jos on niin kauhea nimi niin olkaa vaan tyytyväisiä ettette laittaneet teidän lapsen nimeksi veetiä. Älkää antako lapsen kärsiä vanhempiensa tyhmyydestä haukkumalla. Sattuu joku pienokainen vielä menemään sanomaan kaverilleen joka veeti että äiti sano että veeti on ruma nimi. Siitäkös sit lapselle tulee hyvä mieli. Miettikää nyt. Me ollaan aikuisia !
Toki jokainen saa sanansa sanoa mutta haukkuminen on nyt ihan tyhmää ja lapsellista. Mielipiteensä voi ilmaista esim. että itse en kauheasti pidä veeti nimestä koska niin yleinen mutta se että mennä sanomaan kauheeksi nimeksi.. Joku varmasti ajattelee samalla tavalla sinun lapsesi nimestä mutta on sen verran viisaampi ettei mene sitä ääneen sanomaan..

En mä ainakaan huomannut että kukaan olis sanonut että Veeti olis ruma nimi tai että ei voi sietää sitä,aloituksessahan oli kyse siitä että Veetejä on niin paljon että miksi vaikka kaverilla ja kaverin kaverilla on jo sen niminen niin antaa vielä itsekin saman nimen,tai näin ainakin käsitin tämän aloituksen. Meillä on myös ollut tarkkaan syynissä ettei nimeä jonka lapsillemme annamme ole kavereilla tai sukulaisilla. myös minun kaveripiiriini kuuluu 12 Veeti-poikaa kaikki syntyneet tänä vuonna,lempinimiä sitten vaan kehiin jos ei muuten erota.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.10.2005 klo 13:37 katsohan uudestaan kirjoitti:
\

Katso uusimmasta nimipäivä almanakasta! Veti on kolmanneksi suosituin etunimi!!!!!!!!!! Puhu faktaa älä pask.aa!

Eihän itse Veeti nimessä mitään vikaa ole, mutta liikahan on aina liikaa. Niinhän se tahtoo olla et monet nimet yleistyy, vaikka luulee laittavansa lapselle vähän harvinaisemman nimen.

Sitä en minäkään ymmärrä,et laitetaan lapselle sama nimi mikä on jo tuttavapiirissä,sukulaisilla ym.. Itse en ainakaan laittaisi enää samaa nimeä, jos joku ehtisi laittaa sen nimen mikä ollaan aateltu lapselle laittaa.
Mielikuvituksen käyttö on sallittua nimen keksimisessäkin =)

Meillä ainakin pojan nimi on Veeti. En näe sitä pahaksi ku ei tuttavapiirissä ole toista Veetiä saati ei ole tullut vielä vastaan toista. Onhan se yleinen nimi mutta sitä en tiennyt sillon kun kastettiin poika viime vuoden alussa. Saa nähä et kui monta niitä sitte löytyy ku pojan tarhaan vien. Tehty mikä tehty mut en siltikään vaihtais enään.

Mut täytyy sanoa että kylläpäs täällä tartutaan joittenki kirjotuksiin.. Ketäs tuolla nyt olikaan kirjotellu (hitto ku tässä ei nää niitä) mut olikohan joku aak ja sit joku muu niin onpas niiden kirjotuksiin tartuttu. No väitteitä on yhtä monta ku väittäjiäkin. Asia erikseen kuka puhuu totta ja kuka valetta.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.10.2005 klo 23:21 LeLu harmaana kirjoitti:
No voi herran jumala. Eikö teillä ole parempaa tekemistä ku haukkua nimeä.. Ajatelkaas ihmiset että 80-luvulla suosittu nimi oli tiina ja niitä riittää vieläkin eikä sitä haukuta saati että tiinaa annetaan edelleen nimeksi. Sattumoisin samalla luokalla oli 3 tiinaa ja rinnakkaisluokilla lisää kun olin ala-asteella. Eipäs tuo tiina nimi loppunut vaikka vaihoin koulua/paikkaa kun y-a:lle siirryin. Sieltä niitä tiinoja löyty lisää.. Mun pojan nimi on veeti. Ja tosin synty viime vuoden alkuvuodesta niin ei ollut vielä hitti. Ja vaikka Veetejä olis miljoona tullu tänä tai viime vuonna niin meijän veeti on veeti ja ihan sen näkönen.. Ajatelkaa omaa nimeä ja sitä kuin monta niitä on... Ei välttämättä tutuista löydy mutta löytyy ihan varmaan yhtä paljo ku veetejäki.. Että "se koira älähtää kehen kalikka kalahtaa" ! Ei taida ihan syyttä tuo avaus tulla.. Mä en näe ap:n kysymyksessä mitään tolkkua.. Turhanpäivästä p.a.s.k.a.n jauhamista.. Tehä nyt tikusta asiaa !!

mun mielestä veeti on jo viime vuoden alussa ollu aikamoinen hitti. mä odotin esikoistani vuonna 2003, ja se synty sen vuoden syksyllä. me meinattii raskausaikana että pojasta olis tullu veeti, mut maku meni siitä nimestä, ku aamuteeveestä kerrottii, että jo silloin joka viikko kastettiin yks veeti jossain puolella suomea.
mun esikoisen nimeä on kautta aikain kastettu suomessa 451, tytön nimeä tasan 20 ja mulle kaimoja löytyi 27. vaikka pojan kanssa samaa nimeä kantavia on huomattavasti enemmän, ku mun tai tytön nimisiä, ni on se silti todella vähän verrattuna yleisimpiin nimiin, joita saattaa löytyä kymmeniä tuhansia, ja vetti nimisiäkin löytyy vajaa seitsemän kertaa enemmän.

sinänsä asia ei mua kiinnosta, jokainen antaa lapselleen nimen josta pitää, ja joka omasta mielestä sopii. sehän on pääasia. mutta mä en antais lapselleni yleistä nimeä, kun se tavallaan kulkee suvussa perintönä, että melkein jokaisella on ollu nimi, jota ei kovin monella esiinny. enkä mä halunnu katkaista sitä perinnettä, ja toisaalta lapsilleni, ja myös mun ja miehen suuhun sopii paremmin harvinaisemmat nimet. se tuntu luonnolliselta.

määki tunnen muutaman veetin....
me pistettiin pojalle miko..se tuli janne ahosen pojan mukaan..
mut sen jälkeen niitä mikoja on tullukki sit jonku verran!!!! sillon ku me pistetiin nii en tuntenu ketään muuta mikoa!!

Nii-in.. nää on näitä muoti ilmiöitä nää.. mun ikä luokassa muoti nimiä oli.. Jani, Rami, Sami, Hanna, Aki, Heidi, Mari, Marika, Ville (sinnikäs suosio tällä nimellä.. tunnen muutaman ton nimisen.. yks on 29 toinen 22 ja kolmas 5..)

Mun omilla muksuilla sellaset nimet ettei yhtään saman nimistä oo tullu (vielä) vastaan meidän lähi piirissä.. ei tarhassa eikä eskarissa.. ja musta se on kiva.. en tahdo lapsilleni "massa" nimiä vaikka niissä sattuiski olemaan mukavan "makusia" seassa.. esim. just Leevi.. mut niitä on ihan hirveesti joka paikassa.. samoten Eetu kiva nimi, mut melkein joka toinen 2 vee poika joka tulee vastaan omaa ton nimen.. ei kiva juttu..

Lillan :heart:

Ja :attn: :attn: noi nimet on musta ihan kivoja.. olisin saattanu omalle pojalle laittaa jos ei noin yleisiä..

Pari vuotta sitten ajattelin että jos joskus saan pojan niin siitä tulee Veeti. Tänä syksynä kun nimen anto oli ajankohtaista, niin en enää halunnut sitä kun se on niin yleinen. Poikamme nimi on nyt sitten sellainen jota on vähän kaikissa ikäryhmissä muttei kovinkaan yleinen.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.10.2005 klo 15:40 Hieman kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.10.2005 klo 23:43 ihme ja kumma kirjoitti:
ihan yhtä typerä aihe täällä,kuin joskus 20 v sitten ois ollu kyseessä Sanna tai Sami nimisistä lapsista:Veeti nimi tuli kalenteriin muuten vasta v.2005,joten se on nyt vasta tullut yleiseksi..Oman poikani nimi on Veeti ja eipä vastaan ole tullut kuin YKSI saman niminen:Itse en pojalleni laittasi nimeksi jotain Ukkoa tai muuta vastaavaa vanhanaikaista nimeä,josta tulee mieleen vanha papparainen!

No vaikka tuo veeti onnvasta tullut kalenteriin, niin ei se uusi nimi silti ole. katso vaikka väestörekisterin nimipalvelusta!

No tarkoitinkin tuolla nyt on tullut yleiseksi vuotta 2000 eteenpäin...Miksi muuten juuri tähän Veeti nimeen tartuttiin vaikka se oe ole KOSKAAN ollut lista ykkösenä!Luulempa,että jokainen äiti antaa lapsellensa nimen rakkaudella,joten makuasioista ei voi kiistellä!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.10.2005 klo 23:43 ihme ja kumma kirjoitti:
ihan yhtä typerä aihe täällä,kuin joskus 20 v sitten ois ollu kyseessä Sanna tai Sami nimisistä lapsista:Veeti nimi tuli kalenteriin muuten vasta v.2005,joten se on nyt vasta tullut yleiseksi..Oman poikani nimi on Veeti ja eipä vastaan ole tullut kuin YKSI saman niminen:Itse en pojalleni laittasi nimeksi jotain Ukkoa tai muuta vastaavaa vanhanaikaista nimeä,josta tulee mieleen vanha papparainen!
Asian vierestä, mutta todennäköisesti poikasi on joskus vanha papparainen ;)

Minäkään en antaisi nimeä joka on usean tutun lapsen nimi, on se sitten Veeti tai Kyösti. Silloin, kun oma poikani kastettiin ajattelimme antaa hänelle nimen joka ei ole joka lapsella ja on vähän harvinaisempi. Mutta niinpä oli päättänyt vuotta myöhemmin tehdä moni muukin vanhempi ja nyt poikamme nimi on suosittu. Onneksi täälläpäin missä asumme nimi on yhä vain pojallamme. Eikä nimi ole Veeti ;) Itse jos olisin saanut toisen pojan olisin hänelle nimeksi juuri Veetin antanut. Mutta enää sitä en sen suuren suosion takia antaisi. Elikkäs tiivistettynä: Veeti on aivan ihana nimi, mutta ei joka toisella pojalla... :D

Eiö se nyt oo jokasen vanhemman oma asia minkä nimen lapselleen antaa... Mieluummin antaisin ite ainaki jonkun tosi yleisen ku jonku sellasen mistä lasta varmasti kiusattais, esim Yrjö.
Ja oma nimi sattuu olemaan Hanna, aina on ollu luokalla saman nimisiä ja monta kaverii jotka on kans nimeltään Hanna. Ja toinen nimi on kans nii yleinen, et tiiän monta jolla on sekä sama etu että toinen nimi. Mut ei se oo mua itteäni ikinä häirinny, vaikka tässä maassa on varmaan 30000 hannaa. Sittehän on, se on mun nimi, enkä sitä muuksi muuttas. Eikä mua oo ikinä häirinny et on muita saman nimisiä, oonpahan saanu monta hauskaa lempinimeä. Et kastakaa vaa lisää veetejä, ei siinä mitään pahaa oo. Jokainen tyylillään.

Meille kävi niin, että kun meidän tyttö synty pari vuotta sitte, niin aateltiin just, että ei anneta mitään tusina-nimeä. Mutta minkäs teit kun lapsi oli niin ilmetty Aino, että oksat pois. Toinen nimi, mikä tytölle ois sopinu, oli Emma, mutta just yksi kaveri ehti pari kuukautta aikasemmin ristiä oman tyttönsä Emmaksi ja vaikka ei hirveän paljon tekemisissä oltukaan, niin ei haluttu antaa samaa nimeä. No, Ainosta tuli Aino, vaikka se nimi oli jo silloin 10 suosituimman nimen listalla, ellei jopa ykkösenä. Aina ei voi voittaa, mutta onneksi vielä ei ole kaveripiiriin sattunu toista Ainoa...

Ja oma nimeni taas on ihan tavallinen suomalainen nimi, mutta ei ole koskaan päässyt sinne suosituimpien joukkoon. Yhden kerran on sattunut, että luokalla oli hetken aikaa samanniminen. Mua taas rasittaa tässä nimessä se, että esim. vaikka muuten voisin kirjoittaa tännekin omalla nimelläni, niin mut vois tunnistaa nimestäni sellainen, joka mut muutenkin tuntee (vaikka en mitään pahaa kirjoittelekkaan, niin tykkään silti pysyä edes jotenkuten anonyyminä täällä). Mut esim. just tytön nimen ja mun nimen jos joku täältä bongais, niin vois tietää, että se olen minä, joka kirjoitan...

Meillä poikamme nimi on Veeti ja voin kyllä sanoa että emme edes tienneet että se on näin suosittu nimi viime aikoina ollut. Meillä kun on parempaakin tekemistä ku kytätä toisten lasten nimiä... Meillä ainoa kriteeri oli, ettei tuttavapiiristä löytynyt samannimisiä. Nimi on myös suht helppo lausua.
Jokainen nimi on jonkun mielestä kaunis vaikka toinen ei ikinä sitä lapselleen antaisi. Silti suoranaiset rumaksi nimeksi haukkumiset vois jättää omaan tietoonsa, sillä kyllä sekin loukkaa, kun on ensin mielestään antanut pojalleen sopivan nimen ja joku tyrmää sen ihan paskaks. Vaan eipä voi kaikilta näemmä hyviä tapoja odottaa!!!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.10.2005 klo 22:39 GET A LIFE kirjoitti:
Meillä poikamme nimi on Veeti ja voin kyllä sanoa että emme edes tienneet että se on näin suosittu nimi viime aikoina ollut. Meillä kun on parempaakin tekemistä ku kytätä toisten lasten nimiä... Meillä ainoa kriteeri oli, ettei tuttavapiiristä löytynyt samannimisiä. Nimi on myös suht helppo lausua.
Jokainen nimi on jonkun mielestä kaunis vaikka toinen ei ikinä sitä lapselleen antaisi. Silti suoranaiset rumaksi nimeksi haukkumiset vois jättää omaan tietoonsa, sillä kyllä sekin loukkaa, kun on ensin mielestään antanut pojalleen sopivan nimen ja joku tyrmää sen ihan paskaks. Vaan eipä voi kaikilta näemmä hyviä tapoja odottaa!!!

Veeti oli tässä esimerkkinä... Sanoithan itsekin ettei tuttavapiiristänne löytynyt samaa nimeä! Sitä minä tarkoitin,ihme riitaa alatte haastamaan.Siis kun tilanne oli tämä että jo niin monella kaveripiirissä oli Veeti-niminen poiika niin miksi sitten edelleen sen antaa joka äiti vaikka joka päivä olemme tekemisissä keskenämme. Meillä on ihan totta yli kymmenen Veetiä päivittäin silmien edessä yhtäaikaa.
MIiksi suututte kaikesta,ettekö osaa yhtään lukea mikä jutun pointti on,ainoa tainnut olla ÄITIYÖ ja kumppanit tuolla nyt olikaan osannut lukea kirjoitukseni niinkuin kuuluikin.

Ymmärrän keskustelun nimen yleisyydestä, taitaa olla Veeti 2000-luvun Jani, Matti, Jorma... jne... Joka vuosikymmenellä näitä löytyy. Itseänikin hieman harmitti ku luin jostain et nimi on ollut niin suosittu ku me ei todellakaan oltu seurattu lasten nimiä, vaan annettiin se nimi miltä poika näytti. Ainoa mikä keskustelussa loukkasi, oli se suoranainen nimen haukkuminen parissa tekstissä.
Vaan tiedättekö mikä oli vielä hassumpaa... Jos meille olisi tullut tyttö, hänenkin nimi olisi ollut viime vuoden kolmen suosituimman jokukossa!!! Senkin nimen yleisyys paljastui vasta myöhemmin. Eli seuraavan kohdalla taidan etsiä nimen sieltä harvinaisten nimien kirjasta... =)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.10.2005 klo 10:17 GET A LIFE kirjoitti:
Ymmärrän keskustelun nimen yleisyydestä, taitaa olla Veeti 2000-luvun Jani, Matti, Jorma... jne... Joka vuosikymmenellä näitä löytyy. Itseänikin hieman harmitti ku luin jostain et nimi on ollut niin suosittu ku me ei todellakaan oltu seurattu lasten nimiä, vaan annettiin se nimi miltä poika näytti. Ainoa mikä keskustelussa loukkasi, oli se suoranainen nimen haukkuminen parissa tekstissä.
Vaan tiedättekö mikä oli vielä hassumpaa... Jos meille olisi tullut tyttö, hänenkin nimi olisi ollut viime vuoden kolmen suosituimman jokukossa!!! Senkin nimen yleisyys paljastui vasta myöhemmin. Eli seuraavan kohdalla taidan etsiä nimen sieltä harvinaisten nimien kirjasta... =)

Nii-in, mutta arvaapas moniko muu lukee samassa tarkoituksessa sitä harvinaisten nimien kirjaa ja sitten yllättäen ne nimet löytyykin seuraavan vuosikymmenen suosituimpien listalta... ;) Sellasta se on. Onneks meillä on vapaus valita nimi, eikä sellasta käytäntöä kuin jossaain päin maailmaa, että ensimmäinen lapsi saa aina joka perheessä saman nimen, sitten toinen taas tietyn nimen jne. Ja sukupuolesta riippumatta... Eli nimi riippuu ainoastaan syntymäjärjestyksestä. :whistle:

Yhteistyössä