Miksi käyt/et käy sikiöseulonnoissa/ultrissa?

  • Viestiketjun aloittaja esikoinen masussa
  • Ensimmäinen viesti
Mustanharmaa
Minäkin kävin ja terveen vauvan sain. Poikkeavuudet ilmaantuivat vasta n. 4 vuoden iässä. Kannattaa siis muistaa, ettei se ultra kerro "lähellekkään" kaikkea. Olisinko silloin abortoinut lapseni, jos olisin tiennyt? Jaa, nyt kun häntä katsoo, niin onnellinen olen, että tuo viikari on olemassa. Paljosta olisin jäänyt paitsi, jos ei häntä olisi täällä pyörimässä.
Joten hiukan sääliksi käy ne vauvat, jotka eivät saa tänne rotujalostuksen nimissä saapua. Eri asia on tietenkin ne, joilla ei ole mitään toivoa hengissä selvityä.
Mutta jokainenhan tekee omat päätöksensä, juuri niin kuin omatunto antaa, jotta asian kanssa voi jälikäteen elellä.
 
Kävin kaikissa mahdollisissa, koska halusin tietää että mahassa on kaikki hyvin. Alkuraskaudessa oli tärkeintä havaita mahdolliset vammat ym, jos jotakin olis ilmennyt olisin rehellisesti sanottuna halunnut keskeytyksen.
Ultrat oli aina kivoja kokemuksia ja pyysin kuvan melkein joka käynniltä. :)
 
.
Alkuperäinen kirjoittaja HeviäPRKLE:
Alkuperäinen kirjoittaja samperi:
Alkuperäinen kirjoittaja vicy:
kävin/käyn siksi että haluan minimoida sen riskin että lapsi olisi vammainen (vammaisen lapsen abortoisin ilman mitään miettimistä )
Sinäpä sen uskalsit sanoa suoraan
Sama linja oli meilläkin
Sama täällä.Uskallan tunnustaa ihan suoraan etten jaksaisi vammaisen lapsen kanssa. (Sivusta seurannut tätini elämää autistisen lapsen kanssa)
Autismi ei näy sikiöseulonnoissa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mutta eikös se ollut MS,kuitenkin abortti?Ja millä perusteella ei ollut,jos niin väität?
:eek: Minua hämmästyttää kuinka ajattelemattomia ja pikkumaisia sekä julmia te olette? Toisen tuskalla ei ole mitään väliä, kunhan vain saa sanoa viimeisen sanan :eek:

Kuinka paljon tiedät niistä vaivoista mitä lapsella oli? Enemmän kuin lääkärit? Enemmän kuin Marge ja hänen perheensä? Tiedätkö kuinka vaarallista tai vaikeaa tämän täysiaikaisen lapsen synnyttäminen olisi ollut, tiedätkö? Tiedätkö kuinka paljon lapsi kärsi? Tiedätkö kuinka paljon minua satuttaa lukea sinun kaltaistesi ihmisten viestejä?

Sinä et menettänyt tätä lasta, Marge menetti. Antakaa olla ja menkää pois!
 

Yhteistyössä