Miksi käy enemmän "sääliksi" ne joilla kolme tyttöä, kuin ne joilla kolme poikaa?

• Viestiketjun aloittaja mietin
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja kumpikin parempi:
Vähän säälittää joo, tai en oikein osaa kuvailla sitä tunnetta.
Jotenkin vaan katsoo sillen, että 'joo, ei noilla ole kokemusta tytöstä/pojasta ja voi että kun hekin olisivat saaneet myös toista sukupuolta'.

Jännä juttu, että täällä akat vauhkoontuu heti, jos tällaisen aloituksen tekee. Heti jeesustellaan, ei mua tarvii sääliä yhtään, mua ei haittaa vaiks meill ei ole sitä poikaa jne jne... =) Vaivaako vai ei, kun vaivautuu niin kovasti aukoon päätään???? :whistle:
Ei se mitään jeesustelua ole jos sanoo ettei tarvitse sääliä!

Juu. Mua säälittää ne kellä lapset eri sukupuolta, oishan niistä mukavampi kun olisi sisarus saman merkkinen. Enempi olisi seuraa ja läheisiä vanhempana.

Peuhu
Mä en kans oikein ymmärtänyt ap ajatusta, pitisikö kyseisestä syystä sääliä perhettä?? Voisihan sitä sääliä ylipäätään lapsiperhettä jos ei itsellä ole lapsia ymmärtämättä lainkaan mistä jää paitsi jos ei ole lapsia.

kumpikin parempi
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jotenkin vaan katsoo sillen, että 'joo, ei noilla ole kokemusta tytöstä/pojasta ja voi että kun hekin olisivat saaneet myös toista sukupuolta'.

Jännä juttu, että täällä akat vauhkoontuu heti, jos tällaisen aloituksen tekee. Heti jeesustellaan, ei mua tarvii sääliä yhtään, mua ei haittaa vaiks meill ei ole sitä poikaa jne jne... =) Vaivaako vai ei, kun vaivautuu niin kovasti aukoon päätään???? :whistle:

Juu. Mua säälittää ne kellä lapset eri sukupuolta, oishan niistä mukavampi kun olisi sisarus saman merkkinen. Enempi olisi seuraa ja läheisiä vanhempana.
Voihan olla kaks poikaa ja kaks tyttöä. Parilliset määrät. =)

:)
enempi mua säälittäis ne kellä kolme poikaa kuin tyttöä. ei mitään prinsessa juttuja ikinä... vain autoja yms :D tosissaan en säälisi kyllä ketään jolla ylipäätään on lapsia.
Tämä on totta! Joskus säälittää ne, joilta tämä jää kokematta. Mutta totta on sekin, että ketään "lapsellista" ei oikeasti tule sääli.

vieras

Voihan olla kaks poikaa ja kaks tyttöä. Parilliset määrät. =)
No se se vasta säälittävää on. 4 lasta! OH MY GOD!!!

tytöt on ihania ja arvokkaita!!
Alkuperäinen kirjoittaja endie:
mä en tiedä, mutta musta se on jotenkin vaan sairasta ajatella niin.
vaikka niille ajatuksille joo ei voi mitään ,muttaettä ihan aikuisten oikeastiko joku säälii toisia perheitä, joissa on jotain yhtä ja samaa tiettyä sukupuolta vaan lapset.
tää on ilmiö ja ajatusmaailma mulle johon olen törmännyt vain palstalla. :eek:
EI TARVII SÄÄLIÄ!!!
MÄ EN HALUA KU PELKKIÄ TYTTÖJÄ!!!!!

Mä tykkään kyl pojistakin kovasti !!! <3
mutta itelleni silit haluaisin VAIN PELKÄSTÄÄN TYTTÖJÄ!!!
tytöt on niin SULOISIA nättejä ja SÖPÖJÄ ja kaikkea..
ite mieluumin säälisin niitä jotak saa vaan POIKIA pelkästään sillä luulisin tyttöjen kanssa pääsevän helpommalla...nuin yleisesti ottaen :)

NO EN SILTIKÄÄN SÄÄLISI, EN TODELLAKAAN!!

EHkä voisin sääliä sellaisia joilla vain poikia mut haluaisi tyttöjäkin ja aina vaan tulee poikaa.. :( tai päinvastoin..

MUT TYTÖT ON IHANIA!!!!!

hahaa
kyllä säälisin jos kuulisin että jollukulla neljä-viisi villiä poikaa huh huh...hyvästi rauhallinen koti elämä ja vierailut ystävien kesken...kukaan ei haluaisi meitä enään kylään...en edes minä itse;).

vieras
Säälin nälkäänäkeviä, kodittomia, väkivallasta kärsiviä yms. mutta en sääli heitä, jotka ovat saaneet kolme lasta. Olkoot sitten tyttöjä tai poikia. Tuskin hekään säälittelevät tilannettaan. En sääli sinuakaan ap, vaikket ehkä ole penaalin terävin kynä. Mutta sellaista se on.

ööö
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
En ole outo. Tätä on puitu ennenkin ja taas tuli mieleen. Varsinkin vanha kansa tuntuu voivottelevan asiaa. Joo ja enempää lapsia ei ole tulossa, molempia merkkejä itsellä yksi. :)
Niin, vanha kansa elää aikaa, jolloin Miehet olivat perheen päitä ja suku jatkui vain poikien kautta. Kun jokin asia on mieleen iskostunut, ei siitä helposti irti pääse. Varsinkin maalaistalot tarvitsivat poikia työntekoon ja tilanjatkajiksi, joten maaseutupaikkakunnilla vanhan kansan mielestä mies on vasta sitten mies kun on tehnyt pojan. Me saimme ensin tytön, ja miehelle sanottiin, että pääset nyt varmasti uudestaan koittamaan, kun jäi isäntä tekemättä ! Toinen oli poika ja kaikkien mielestä olisi lasten teko pitänyt lopettaa siihen, kun isäntä oli tehty.

Keittiönoita

Eipä muuten pidä aina paikkaansa. Tunnen useammankin naisen, joka on läheisempi veljensä kuin siskonsa kanssa.

Ap:n ajatusmalli on mielestäni vähän hassu. Mulla ei ole veljiä, joten poikien maailma oli mulle ennen omia lapsia aika vieras. Esikoiseni on tyttö. Jos kuopuskin olisi ollut tyttö, tuskin olisin osannut edes kaivata poikien maailmaa, josta en mitään edes tiennyt. Kun kuopus sitten olikin poika, mulle avautui näiden miltei 19 vuoden aikana maailma, josta en ennen kuopuksen syntymää tiennyt juuri mitään ja olen erittäin iloinen siitä, että mulla on sekä tyttö että poika.

nii
Alkuperäinen kirjoittaja hahaa:
kyllä säälisin jos kuulisin että jollukulla neljä-viisi villiä poikaa huh huh...hyvästi rauhallinen koti elämä ja vierailut ystävien kesken...kukaan ei haluaisi meitä enään kylään...en edes minä itse;).
ihan samalla tavalla vois olla 4-5 villiä tyttöä =)

hohhoijaa
Onko ne pojat sitten aina tottelemattomia ja villejä, kun taas tytöt kilttejä ja rauhallisia?

Zaranen
Alkuperäinen kirjoittaja ????:
No ei musta, mutta kaipa siinä on mukana aikaisemmilta sukupolvilta opittua poikien ihannointian, sillä vain pojissa ennen suvut jatkuivat. Eniten säälittää pehreet joissa on esim. 6 poikaa ja sitten se yksi tyttö, jolla ei ole samaa sukupuolta olevaa sisarusta.
SAIRASTA SÄÄLIÄ ja SAIRASTA TUOLLAINEN AJATTELU!!

Ite en muuta toivonutkaan kuin tyttöä toivoin toivoin ja toivoin!!
ja sit olin aivan ONNESTA SEKAISIN kun lääkäri katto ultrakuvasta (pyynöstäni) että TYTTÖHÄN SIELLÄ ON!!! OI ETTÄ ja sitten kun se syntyi niin OLIN NIIN SEKAISIN ONNESTA ja JOKA PÄIVÄ olen NIIN IKIONNELLINEN KUN MEILLÄ ON TYTTÖ!!

EN OLE POIKIEN VIHAAJA!! tykkään pojistakin!!! ovat AIVAN IHANIA HEKIN!!!

mut olen niin onnellinen tuosta ihanasta tyttölapsesta!!

Kun itselläni on kuusi poikaa ja miehet ovat pitäneet sitä aina hienona saavutuksena, ainakin miehen työpaikalla. =) Tämä seitsemäs on todellinen yllätysraskaus ja kaikki sanoivatkin odottaessani, että kohta teillä on seitsemän veljestä. Tiesin itse jo aikaisessa vaiheessa, että odotimme tyttöä, mutta vastasin aina vain niin. B) No tyttö syntyi ja kaikki olivat sitä mieltä, että piti yrittää niin kauan että tyttö tuli. :LOL:
Antaa toisten säälitellä, jos säälittää parasta että on itse tyytyväinen.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Mua säälittää ne kellä lapset eri sukupuolta, oishan niistä mukavampi kun olisi sisarus saman merkkinen. Enempi olisi seuraa ja läheisiä vanhempana.
Eipä muuten pidä aina paikkaansa. Tunnen useammankin naisen, joka on läheisempi veljensä kuin siskonsa kanssa.
Kuten myös. Miltei-bestiskin puhuu ainoastaan veljensä kanssa, siskojensa kanssa ei ole vuosiin ollut missään tekemisissä. Nainen on naiselle susi ja siskojen välillä voi vallita raju kateus & katkeruus eikä mikään sisarellinen harmonia :/

niin
Alkuperäinen kirjoittaja hohhoijaa:
Onko ne pojat sitten aina tottelemattomia ja villejä, kun taas tytöt kilttejä ja rauhallisia?
NO HEI!! meidän ihan naapurissa on yks perhe jossa on SEITSEMÄN rasavilliä poikalasta!!!! huhuh..ja vanhemmat toivovat AINA TYTTÖÄ ja tulee aina poika..vaikka kovinhan rakkaita he ovat ja ihaniahan he ovat, mutta porukassa tyhmyys tiivistyy ja villejä villejä ;)

yleensä ottaen pojat ovat aktiivisempia kuin tytöt, MUTTA AINA ON POIKKEUKSIAKIN MYÖS mutta ne on sit ihan muutamia tapauksia kun on toistepäin et suurin osa tytöistä on passivisempia kuin pojat -mutta ei toki aina :)

sdf
En olisi alkanut varmaan seurusteleen nykyisen mieheni kanssa jos hällä olisi ollut poika. Tyttö siis asui mieheni kanssa silloin.

Nyt meillämyös yhteisiä, kumpaakin sukupu0lta,

voi helvat
oletteko fossiileja ja elätte vieläkin jotain vanhaa aikaa?? Minusta pojissa ei ole mitään muuta hyvää kun se että ne antaa mun tytöilleni joskus vauvan siemeniä että pääsen mummuksi:)....ja toivon mieluusti tyttövauvoja! Jos tulee poikia toivon rauhallisia ja hyväkäytöksisiä pieniä neropatin alkuja.

Yhteistyössä