Miksi jotkut yrittää viedä varatun ihmisen??

yt
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja yt:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja yt:
Alkuperäinen kirjoittaja mää vaan...:
En kestäis tuollasta,soittaisin ite naiselle ja kysyisin mikä hällä on mielessä.Ihan ystävällisesti.
Kun teillä on parisuhde ja mietit että mikä heidän suhteensa on.
MIksi jatkuu noin kauan jollei mies mitenkään ylläpidä sitä.

Selvitä hyvä nainen se tilanne niin saat itekin selvyyden.
empä tiedä, itse ainakin aikanaan sain vain lisää pontta kun miehen vaimo alkoi soitella mulle ja selvittää tilannetta. mitä enempi hän hommaan sekaantui sitä sinnikkäämmin järjestimme miehen kanssa salaisia tapaamisiamme.

jos mä joudun joskus petetyksi en aio tehdä mitään, korkeintaan korjaan luuni muualle. mies tekee kyllä suhteesta lopun mikäli haluaa. puoliso ei siihen pysty eikä se hänen hommansa olekkaan.
sun miehesi onkin ää..ö,, miksi ei heti jättänyt vaimoaan vaan loukkasi häntä?
siksi kun toimi yhtä raukkamaisesti kun minäkin silloista miestäni kohtaan; pidettiin niitä varalla jos uusi juttu ei toimikkaan :( ei ääliömäistä, aika fiksuakin, silloin ei jää "tyhjän päälle." samperin itsekästä kylläkin.
ei vaan nimenomaan tyhmää on olla suhtessa joka ei toimi.
miksi ei voi olla yksin jos uusi suhde ei toimi, riippuvuutta toisesta ihmisestä? se ei ole tervettä :)
ei olekkaan. ikävä että sekin mun piti opetella kantapään kautta. noi ajat oli jotain kasvun vuosia mulle.
jos vielä edessä on ero, aion olla itsekseni jonkun aikaa.
 
Niih
Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja yt:
ja muakin aikanaan samaan aikaan pommitti 2 vapaata miestä tän ukkomiehen kanssa. kumpikaan vapaista ei kiinnostanu. en osaa sanoa miksi.
Ehkä siksi, että varattu ei jäisi roikkumaan? Ei tarttis sitoutua?
niin. näin mieki sen ajattelen. se varattu on siksi "turvallisempi" kohe ja siitä pääsee eroon niin halutessaan. helpostikin.
Mun kokemuksen mukaan, varatut tas vinkuu ja vonkuu perässä eikä ymmärrä lopettaa, sinkut lähtee katseleen muita.

Mut tää on vain mun omakokemukseni.
 
vieras
Minusta tuntuu, että jotkut varattuja vonkaavat sinkut käyttävät varattuja miehiä oman vetovoimansa mittarina: jos tällainen sinkku saa varatun rikkomaan liittonsa takiaan, hän on varmasti upea ja vetävä tyyppi. Eli varatut ovat egoistisinkuille vaan mittatikkuja. Samalla ei tarvitse pohtia, miksi ei itse kelpaa kenellekään vapaalle, koska kerran varatut vonkaavat. Varatun kiinnostuksella pönkitetään heikkoa itsetuntoa ja valheellista käsitystä omasta ihanuudesta. Kaupan päälle kuvitellaan sitä rakkaudeksi, mikä osoittaa tunneälyn ja empatian täydellistä puuttumista. Toivottavasti sellaiset eivät löydäkään pysyvää kumppania ja ryhdy sikiämään, niin heikot geenit joutavat poistumaan poolista luonnonvalinnan kautta.
 
vielä täsmennys tähän..
tuon naisen oma avioliitto särkyi ainaisiin syrjähyppyihin toissa kesänä...( 2007 )
toisekseen jos olen laskenut oikein niin me olemme sen eron jälkeen neljäs tai viides pariskunta jonka soppaan tuo nainen on lusikkansa sotkenut...
mielenkiinto miehestä loppuu heti kun on saanut sen mitä haluaa eli pariskunnan eroamaan
 
dddd
Alkuperäinen kirjoittaja Mellu:
vielä täsmennys tähän..
tuon naisen oma avioliitto särkyi ainaisiin syrjähyppyihin toissa kesänä...( 2007 )
toisekseen jos olen laskenut oikein niin me olemme sen eron jälkeen neljäs tai viides pariskunta jonka soppaan tuo nainen on lusikkansa sotkenut...
mielenkiinto miehestä loppuu heti kun on saanut sen mitä haluaa eli pariskunnan eroamaan
teidän on aika tehdä tälle stoppi. Pistät miehen kova kovaa vastaan ja alatte järjestelemään elämäänne niin ettei tuo nainen enää ole sotkemassa kuvioita.
Ihan ensiksi vakava keskustelu miehen kanssa ja puitte KAIKKI vaihtoehdot. Mukaanlukien myös sen että otatte tämän ämmän mukaan teidän keskusteluun. Ihan voisit kysyä tältä naikkoselta, että mitä se oikein hakee
 
Älä ole typerä
Mellu, sen perusteella, mitä tässä ketjussa olet kirjoittanut, minusta tuntuu, että sun miehes sahaa sua silmään, olen hyvin pahoillani. :(

Ei ole mitään järjellistä syytä, miksi miehesi ei voisi hankkia lähestymiskieltoa, vaikka samalla työpaikalla ovatkin, tai uhata poliisilla/esimiehelle kertomisella, jos homma ei lopu. Ei niin yhtään järkevää syytä olla tekemättä noin.

Mutta sun mies ei halua, se vaan keksii sulle typeriä perusteluita ja sinä reppana uskot kaikki. Ota nyt hyvä nainen järki käteen ja sano miehellesi, että sinä et ole typerä. Ja jätä se paska.
 
v
Sun miehe ei vaan taida haluta loukata tätä naista, on tai on ollut tunteita häntä kohtaan. Jos oisin sä, niin sanoisin itse suorat sanat akalle jos ukko kerta on niin saamaton.
 
nih
Sinkkujen ajava voima on ennen kaikkea itsekkyys ja omanapaisuus, kaikki VAIN MULLE ja HETI, muista viis. Kieltäydytään ottamasta vastuuta edes omasta käytöksestä. Kuitenkin toivotaan muilta oman suhteen tunnustamista ja kunnioittamista, jos sellaiseen joskus päädytään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ammu:
Jenni Vartiaisen laulun sanoja lainaten

"Hän osas sisään tulla, minä päästin
Olen syyllinen saman verran kuin on hänkin
Sellainen olen ollut, ovi kuitenkin raollaan
Eikä kaikki oo hyvin koskaan ihan täysin"

Eli onko se parisuhde kuitenkaan ihan kunnossa, jos väliin mahtuu joku kolmas?!
Niinpä.. :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja nih:
Sinkkujen ajava voima on ennen kaikkea itsekkyys ja omanapaisuus, kaikki VAIN MULLE ja HETI, muista viis. Kieltäydytään ottamasta vastuuta edes omasta käytöksestä. Kuitenkin toivotaan muilta oman suhteen tunnustamista ja kunnioittamista, jos sellaiseen joskus päädytään.
Toi itsekkyys ja kaikki mulle heti - ajattelu taitaa ikävä kyllä koskea aika montaa muutakin ihmistä kuin vaan sinkkuja..
 
sinkkuna
Kyllä hieman vaikuttaa ettei mies nyt paljasta ap:lle ihan kaikkea :/

Oikeasti naiset, älkää olko liian sinisilmäisiä, kyllä aika usein tulee parisuhteessa elävät miehet iskemään ja ehdottelemaan jos jonkinlaista salasuhdetta, ja nyt ei kenenkään tarvi tulla puolustelemaan että ei ainakaan minun mieheni tee ikinä sellaista...ei kaikki miehet sellaisia olekkaan, mutta yllättävän paljon varattuja miehiä baareissa pyörii ja oma vaimo unohtuu kun alkoholia nautitaan ja kivoja sinkkunaisia ja varattujakin pyörii lähistöllä :(
 
Kai se nostaa jonkun ääliön itsetuntoa kun onnistuu viemään toisen rakkaan :/ Ja tokikin, yleensä kukaan ei lähde lämpimästä sängystä että kai se vika on vähä molemmissa eikä vaan siinä "viejässä".
 
Alkuperäinen kirjoittaja sinkkuna:
Kyllä hieman vaikuttaa ettei mies nyt paljasta ap:lle ihan kaikkea :/

Oikeasti naiset, älkää olko liian sinisilmäisiä, kyllä aika usein tulee parisuhteessa elävät miehet iskemään ja ehdottelemaan jos jonkinlaista salasuhdetta, ja nyt ei kenenkään tarvi tulla puolustelemaan että ei ainakaan minun mieheni tee ikinä sellaista...ei kaikki miehet sellaisia olekkaan, mutta yllättävän paljon varattuja miehiä baareissa pyörii ja oma vaimo unohtuu kun alkoholia nautitaan ja kivoja sinkkunaisia ja varattujakin pyörii lähistöllä :(
Joo ja aika aktiivisia tuntuu monet naisetkin olevan. Ihan törkeesti saattaa joku tulla iskemään miestä, vaikka vaimonsa kanssa siinä olisikin.. Siis heti vaimon silmän välttäessä. Että ei ne naiset ihan viattomia ole nekään...
 
naimisissa minäkin
Alkuperäinen kirjoittaja Sabira:
Alkuperäinen kirjoittaja sinkkuna:
Kyllä hieman vaikuttaa ettei mies nyt paljasta ap:lle ihan kaikkea :/

Oikeasti naiset, älkää olko liian sinisilmäisiä, kyllä aika usein tulee parisuhteessa elävät miehet iskemään ja ehdottelemaan jos jonkinlaista salasuhdetta, ja nyt ei kenenkään tarvi tulla puolustelemaan että ei ainakaan minun mieheni tee ikinä sellaista...ei kaikki miehet sellaisia olekkaan, mutta yllättävän paljon varattuja miehiä baareissa pyörii ja oma vaimo unohtuu kun alkoholia nautitaan ja kivoja sinkkunaisia ja varattujakin pyörii lähistöllä :(
Joo ja aika aktiivisia tuntuu monet naisetkin olevan. Ihan törkeesti saattaa joku tulla iskemään miestä, vaikka vaimonsa kanssa siinä olisikin.. Siis heti vaimon silmän välttäessä. Että ei ne naiset ihan viattomia ole nekään...
Jos mies on uskollinen, niin saahan sitä yrittää. Jos ei, niin ei siitä voi sitä sinkkua syyttää. Mieshän se vaan on omasta parisuhteestaan vastuussa-ei suhteen ulkopuolinen.
 
mie
Alkuperäinen kirjoittaja naimisissa minäkin:
Alkuperäinen kirjoittaja Sabira:
Alkuperäinen kirjoittaja sinkkuna:
Kyllä hieman vaikuttaa ettei mies nyt paljasta ap:lle ihan kaikkea :/

Oikeasti naiset, älkää olko liian sinisilmäisiä, kyllä aika usein tulee parisuhteessa elävät miehet iskemään ja ehdottelemaan jos jonkinlaista salasuhdetta, ja nyt ei kenenkään tarvi tulla puolustelemaan että ei ainakaan minun mieheni tee ikinä sellaista...ei kaikki miehet sellaisia olekkaan, mutta yllättävän paljon varattuja miehiä baareissa pyörii ja oma vaimo unohtuu kun alkoholia nautitaan ja kivoja sinkkunaisia ja varattujakin pyörii lähistöllä :(
Joo ja aika aktiivisia tuntuu monet naisetkin olevan. Ihan törkeesti saattaa joku tulla iskemään miestä, vaikka vaimonsa kanssa siinä olisikin.. Siis heti vaimon silmän välttäessä. Että ei ne naiset ihan viattomia ole nekään...
Jos mies on uskollinen, niin saahan sitä yrittää. Jos ei, niin ei siitä voi sitä sinkkua syyttää. Mieshän se vaan on omasta parisuhteestaan vastuussa-ei suhteen ulkopuolinen.
Suhteen ulkopuolinen eli sinkku on vastuussa omasta käytöksestään, moraalisesti. Kyllä nykyäänkin katsotaan kieroon perheen rikkojaa, sekä aviosta hairahtanutta että perheen rikkonutta sinkkua. Turha kuvitella, että sinkkuus vapauttaa moraalisesta vastuusta muiden silmissä. Korkeintaan sinkun omissa, koska itsekeskeinen ei osaa nähdä itsellään vastuuta tai velvollisuuksia, ainoastaan kuvitellun oikeuden mihin tahansa, mihin silmät sattuvat osumaan.
 
en tiiä...
kaikki vaan tuntuu mun elämässä olevan niin pirun hankalaa...
ystäväni sanoi ( vaikka ei uskovainen olekkaan ) että luoja antaa sille sen minkä se jaksaa kantaa...

paljonko ihmisen ihan oikeasti täytyy kestää ??
 
vieras
Seksuaalinen häirintä työpaikoilla

Seksuaalinen häirintä ja ahdistelu määritellään ei-toivotuksi ja yksipuoliseksi joko fyysiseksi tai sanalliseksi seksuaalisväritteiseksi käyttäytymiseksi, joka on kohteelle vastentahtoista ja herättää kielteisiä tunteita. Siihen liittyy erilaisia muotoja koskettelusta seksuaalisiin huomautuksiin ja painostukseen. Tämä erottaa häirinnän työpaikan normaalista, ystävällisestä kanssakäymisestä. Ahdistelu myrkyttää työpaikan ilmapiirin ja luo painostavan tilanteen kohteelle, ja usein myös koko työyhteisölle. Häirintään liittyy usein hiljaisuuden kulttuuri. Uhri voi pelätä eikä uskalla puhua asiasta tuntien syyllisyyttä ja häpeää. Työtoverit pelkäävät asemansa puolesta tai suhtautuvat välinpitämättömyydellä havaitsemaansa häirintään. Näin hiljaisuudesta muodostuu ahdistava kierre.

Häirintä koetaan erilaisena häiritsijän asemasta riippuen. Esimiehen harjoittamana ahdistelu koetaan kielteisempänä kuin kollegan tai asiakkaan taholta tuleva häirintä. Esimiehen taholta tulevaan häirintään liittyy usein myös uhkaus tai lupaus. Esimiehillä on valta-asema, joka edellyttää sen vastuullista ja oikeudenmukaista käyttöä. Työntekijälle ja ulkopuolisille esimies edustaa myös yrityksen imagoa ja moraalia.

Rajanveto hyväntahtoisen flirtin ja häirinnän välillä voi olla vaikeaa, koska häirintä on myös henkilökohtainen kokemus.

Häirintään puuttuminen

Työantajalla on velvollisuus puuttua häirintätapauksiin.

Työnantajan toimien pitäisi kohdistua nimenomaan ahdistelijaan. Monilla työpaikoilla on kirjattu toimenpideohjeita, joilla ahdistelua ja häirintää voi ehkäistä tai siihen puuttua.

Ohjeita häirinnän kohteeksi joutuneelle


luota vaistoihisi, älä vähättele sitä mitä tapahtuu
nosta asia esille nyt, älä lykkää sitä
reagoi heti, älä oleta, että käytös loppuu, jos sitä ei ole huomaavinaan
puhu asiasta toisille, ahdistelu ei ole pikkujuttu eikä todellakaan henkilökohtainen ongelma ahdistelijan ja uhrin välillä
pyydä apua rohkeasti, älä yritä selviytyä yksin edes ensimmäisestä ahdistelukerrasta
ilmoita ahdistelijalle selkeästi ja suoraan, voi olla, että hän ei itse ymmärrä käytöksensä seurauksia
pidä yksityiskohtaista kirjaa siitä, mitä ja milloin ahdistelua tapahtuu ja ketkä voisivat olla todistajina
Jos kokee joutuneensa seksuaalisen ahdistelun kohteeksi, kannattaa ensin analysoida mielessään tilanne. On hyvä kirjata ylös, missä, milloin ja miten häirintää on tapahtunut, esim. ahdistavat sähköpostiviestit kannattaa säästää. Päiväkirjanomaisten merkintöjen avulla on helppo osoittaa toiminnan jatkuvuus. Lisäksi voit kirjata ylös omia tunteitasi, ja sen mitä toivoisit häiritsijän tekevän toisin, jotta tilanne ei toistuisi. Tämän jälkeen voi selkeästi kertoa ahdistelijalle, ettei koe tämän toimintaa hyväksyttävänä ja kertoa miten toivoisit itseäsi kohdeltavan. Joskus kiusaaja voi pitää vihjailujaan päivän piristyksenä, kun taas kohde kokee ne kiusaavina. Mitä nopeammin reagoi sitä parempi. Huomaa, että työnantajan vastuu puuttua ahdisteluun alkaa, kun tilanne on hänelle kerrottu.

Tarkoitus ei ole luoda työpaikkoja, joissa miesten ja naisten välistä vuorovaikutusta valvotaan, vaan puuttua nimenomaan kielteisiin ja epämiellyttävänä koettuihin tilanteisiin. Tunteiden elävä kirjo on mahdollinen työpaikoilla, joissa vallitsee ihmisiä arvostava luottamuksen ilmapiiri.

Osallistumisen ja vaikuttamisen mahdollisuudet työyhteisössä
Omaa työyhteisöä kannattaa arvioida ja kehittää
Työpaikkakiusaaminen

http://www.ttl.fi/Internet/Suomi/Aihesivut/Henkinen+hyvinvointi/Tyoyhteison+hyvinvointi/Tyopaikkakiusaaminen.htm
 
EJK
Alkuperäinen kirjoittaja Mellu:
paljonko ihmisen ihan oikeasti täytyy kestää ??
Mellu oikeasti, jos miehesi haluaa häiriköinnin loppuvan, hänellä kyllä keinot siihen on. En halua uskoa siihen, että te haluatte niin paljon sitä julkisivua siloitella työantajalle, että annatte oman perheen kärsiä. Itse en edes haluaisi miestäni mihinkään johtajan pallille, jos hintana on avioero.
 
vieras
HUOM!!!itse OLIN onnellisessa parisuhteessa, kun mua alettiin liehitellä, ensin otin kaiken leikkinä mutta vuoden mittaan leikki muuttui todeksi, ja nyt tunnen että kaipaan koko ajan tätä tyyppiä. en tunne olevani enää onnellisessa parisuhteessa...
 
Alkuperäinen kirjoittaja naimisissa minäkin:
Alkuperäinen kirjoittaja Sabira:
Joo ja aika aktiivisia tuntuu monet naisetkin olevan. Ihan törkeesti saattaa joku tulla iskemään miestä, vaikka vaimonsa kanssa siinä olisikin.. Siis heti vaimon silmän välttäessä. Että ei ne naiset ihan viattomia ole nekään...
Jos mies on uskollinen, niin saahan sitä yrittää. Jos ei, niin ei siitä voi sitä sinkkua syyttää. Mieshän se vaan on omasta parisuhteestaan vastuussa-ei suhteen ulkopuolinen.
Peesi tälle.

Tosin tuollaisia varatun-vonkaajia naisissa ilmeisesti on. Tärkeää heille ei ole löytää "sitä oikeaa" vaan saada jonkun muun oma itselleen. Mutta tämäkään ei mihinkään poista sen varatun miehen vastuuta omasta parisuhteesta.
 

Yhteistyössä