miksi jotkut naiset ei imetä?

  • Viestiketjun aloittaja "olavi"
  • Ensimmäinen viesti
Jotkut eivät pysty- ei tule maitoa tai on sattunut jotain onnettomuutta. Tiedän erään jolta hevonen puraisi nännin pois teininä- ei voi imettää koska ei ole mistä maito tulis ulos. JA kun ei voi tehdä siten että vain toinen tissikkä erittäis maitoa ja toinen ymmärtäisi olla erittämättä.
Pistos ettei edes ala maidontuotanto.
 
3:n äiti
En ole imettänyt lapsiani noin kuukautta pidempää, koska INHOAN imettämistä, simple as that.
Voi kun naiset jaksaisivat yrittää imettää edes sen pari kuukautta - tuossa ajassa imetykseenkin alkaa jo tottua ja siitä tulee rutiinia. (Tiedän 3:n lapsen äitinä kokemuksesta, joka kerta olen meinannut jo luovuttaa kuukauden jälkeen erinäisistä syistä, mutta onneksi jaksanut jatkaa) Ei kannata luovuttaa, vauvankaan takia. Mikä sen parempaa kuin äidinmaito ja se hellyystankkaushetki vauvelin kanssa. <3
 
x4
Alkuperäinen kirjoittaja 3:n äiti;25318453:
Voi kun naiset jaksaisivat yrittää imettää edes sen pari kuukautta - tuossa ajassa imetykseenkin alkaa jo tottua ja siitä tulee rutiinia. (Tiedän 3:n lapsen äitinä kokemuksesta, joka kerta olen meinannut jo luovuttaa kuukauden jälkeen erinäisistä syistä, mutta onneksi jaksanut jatkaa) Ei kannata luovuttaa, vauvankaan takia. Mikä sen parempaa kuin äidinmaito ja se hellyystankkaushetki vauvelin kanssa. <3
Minun kohdallani on kyllä hellyyden tunteet kaukana kun olen imettänyt, kaikkea muuta! Lapsiakin on jo neljä, joten onneksi tiedän itse, että on kaikille parempi, että lapsi saa ruokansa pullosta. :) Kuten sanoin, inhoan sitä, joten en todellakaan halua lapseni "kärsivän" sellaisesta.
 
"Vieras"
Jaa-a, jos ei tykkää?
Mulle on ihan sama miten kukin lapsensa ruokkii, mutta mua ärsyttää että vedotaan siihen ettei se onnistunut. Hyvin harvalla on oikeasti mitään fyysistä syytä sille että imettäminen ei onnistu. Vai miten ihmeessä ennen muinoin näitä ongelmia oli niin paljon vähemmän? Jos ei halua imettää, ihan ok mulle, mutta miksi pitää siitä valehdella? Kun kaikki kuitenkin tietää että yleensä syy ei ole " onnistuminen".
 
Maitoa ei tullut kuin muutaman viikon, annettiin lisäksi korviketta ja sitten kun maitoa sai helpommin pullosta niin ei kelvannut tissi.
En jaksanut menettää hermojani asian takia vaan lopetin imettämisen kokonaan. Olisi loppunut kuitenkin sitten vauvan ollessa kuukauden kun joutui sairaalaan.
 
"vieras"
[QUOTE="Vieras";25318490]Jaa-a, jos ei tykkää?
Mulle on ihan sama miten kukin lapsensa ruokkii, mutta mua ärsyttää että vedotaan siihen ettei se onnistunut. Hyvin harvalla on oikeasti mitään fyysistä syytä sille että imettäminen ei onnistu. Vai miten ihmeessä ennen muinoin näitä ongelmia oli niin paljon vähemmän? Jos ei halua imettää, ihan ok mulle, mutta miksi pitää siitä valehdella? Kun kaikki kuitenkin tietää että yleensä syy ei ole " onnistuminen".[/QUOTE]

No jos äidille tulee siitä henkisesti huono olo, niin yhtä lailla se imetys ei silloin onnistu.
 
[QUOTE="Vieras";25318490]Jaa-a, jos ei tykkää?
Mulle on ihan sama miten kukin lapsensa ruokkii, mutta mua ärsyttää että vedotaan siihen ettei se onnistunut. Hyvin harvalla on oikeasti mitään fyysistä syytä sille että imettäminen ei onnistu. Vai miten ihmeessä ennen muinoin näitä ongelmia oli niin paljon vähemmän? Jos ei halua imettää, ihan ok mulle, mutta miksi pitää siitä valehdella? Kun kaikki kuitenkin tietää että yleensä syy ei ole " onnistuminen".[/QUOTE]

Eli mikä lasketaan siihen "ei onnistu" -kategoriaan? Kyllä minusta esimerkiksi jatkuva äheltäminen rintaraivareiden kanssa tai kipu tai väsymys voivat myös olla sitä, että "ei onnistu".
 
"Kiira"
Se sattui niin perkeleesti. Tissit vuosivat verta, niistä roikkui nahkaretaleita ja kun lapsi söi, nyyhkytin kivusta. Imuote oli kuulema ihan oikea, sitä tarkasteltiin useamman kätilön sekä imetystukihenkilön toimesta. Imetin reilu kolme kuukautta rintakumien avulla, silti se oli siis jatkuvaa fyysistä tuskaa. Siinä vaiheessa kun aloin tuntea ei-niin-mukavia tuntemuksia vauvaa kohtaan, koska tiesin että kohta sitä on syötettävä ja yritän naurettavuuksiin asti venyttää syöntivälejä niin totesin että luovutan ennenkuin alan vihaamaan omaa lastani. Yritin myös pumpata, mutta en saanut herumaan maitoa tarpeeksi.
 
"jep"
Alkuperäinen kirjoittaja yök;25318488:
Mua taas säälittää ihminen jolla on niin pienet aivot ja niin pieni elämä että miettii toisten imetyksiä.
No jos aloittaja on nimimerkkinsä mukaisesti mies, hän saattaa miettiä sitä ihan oikeasti mielenkiinnosta, kun ei tiedä, millaista imettäminen on tai mitä ajatuksia/tunteita se naisissa, siis meissä imettämään periaatteessa pystyvissä, herättää. Enemmän ihmetyttää naisten keskinäinen päivittely ja jeesustelu ja "kyllä minäkin jaksoin puolen tunnin yöunilla ja riisistä ja suolaheinästä koostuvalla imetysdieetillä kuusi ja puoli vuotta".

Tarkoittiko aloittaja kysymyksellään niitä naisia, jotka eivät imetä ollenkaan vai niitä, jotka imettävät vain vähän aikaa?
 
"Vieras"
[QUOTE="vieras";25318506]No jos äidille tulee siitä henkisesti huono olo, niin yhtä lailla se imetys ei silloin onnistu.[/QUOTE]

Joo, ja tän mä ymmärrän ( en ehkä ilmaissut oikein mitä tarkoitin) jos ei tykkää siitä yms. Niin ok, ei kannata kiusata itseään sekä vauvaa, mutta kun nykyään niin monella on näitä " maitoa ei tullut" " lapsi vaan huusi rinnalla" yms. Ongelmia ja sitä ihmettelen. Miksi niitä nykyään muka olisi niin paljon enemmän.
Ennen kun vaihtoehtoja ei juuri ollut niin eipä ollut ongelmiakaan niin paljon.

Ja tosiaan, ei loukkauksena ketään kohtaan. Yhtään en väheksy ketään joka päättää imettämättä olla, aivan oma valinta. Arvostaisin vaan että se sanottaisiin rehellisesti.
 

Yhteistyössä