Miksi jotkut laittavat rahansa heldelmöityshoitoihin?

• Viestiketjun aloittaja AP
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja kaisamaariatuulikki:
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Luin vain avauksen ja vastaan sen perusteella.

Mitään Luojaa ei ensinnäkään edes ole. Jos olisi, niin tokihan hän olisi viisaudessaan luonut ihmiselle aivot, joilla kehittää hoitomuotoja ja teknologiaa. Ja vain idiootti olisi käyttämättä niitä...

Ihmiset laittavat rahaa lapsettomuushoitoihin koska haluavat lapsen. Siinäpä se, kaikessa yksinkertaisuudessaan.
Ai, mä olen olen kyllä aina luullut, että ihmisellä on aivot ja mielestäni niitä on käytetty hoitomuotojen ja teknologian kehittämisessä?
Nyt taitaa siis koko ihmisen anatomia ja fysiologia mennä ihan uusiin kansiin ja kuka tämän kaiken teknologian takana on, jos ei ihmisten aivot?

Joltakin on jäänyt bilsan opinnot väliin...vissiin...
Ihmisellä on aivot, mutta mikään luoja ei ole niitä luonut. Se oli pointti. Luojaa ei ole. Ja jos olisi, niin tokihan hän olisi luonut ne aivot käyttämistä varten, ei koristeeksi.

Alkuperäinen kirjoittaja kaisamaariatuulikki:
Luin vain avauksen ja vastaan sen perusteella.

Mitään Luojaa ei ensinnäkään edes ole. Jos olisi, niin tokihan hän olisi viisaudessaan luonut ihmiselle aivot, joilla kehittää hoitomuotoja ja teknologiaa. Ja vain idiootti olisi käyttämättä niitä...

Ihmiset laittavat rahaa lapsettomuushoitoihin koska haluavat lapsen. Siinäpä se, kaikessa yksinkertaisuudessaan.
Ai, mä olen olen kyllä aina luullut, että ihmisellä on aivot ja mielestäni niitä on käytetty hoitomuotojen ja teknologian kehittämisessä?
Nyt taitaa siis koko ihmisen anatomia ja fysiologia mennä ihan uusiin kansiin ja kuka tämän kaiken teknologian takana on, jos ei ihmisten aivot?

Joltakin on jäänyt bilsan opinnot väliin...vissiin...
Joskus on hankala löytää huumoria toisten teksteistä.

pöyristynyt vieras
.. ajatella, että ap:n kaltainen ihminen on hoitoalalla. Puhuuko hän samalla tavalla potilaistaankin ja esimerkiksi heille tehtävistä hoidoista? Suorastaan epäammattimaista ja epäettistä. Toivottavasti et ole osastolla, jolla hoidetaan syöpäsairasta äitiäni. Kannattaisi mennä lenkille tai muuta vastaavaa, jos on tarvetta purkaa paineita tai omaa pahaa oloaan.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Luuletko,että mua kauheasti kiinnostaa, kuka ottaa ja mitä todesta. In your dreams.
Ilmeisesti kiinnostaa, et kai sä muuten olis jaksanut jauhaa asiasta sivu tolkulla.
Ajanvietettä ja löpinää. Provojen tekoa ja muuta lapsellista. Se minkälainen ihminen minä olen todellisuudessa teidän anonyymien silmissä,ei kiinnosta pätkääkään.

Alkuperäinen kirjoittaja siis:
Miksi tähän ylipäätään viitsii joku vastata?
Olisiko se järkevämpää käyttää rahansa kaljaan ja röökiin kuin siihen mitä haluaa?
Sanoppa muuta! Viihdettä/ajanvietettä tämä vaan on. :whistle:
Yleensäkin palstailu.

vieras minäkin
Se minkälainen ihminen minä olen todellisuudessa teidän anonyymien silmissä,ei kiinnosta pätkääkään.[/quote]

Kyllähän sinä ap ihan "todellisuudessa" näitä juttujasi kirjoita, eli kirjoittelusi
kertoo sinusta aika paljon, eller?

vieras
Ajanvietettä ja löpinää. Provojen tekoa ja muuta lapsellista. Se minkälainen ihminen minä olen todellisuudessa teidän anonyymien silmissä,ei kiinnosta pätkääkään.
Palstahan on täynnä anonyymejä, sinä mukaan lukien. Ja ilmeisen paljon sua muiden mielipiteet kiinnostaa. Provoilu on musta mautonta, tylsää paskaa. Mut kyl sä varmaan olet voinut lukea ketjun viestien perusteella minkälainen mielikuva sinusta on muodostunut palstalaisille, sellainen jollainen en itse todellakaan haluaisi olla.

vieras
Täytyy sanoa, et on aika erikoista sotkea kuollut lapsi provoketjuun.

Jenis
No, tulipa paha mieli tästä provosta. Itse olen saanut molemmat lapseni alulle mitä helpoimmin, mutta lähipiirissä on sellaisia joilla ei ole ollut yhtä hyvä mäihä. Hienoa että joku urpo jossain urpolandiassa kehtaa retostella tätäkin asiaa.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja pöyristynyt vieras:
.. ajatella, että ap:n kaltainen ihminen on hoitoalalla. Puhuuko hän samalla tavalla potilaistaankin ja esimerkiksi heille tehtävistä hoidoista? Suorastaan epäammattimaista ja epäettistä. Toivottavasti et ole osastolla, jolla hoidetaan syöpäsairasta äitiäni. Kannattaisi mennä lenkille tai muuta vastaavaa, jos on tarvetta purkaa paineita tai omaa pahaa oloaan.
Prosentuaalinen mahd. että minä olisin oh:na osastolla, jossa äitiäsi hoidetaan on lähes mahdottumuus. Koskaan ei työstäni (uskokaa tai älkää) ole valitettu. Väitän, että moni ihminen on todellisuudessa aivan muuta, kuin täällä palstalla esittää. Voimia äitisi hoitoon. Omaisen hiipumista on tuskallista katsoa ja kestää. Muista, että esim psykologienkin palvelut ovatkäytettävissäsi, jos koet keskusteluapua tms. tarvitsevasi. Toki tälläisten tarve riippuu omista tukijoukoista ym.

Annina
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Täytyy sanoa, et on aika erikoista sotkea kuollut lapsi provoketjuun.
Mikä lapsi, uskotteko te tuohon?

pöyristynyt vieras
Alkuperäinen kirjoittaja pöyristynyt vieras:
Prosentuaalinen mahd. että minä olisin oh:na osastolla, jossa äitiäsi hoidetaan on lähes mahdottumuus. Koskaan ei työstäni (uskokaa tai älkää) ole valitettu. Väitän, että moni ihminen on todellisuudessa aivan muuta, kuin täällä palstalla esittää. Voimia äitisi hoitoon. Omaisen hiipumista on tuskallista katsoa ja kestää. Muista, että esim psykologienkin palvelut ovatkäytettävissäsi, jos koet keskusteluapua tms. tarvitsevasi. Toki tälläisten tarve riippuu omista tukijoukoista ym.
.. jota siis mitä ilmeisemmin osaat osoittaa ja työhösi ollaan oltu tyytyväisiä, mutta miksi sitten haluat olla täällä palstalla ilkeä, ihan oikeasti? Varmasti on niin, että työnne on rankkaa, joten jollakin tapaa täytyy paineita purkaa, mutta onko tämä nyt sinusta oikea tapa? Ylipäänsä kaikkien olisi syytä miettiä, miksi pahan mielen aiheuttaminen ihmisille, olkoonkin sitten kyse keskustelupalstojen anonyymeistä, tuottaa itselle jonkinlaista mielihyvää? Sitä minun on vaikea käsittää

Jenis
Miksi sitten vaivaudut "puolustautumaan"?
Ei ole puolustus vaan totuus!
Että oikein "totuus" jopa! Hienoa että sulla ei ole itsetunto-ongelmia :D

Alkuperäinen kirjoittaja feger:
Alkuperäinen kirjoittaja PatsyStone:
Alkuperäinen kirjoittaja mun muru:
Tutkimusten mukaan pakastetuista alkioista syntyneistä lapsista tulee keskivertoa parempia koska yleensä pakastettaessa kuolee heikot yksilöt =)

Ihan vaan tiedoksi AP ja muut fanaatikot.

Kysykää vaikka hedelmöityshoitoja tekevältä lääkäriltä.
Aika jännä jos ihmisillä on näin. Koirillahan ei pentuja tehdä jos ei luomuna tule. Koska joku syyhän sille on jos ei luomuna ala, joten sitä vaivaa ei kannata siirtää tuleviin sukupolviin. Eikö muka ole tehty tutkimusta että koeputkilapsilla on vaikeuksia saada itse lapsia?
Vähän vaikea tutkia kun ne alkavat nyt vasta olla kypsässä iässä.
Toki monet hedelmättömyyttä aiheuttavat sairaudet on perinnöllisiä.
No ensimmäinen on syntynyt vuonna 1978 eli kyllä sitä varmaan jo piremmältä ajalta olisi tutkimustulosta. Louisa Brown on saanut lapsen, mutta saiko luomuna? No hänen äidillään munajohtimet tukossa ja se voi johtua monesta syystä.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja PatsyStone:
No ensimmäinen on syntynyt vuonna 1978 eli kyllä sitä varmaan jo piremmältä ajalta olisi tutkimustulosta. Louisa Brown on saanut lapsen, mutta saiko luomuna? No hänen äidillään munajohtimet tukossa ja se voi johtua monesta syystä.
Sai luomuna vuonna 2006, pojan.

Niin
Alkuperäinen kirjoittaja Vatsalihakset koetuksella:
Oijoi. Ensin ap oli psykiatrinen sh, sitten olikin töissä CCU:lla ja nyt yhtäkkiä tk:n vuodeosastolla, ilmeisesti vielä osastonhoitajana. :LOL: Viimeksi sillä taisi olla kaksi lasta ja nyt onkin kolme, reippaasti sikiävää tyyppiä siis. :D
Tätä se teettää kun laittavat sinne suljetullekin niitä nettiyhteyksiä.. :attn:

Yh-äiti
Luoja voi oman uskonnäkemykseni mukaan antaa lapsen/lapset niin monilla eri tavoin. Osa saa lapsensa helposti ekalla yrittämällä raskautumalla, osa pitkien hedelmöityshoitojen tuloksena. Osa saa lapset adoption kautta ja osa ei saa lapsi millään tavoin. Osa saa kokea vanhemmuuden sijaislasten kanssakin. Jumalan maailma on monimuotoista.

sellasta
Alkuperäinen kirjoittaja Millenia:
Minä en usko mihinkään Luojaan joka "suo" yhtään mitään. Omasta mielestäni kaikkien hedelmöityshoitoja hakevien ei välttämättä tulisi hoitoja hakea, parempia vaihtoehtoja saattaisi olla adoptio tai lapsettomuus. Mutta en tietenkään menisi kenellekään ääneen tätä sanomaan, adoptiota saattaisin "suositella". Enkä olisi kenenkään hoitoja estämässä tai kieltämässä. Ainoa asia, mikä joskus ärsyttää näissä hoidoissa on lähinnä ne kaksinaismoralistit jotka vastustavat aborttia henkeen ja vereen mutta hyväksyvät hedelmöityshoidot, jossa alkioita kuoleekin heti urakalla.

No niissä on kyllä vissi ero, vain abortti on tahallista ja tarkotuksellista tappamista, hoidoissahan pyrkimys on päinvastainen. Ja monikaan ei hyväksy eikä tuhoaisi elinkelpoisia "ylijäämä"alkioitaan, vaan ne voi lahjoittaa/"adoptoida" muille!

Yhteistyössä