miksi jotkut ihmiset ei vastaa IKINÄ puhelimeen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miksiköhän
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

miksiköhän

Vieras
ja siis tarkoitan IKINÄ. meillä kaveripariskunta, jotka eivät ikinä koskaan missään tapauksessa vastaa puhelimeen. ainoa tapa kommunikoida heidän kanssaan on laittaa tekstiviestejä tai sähköpostia. on kuulemma aina puhelin äänettömällä tai ei vaan ehtinyt vastata. sama mihin aikaan päivästä soittaa, kumman puhelimeen, kuinka monta kertaa, mutta ei vastata. jos laitat sit tekstiviestin niin vastaus tulee heti. :o

aivan kuin mun tytär, vaikka kuinka huudan sille, että puhelimessa pitää olla äänet, jotta kuulee jos satun soittamaan. vaan ei mene perille, kun aina muka vaan unohtuu yön jälkeen äänet pois,olenkin miettinyt, miten siitä puhelimesta sais eliminoitua pois kokonaan sen äänetön profiilin. tytöllä ikää 11 vuotta

en ole ihan noin paha mutta itselläni on tuollainen puhelin kammo. en osaa syytä selittää mutta joskus se menee niin pahaksi että avomieheni on ainut joka saa minuun yhteyden. sukulaiseni sitten soittavat hänelle jos jotain tärkeää asiaa. joskus taas ei mitään ongelmaa vaikka presidentti soittaisi. joskus vaan ahdistaa....

tiedän montakin ihmistä jotka ei vaan viitsi vastata kun puhelin soi ja on parempaa tekemistä tai soittajan kanssa ei sillä hetkellä halua /viitsi jutella.
Minusta tosi ikävä tapa....

Miulla oli aiemmin useinkin känny äänettömällä..joko yön tai lasten nukkuma-aikaan ja sitten se unohtui.
Nykysin oon alkanut pitää sitä äänellisellä taas..ei siihen kovin usein kukaan kyl soita..paitsi puhelinmyyjät :kieh: :kieh:

tuo pariskunta on kyl muutenkin erakkoja. kun saivat ekan lapsensa eivät käyneet enää missään, eivät soita kenellekään, kukaan ei käy niillä eikä siis vastata edes puhelimeen. eivätkö siis vastaa yhtään kenellekään, me ei olla ainoita.

Eikös tuo ole jokaisen ihmisen oma asia, milloin on saatavilla ja milloin ei. Mulla ei ollut lankapuhelin aikaan puhelinvastaajaa ja nytkin pidän puhelinta äänellisenä todella harvoin. Jos joku soittaa mulle, siitä jää jälki puhelimeen ja soitan takaisinpäin kun on sopiva hetki. Halvempaahan se mun kavereille näin on, eikö?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
tiedän montakin ihmistä jotka ei vaan viitsi vastata kun puhelin soi ja on parempaa tekemistä tai soittajan kanssa ei sillä hetkellä halua /viitsi jutella.
Minusta tosi ikävä tapa....

Itsestä on tullut vähän sellanen. Tiedä edes miksi. :ashamed:

Mäkin monesti pidän äänettömällä...Ei vaan jaksa olla 24h tavotettavissa... Haluaa joskus ihan oman rauhan. Ja joo, tekstiviesteihin saatan kyllä vastat aika piankin... Tai sitte vastaan parin päivän viiveellä.

Minä vastaan harvoin puhelimeen, koska se on aina piippauksella. Tosin olen jo harjaantunut kuulemaan sen piippauksenkin, joten vastaan jos vain sen kuulen.

Puhelin on siksi piippauksella, koska jos laitan äänet päälle, niin takuuvarmasti unohdan laittaa äänet pois esim. luennon ajaksi tms...

Ahdistaa myös ajatus, että aina kun joku haluaa minut tavoittaa he valitsevat ajan ja jos puhelin soi niin siihen on pakko vastata vaikka ei tekisi mieli jutella yhtään kenenkään kanssa... Haluan siis olla tavoittamattomissa. Kaikki minulle tärkeät ihmiset tietävät ettei se ole mitään henkilökohtaista ja muilla ei ole väliä. =)

Alkuperäinen kirjoittaja Pinnasänky:
Eikös tuo ole jokaisen ihmisen oma asia, milloin on saatavilla ja milloin ei. Mulla ei ollut lankapuhelin aikaan puhelinvastaajaa ja nytkin pidän puhelinta äänellisenä todella harvoin. Jos joku soittaa mulle, siitä jää jälki puhelimeen ja soitan takaisinpäin kun on sopiva hetki. Halvempaahan se mun kavereille näin on, eikö?

joo, tottakai on oma asia. erikoista tässä vaan on se, että pariskunnasta kumpikaan ei vastaa YHTÄÄN KOSKAAN eikä myöskään ikinä soita takaisin.

Alkuperäinen kirjoittaja viima80:
en ole ihan noin paha mutta itselläni on tuollainen puhelin kammo. en osaa syytä selittää mutta joskus se menee niin pahaksi että avomieheni on ainut joka saa minuun yhteyden. sukulaiseni sitten soittavat hänelle jos jotain tärkeää asiaa. joskus taas ei mitään ongelmaa vaikka presidentti soittaisi. joskus vaan ahdistaa....

tääl myös. en vaan tykkää puhua puhelimessa paitsi ihan lähimmäisten ihmisten kanssa. jotenkin en osaa, ja vihaan yli kaiken oman kännykän soittoääntä oli se mikä hyvänsä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

joo, tottakai on oma asia. erikoista tässä vaan on se, että pariskunnasta kumpikaan ei vastaa YHTÄÄN KOSKAAN eikä myöskään ikinä soita takaisin.

no he eivät sitten tykkää sinusta varmaan.

Alkuperäinen kirjoittaja inhoon:

tääl myös. en vaan tykkää puhua puhelimessa paitsi ihan lähimmäisten ihmisten kanssa. jotenkin en osaa, ja vihaan yli kaiken oman kännykän soittoääntä oli se mikä hyvänsä.

saanko ihan ystävällisesti kysyä, että onko teillä kavereita ja miten pidätte sitten heihin yhteyttä?

tuo pariskunta on kyl muutenkin erakkoja. kun saivat ekan lapsensa eivät käyneet enää missään, eivät soita kenellekään, kukaan ei käy niillä eikä siis vastata edes puhelimeen. eivätkö siis vastaa yhtään kenellekään, me ei olla ainoita.

Osui ja upposi.. Tosin kyllä me jossain käydään. Me nyt vaan ei olla niin sosiaalisia. Anna meidän olla sellaisia kuin ollaan.

saanko ihan ystävällisesti kysyä, että onko teillä kavereita ja miten pidätte sitten heihin yhteyttä?[/quote

no saat. vastaus: sähköpostilla, tekstareilla joskus

no he eivät sitten tykkää sinusta varmaan.

niin, eivät varmaan minusta, mun miehestä, kenestäkään kaverista joiden kanssa tuli kuitenkin koko nuoruus pyörittyä hyvin tiiviisti. jotenkin se tykkääminen vaan loppui yhtäkkiä. sitä ihmettelen.

Alkuperäinen kirjoittaja Raitapaitainen:

Osui ja upposi.. Tosin kyllä me jossain käydään. Me nyt vaan ei olla niin sosiaalisia. Anna meidän olla sellaisia kuin ollaan.

annan toki. mutta siis pointti olikin, että ei ne kaveripariskunta aina ole olleet tuommoisia. nuoruudessa vietettiin paljon aikaa yhdessä, ja vielä silloinkin kun meillä alkoi perhe kasvaa. mutta sitten heille syntyi lapsi ja sen jälkeen ei ole kuulunut enää juuri mitään. tai en siis tiedä onko se lapsi siihen vastaamattomuuteen syy, mutta samoihin aikoihin vaan lakkasivat kommunikoinnin puhelimitse.

jaa no en siitä tiedä jos he eivät vastaa kenellekään. luulin että vain teille ei vastaa.sori

mutta oli minullakin ystäviä nuorena joiden kanssa olin paljon, mutta nyt en ole enää yhteydessä ja toisien kanssa en halua olla tekemisissä.