Miksi jotkut eivät arvosta joitakin ammatteja? Miksi olettavat olevansa parempia?

Alkuperäinen kirjoittaja Peuhu:
Niin loppuu multakin:)

Missä sä kuvittelet että neuvottejuja pidetää? Neuvotteluissa joiden kanssa olen tekemisissä ei ole kenelläkään kotia lähellä saatikka sitten kotia jonne mahtuu kolmekymmentä henkeä syömään. Neuvotteluja käydään esim. yhtiöiden pääkonttoreissa tai hotelleiden neuvottelu tiloissa , ei ole edes periaatteessa mahdollista tehdä itse ruokia tai taitoa tehdä niin suurelle määrälle ihmisiä ruokia.
Otat kuule sinne liikeneuvotteluun mukaan kotonasi valmiiksi pilkkomasi raaka-aineet, kattilat ja pannut sekä retkikeittimen ja toisella kädellä fläppitaululle kirjoitellessasi voit toisella kädellä kokkailla asiakkaille sapuskat :D

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ollaan oikein nuivia, hyvä kun tervehditään,.

*No aina ei vain ole iloinen ja jaksa hittää iloisia heippoja. Setään tervehtii, kaikki ei aina tee sitäkään. Ei todellakaan tarvi tarkoittaa ammattisi aliarvostamista.

Vaaditaan saada jokin tietty juoma vaikka yksi aineosa puuttuu, sanotaan että ei haittaa. Vähän ajan päästä tullaan valittamaan, kun tästä puuttu se yksi aineosa.

*Tyypillinen baariasiakas :D Pitkät piuhat... Eikö noihinkin jo totu ajan kanssa? Ei sekään välttämättä ole aliavostamista -asiakkaan hölmöyttä vain ;)

Naama on nyrpeä, sen kun huomaa ihmisen naamasta helposti. Nakataan rahat tiskille. Lain mukaan meidän on pakko antaa asiakkaalle kuitti, sen asiakas nakkaa tiskin taakse vaikka käden vieressa olisi kippo niitä kuitteja varten.

*Ei sitä nyrpeää naamaa aina kannata ottaa henkilökohtaisesti.

Elvistellään, että mulla on kyllä rahaa, että laita nyt vain mulle ne 5 paukkua jotka mä haluan kaikki juoda yksin. Jos et laita, niin mä ostan koko baarin.

*Mites tämä on sun aliarvostamista? Eikös tuo ole sinuta asiakkaan aliarvostamista haukkua elvistelijäksi? :whistle:

Ja suoraansanoen vittuillaan päin naamaa vaikka me vain toimimme lain mukaan ja sitä yritämme nätisti selittää.

*Pointtini on se, että oletko ihan varma, ettei itsessäsi olisi osin vikaa myös? Valmiiksi odotat paskaa asennetta asiakkaalta sua kohtaan? Kirjoitustesi perusteella olet kärkäs ottaman itseesi, joten voisiko osin olla sitäkin?

Älä oleta mun ottavan itteeni. Kyllä vain tehdään sitä, että itte on ihan normaalisti niin suoraan vittuillaan päin naamaa. Kai puretaan sitä omaa vitutusta siihen asiakaspalvelijaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Älä oleta mun ottavan itteeni. Kyllä vain tehdään sitä, että itte on ihan normaalisti niin suoraan vittuillaan päin naamaa. Kai puretaan sitä omaa vitutusta siihen asiakaspalvelijaan.

No jos omaavitutusta puretaan asiakaspalvelijaan, niin eihän se silloin tarkoita että aliarvostetaan sitä ammattia?

No jos omaavitutusta puretaan asiakaspalvelijaan, niin eihän se silloin tarkoita että aliarvostetaan sitä ammattia?

Mä en osaa selittää sitä sen tarkemmin mistä sen näkee, kun joku selvästi aliarvostaa. Sen vain jotenkin näkee toisen ilmeistä ja käyttäytymisestä.

Eikä se oman vitutuksen purkaminen asiakaspalvelijaan ainakaan mitään kiitosta ole. Vaikka mua kuinka vituttaisi niin en mä ala silti asiakaspalvelijalle tiuskimaan. Jos menen vittuutuneena kauppaan, niin en mä sille myyjälle auo päätäni.

Mä en osaa selittää sitä sen tarkemmin mistä sen näkee, kun joku selvästi aliarvostaa. Sen vain jotenkin näkee toisen ilmeistä ja käyttäytymisestä.

Eikä se oman vitutuksen purkaminen asiakaspalvelijaan ainakaan mitään kiitosta ole. Vaikka mua kuinka vituttaisi niin en mä ala silti asiakaspalvelijalle tiuskimaan. Jos menen vittuutuneena kauppaan, niin en mä sille myyjälle auo päätäni.

Mutta yleisesti aika moni kuitenkin tekee niin. Eli kun itsellä on paha olo, sitä puretaan aukomalla päätä ympäriinsä -ei se tarvitse välttämättä olla juuri kohdalle sattuvan henkilön ammatin aliarvostamista.Kohdalle voi sattua psykologi, tuomari, poliisi, baarimikko, myyjä, kuka vain.

Pelkään vain, ettei kohdallasi ole (ainakin oin) kyse siitä mistä siinä "pitäkää tunkkinne, perkele!" -vitsissäkin ;)

Pelkään vain, ettei kohdallasi ole (ainakin oin) kyse siitä mistä siinä "pitäkää tunkkinne, perkele!" -vitsissäkin ;)

Mitä sä tällä tarkoitat? Ja mikä tuo oin tuolla suluilla on?

ainakin OSIN, sorry virhe.

Et siis ole kuullut sitä vitsiä? Vaiko et ymmärrä kuinka se liittyy tähän?

Mitä sä tällä tarkoitat? Ja mikä tuo oin tuolla suluilla on?

ainakin OSIN, sorry virhe.

Et siis ole kuullut sitä vitsiä? Vaiko et ymmärrä kuinka se liittyy tähän?

Mä en nyt yhtäkkiä muista tuota vitsiä.

Lyhyesti on kyse siitä, että kun itse mielessään miettii, että ehkäpä nuo ei arvosta mua, ehkä nuo pitää mua ammattitaidottomana, niin lopulta sitä itse mietteillään aiheuttaa sen että kuvittelee joka ilmeen ja eleen tarkoittavan sitä, ettei sua arvosteta.

Tiedäthän, kun jotkut valittaa, että kaikki tuijottaa mua ja mun vaatteita? Vaikkei ketään oikeasti kiinnosta, itsestä vaan tuntuu epävarmalta.

Lyhyesti on kyse siitä, että kun itse mielessään miettii, että ehkäpä nuo ei arvosta mua, ehkä nuo pitää mua ammattitaidottomana, niin lopulta sitä itse mietteillään aiheuttaa sen että kuvittelee joka ilmeen ja eleen tarkoittavan sitä, ettei sua arvosteta.

Tiedäthän, kun jotkut valittaa, että kaikki tuijottaa mua ja mun vaatteita? Vaikkei ketään oikeasti kiinnosta, itsestä vaan tuntuu epävarmalta.

Ei ole kyse tuosta ainakaan mun kohdalla. Kyllä oikiasti huomaa ketkä ovat niitä oikiasti nuivia ja kenen kohdalla on kyse alkukankeudesta. Eli aluksi ollaan nuivia, mutta kun puhutaan enemmän niin ollaankin sitten se oma ittensä ja ihan asiallisesti käyttäydytään. Mutta joidenkin kohdalla se nuivuus on ja pysyy.

useimmat ainakin :) Kyllähän se varmasti jokainen ravintola-alalle hakeutuva tietää, että vaikeita asiakkaita tuolla alalla riittää.

Mutta valitettavasti itse olen törmännyt täällä helsingissä nuoriin tarjoilijoihin, voilla perusilme "mitäs vittua sulle sit"? Ja katsovat nenän vartta pitkin tällaista keski-ikäistä täti-ihmistä jos joskus satun kahvilaan tai syömään tai viinilasille.

Ihan kun ne ravontolat olisi tarkoitettu vain nuorille ja kauniille :)

Mutta siis, on urpoja asiakkaita ja on tylyjä tarjoilijoita.

Itse asiassa, tuost otsikosta: miten niin OLETTAVAT? Jos ne vaan ON parempia, ainakin omasta mielestään? ;)

Niin omasta mielestään. :xmas:

Ota sama asenne? :)

En mä halua. :snotty: Ei se ole mun mielestä mitenkään ihannoitava asenne.

Alkuperäinen kirjoittaja hei:
useimmat ainakin :) Kyllähän se varmasti jokainen ravintola-alalle hakeutuva tietää, että vaikeita asiakkaita tuolla alalla riittää.

Mutta valitettavasti itse olen törmännyt täällä helsingissä nuoriin tarjoilijoihin, voilla perusilme "mitäs vittua sulle sit"? Ja katsovat nenän vartta pitkin tällaista keski-ikäistä täti-ihmistä jos joskus satun kahvilaan tai syömään tai viinilasille.

Tuli tästä mieleen, että mä olen tuntenut oloni joskus vähän hölmöksi, kun olen tervehtinyt asiakasta ja tämä tervehtimisen sijaan paukuttaa tilauksensa ilmoille. :xmas: Mutta ainakin yksi nuori mies alkoi nauraa ja sanoi, että hei tosiaan. :D

Itse asiassa, tuost otsikosta: miten niin OLETTAVAT? Jos ne vaan ON parempia, ainakin omasta mielestään? ;)

Höh, kyllä omaa ammattitaitoa saa arvostaa. Ei sen tartte olla ylimielistä, mutta pitää sitä perhana itse arvostaa taisi sitten ei arvosta kukaan. Toisin sanoen, miten voit vaatia arvostusta muilta jos et itskään arvosta.

Höh, kyllä omaa ammattitaitoa saa arvostaa. Ei sen tartte olla ylimielistä, mutta pitää sitä perhana itse arvostaa taisi sitten ei arvosta kukaan. Toisin sanoen, miten voit vaatia arvostusta muilta jos et itskään arvosta.

Mä tarkoitin kylläkin, että en halua sellaista asennetta, että luulen olevani parempi kuin muut. Ei kiitos.

Kyllä itteäni ja työtäni arvostan.

Tuli tästä mieleen, että mä olen tuntenut oloni joskus vähän hölmöksi, kun olen tervehtinyt asiakasta ja tämä tervehtimisen sijaan paukuttaa tilauksensa ilmoille. :xmas: Mutta ainakin yksi nuori mies alkoi nauraa ja sanoi, että hei tosiaan. :D

Että minä asiakkaan AINA tervehdin mutta mulle ei aina takaisin vaan ilme on hapan kuin greippi. Sama muuten jos tilaan jotain puhelimessa, esittelen aina itseni ja sanon iltaa, tai hei tms. niin monesti sielä kuulu, että niin?
Että niin ne ajat muuttuu..

Että minä asiakkaan AINA tervehdin mutta mulle ei aina takaisin vaan ilme on hapan kuin greippi. Sama muuten jos tilaan jotain puhelimessa, esittelen aina itseni ja sanon iltaa, tai hei tms. niin monesti sielä kuulu, että niin?

Kyllähän siihen puhelimeen pitäisi vastata sen paikan nimellä. Kyllä mä olisin vähän hölmistynyt jos soittaisin paikalliseen pizzeriaan ja puhelimeen vastattaisiin niin. Miettisin siinä hetken aikaa, että soitinkohan mä edes oikiaan paikkaan...Me ainakin työpaikalla vastataan baarin nimellä ja yleensä vielä lisätään perään oma etunimi.

Kyllähän siihen puhelimeen pitäisi vastata sen paikan nimellä. Kyllä mä olisin vähän hölmistynyt jos soittaisin paikalliseen pizzeriaan ja puhelimeen vastattaisiin niin. Miettisin siinä hetken aikaa, että soitinkohan mä edes oikiaan paikkaan...Me ainakin työpaikalla vastataan baarin nimellä ja yleensä vielä lisätään perään oma etunimi.

Tapaus esimerkki: Ellos asiakaspalvelu, minä siihen: tässä Emma Virtanen hei (tai iltaa) niin siellä ollaan että niin?
Ja kun soitin joulun aikaan omaisen hoitokotiin ja toivotin puhelimessa henkilökunnalle oikein hyvää joulua, niin sanottiinko että kiitos samoin, ei vaan niin? No, toki kävin omaisen luona jouluna ja siellä omahoitaja osaa käyttäytyä, mutta joskus mietin näitä nuoria ihmisiä, että missä on ne käytöstavat!?

Oma näkökulmani varsinaiseen aiheeseen. Arvostan kaikkia, jotka elättävät itsensä ja perheensä ns. rehellisellä työnteolla. Sekin, että pienipalkkainen siivooja, kassa, keittäjä, tarjoilija tai tehdastyöläinen jaksaa joka aamu mennä töihin ja tehdä työnsä hyvin pienestä palkasta huolimatta on arvostettavava asia. Arvostan siis näitä henkilöitä ja heidän panostaan tähän yhteiskuntaan.
Mutta ammatteina arvostan sellaisia, joihin ei kaikista ole ja/tai jotka vaativat koulutusta tai erikoisia taitoja, sekä vastuunkantamista, esimerkiksi kätilöitä, sairaanhoitajia, lääkäreitä, lakimiehiä... Lisäksi arvostan esimerkiksi taiteilijoita, kirjailijoita, tuottajia, käsikirjoittajia, muusikkoja jne. koska heillä on erityisosaamista ja taitoja, ja he antavat ihmisille elämyksiä.
En halveksi strippareitakaan, elämyksiä hekin joillekin antavat, ja yrittävät tehdä töitä leipansä eteen.

Tapaus esimerkki: Ellos asiakaspalvelu, minä siihen: tässä Emma Virtanen hei (tai iltaa) niin siellä ollaan että niin?
Ja kun soitin joulun aikaan omaisen hoitokotiin ja toivotin puhelimessa henkilökunnalle oikein hyvää joulua, niin sanottiinko että kiitos samoin, ei vaan niin? No, toki kävin omaisen luona jouluna ja siellä omahoitaja osaa käyttäytyä, mutta joskus mietin näitä nuoria ihmisiä, että missä on ne käytöstavat!?

Just joo. Todella fiksua. Mulle on kyllä osunut kohdalle puhelimessa sellaiset asiakaspalvelijat, että kun olen esitellyt itteni ja tervehtinyt, niin mua tervehditään ja jotkut kysyy, että kuinka voin auttaa.

Ja kyllähän olisi kuulunut fiksuihin tapoihin sanoa sullekin joulutervehdykset!

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja Peuhu:
Niin loppuu multakin:)

Missä sä kuvittelet että neuvottejuja pidetää? Neuvotteluissa joiden kanssa olen tekemisissä ei ole kenelläkään kotia lähellä saatikka sitten kotia jonne mahtuu kolmekymmentä henkeä syömään. Neuvotteluja käydään esim. yhtiöiden pääkonttoreissa tai hotelleiden neuvottelu tiloissa , ei ole edes periaatteessa mahdollista tehdä itse ruokia tai taitoa tehdä niin suurelle määrälle ihmisiä ruokia.
Otat kuule sinne liikeneuvotteluun mukaan kotonasi valmiiksi pilkkomasi raaka-aineet, kattilat ja pannut sekä retkikeittimen ja toisella kädellä fläppitaululle kirjoitellessasi voit toisella kädellä kokkailla asiakkaille sapuskat :D

Jee hyvä idea keittö noita :) Täytyy laittaa ideaa johtajille!!!! Voisivat pitää sellaisen pienimuotoisen kokkikerhon samalla.

Alkuperäinen kirjoittaja TapuTapu:
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
harkitsin kahteen kertaan lähteäkö sairaanhoitajaksi opiskelemaan.

Ai nyt sä lähdetkin jo sh:ksi opiskelemaan,joku aika sitten se oli lh...
No sh:ksihan sitä noin vaan "lähdetään"... :whistle:

Lähihoitajakoulua kyllä meinasin ensin,en ole sanonut että siihen jäisin :whistle:
Ja jos jotain oikein paljon haluaa niin kyllä sen saa,siitä sinä et ole varmaan kuullutkaan B)

Yhteistyössä