Miksi jotkut eivät arvosta joitakin ammatteja? Miksi olettavat olevansa parempia?

Alkuperäinen kirjoittaja mun:
mielestä voisi karsia ne juottolat kokonaan pois ja säilyttää tasokkaat ravintolat joista saa hyvää ruokaa ja myös sitä alkoa mut raja pitäs osata tarjoilijankin pitää. moni tarjoilija myy vaikka asiakas huojuu ja heiluu ja puheesta ei saa selvää. se kuvastaa myös tarjoilijan tasoa ammatissa. itse tarjoilijat pilaavat oman maineensa ja ammattisa maineen. hyvä kello kuuluu kauas, paha kello vielä kauemmas.

Se on valitettava tosi asia, että moni paikka rikkoo lakia alkoholin suhteen. Myydään tuplia, montaa juomaa kerralla ja myydään vaikka toinen ei tahdo pysyä pystyssä. Suoraansanoen vituttaa tuollainen, koska me aina pyritään toimimaan lain mukaan. Se tarkastaja kun voi olla sen huojuvan asiakkaan selän takana.

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
maaliskuussakin on tulossa yhdet juhlat. Ja kyse siis ihan ruokajuhlista jotka eivät todellakaan toimisi ilman tarjoilijoita.

Noh, jos tarjoilun tilaajat vihaisivat tarjoilijoita niin tilaisivatkohan sellaisia? Luulenpa että järjestäisivät jotain muuta.

Minusta lähdet nyt hasusti siitä olettamuksesta että on luonnollisempaa aliarvostaa, ts. että heti kättelyssä mm. tarjoilijan ammattia pidetään automaattisesti huonompana. Onko mahdottomuus ajatella, että se on pikemminkin poikkeus?

Missä mä väitin, että kyse pelkästään tilauksen tekijästä? Onhan siellä ne vieraatkin joita on monta kymmentä.

Ja missä mä väitin, että oletan suurimman osan ihmisistä olevan niitä arvostelijoita. Mä olen kirjoittanut, että moni näistä arvostelijoista halveksuu ja silti käyttää näitä palveluita. En kirjoittanut, että moni ihminen on tällainen.

No mutta ne vieraat on taas niitä välillisesti palvelua käyttäviä ;)

Alkuperäinen kirjoittaja mun:
mielestä voisi karsia ne juottolat kokonaan pois ja säilyttää tasokkaat ravintolat joista saa hyvää ruokaa ja myös sitä alkoa mut raja pitäs osata tarjoilijankin pitää. moni tarjoilija myy vaikka asiakas huojuu ja heiluu ja puheesta ei saa selvää. se kuvastaa myös tarjoilijan tasoa ammatissa. itse tarjoilijat pilaavat oman maineensa ja ammattisa maineen. hyvä kello kuuluu kauas, paha kello vielä kauemmas.

kuka jaksaa aina katella kaikenmaailman nirppanokkia hienostelemassa :o :laugh:

Minusta ihmisestä huokuu se, että kuinka hän itse oman amattinsa kokee. Jos arvostaa omaa ammattiaan ja pitä sitä itse tärkeänä, se näkyy siinä kuinka sen työn tekee ja veikkaanpa, että sellaista on helppo arvostaa myös sen palvelun saajan.

Jos taas se ammattilainen on liikkeellä sillä asenteella, että olen "vaan" tämmönen ja aina meitä vähätellään, niin sekin näkyy. Se on sellainen negatiivinen aura joka saa sitten asiakkaalta negatiivista vastakaikua.

Tuo on totta. Ehkä sen takia jotkut ovat niin tympääntyneitä työhönsä ja näyttävät nyrpeää naamaa lähestulkoon aina. Tällaisia on tullut ittelle vastaan keittiöillä, ravintoloissa, kaupoissa, sairaalassa.

Alkuperäinen kirjoittaja Peuhu:
Sä et ole tainnut moniakaan liikeneuvotteluja käydä jos kuvittelet että heillä on aikaa siinä neuvottelun lomassa pyöräyttää sapuskat.

Ja sinä et nyt tajunnut pointtia ollenkaan (oho, mähän olen kuin Scarlett kommentteinni) :D

EI TIETENKÄÄN OLE!!! EI TIETENKÄÄN NE ITSE PYÖRÄYTÄ!!! Mutta vielä rautalankaa: he V-O-I-S-I-V-A-T P-E-R-I-A-A-T-T-E-E-S-S-A tehdä niin.

Jos nyt et älynnyt, niin sitten mulla loppuu jo keinot ja rautalanka.

maaliskuussakin on tulossa yhdet juhlat. Ja kyse siis ihan ruokajuhlista jotka eivät todellakaan toimisi ilman tarjoilijoita.

Noh, jos tarjoilun tilaajat vihaisivat tarjoilijoita niin tilaisivatkohan sellaisia? Luulenpa että järjestäisivät jotain muuta.

Minusta lähdet nyt hasusti siitä olettamuksesta että on luonnollisempaa aliarvostaa, ts. että heti kättelyssä mm. tarjoilijan ammattia pidetään automaattisesti huonompana. Onko mahdottomuus ajatella, että se on pikemminkin poikkeus?

Missä mä väitin, että kyse pelkästään tilauksen tekijästä? Onhan siellä ne vieraatkin joita on monta kymmentä.

Ja missä mä väitin, että oletan suurimman osan ihmisistä olevan niitä arvostelijoita. Mä olen kirjoittanut, että moni näistä arvostelijoista halveksuu ja silti käyttää näitä palveluita. En kirjoittanut, että moni ihminen on tällainen.

No mutta ne vieraat on taas niitä välillisesti palvelua käyttäviä ;)

Niin ovatkin, mutta silti ilomielin istuvat pöydässä odottamassa, että tuodaan ruoka pöytään. Kyllä on tullut noitten koulun juhlien puolesta vastaan niitä nenänvartta pitkin kattovia, valitettavasti. Suurinosa tietysti asiallisia, mutta aina mahtuu joukkoon joku joka ajattelee olevansa parempi kuin joku tarjoilija tai kokki.

Minusta ihmisestä huokuu se, että kuinka hän itse oman amattinsa kokee. Jos arvostaa omaa ammattiaan ja pitä sitä itse tärkeänä, se näkyy siinä kuinka sen työn tekee ja veikkaanpa, että sellaista on helppo arvostaa myös sen palvelun saajan.

Jos taas se ammattilainen on liikkeellä sillä asenteella, että olen "vaan" tämmönen ja aina meitä vähätellään, niin sekin näkyy. Se on sellainen negatiivinen aura joka saa sitten asiakkaalta negatiivista vastakaikua.

Tuo on totta. Ehkä sen takia jotkut ovat niin tympääntyneitä työhönsä ja näyttävät nyrpeää naamaa lähestulkoon aina. Tällaisia on tullut ittelle vastaan keittiöillä, ravintoloissa, kaupoissa, sairaalassa.

Niin. Jos sitä tympääntynyttä asennetta ja nippanokkaa asiakkaana saa, niin minusta ei ole ihme, että ei arvosta. Valitettavasti yksi mätä omena voi pilata koko korillisen.

Sä et ole tainnut moniakaan liikeneuvotteluja käydä jos kuvittelet että heillä on aikaa siinä neuvottelun lomassa pyöräyttää sapuskat.

Ja sinä et nyt tajunnut pointtia ollenkaan (oho, mähän olen kuin Scarlett kommentteinni) :D

EI TIETENKÄÄN OLE!!! EI TIETENKÄÄN NE ITSE PYÖRÄYTÄ!!! Mutta vielä rautalankaa: he V-O-I-S-I-V-A-T P-E-R-I-A-A-T-T-E-E-S-S-A tehdä niin.

Periaatteessa joo, mutta eipä taitaisi aika riittää siihen. Pääsee helpommalla kun muut tekee nuo hommat ja luulisi sitä pitävän edes vähän arvossa. Ja varmasti moni pitääkin, mutta lähestulkoon on aina niitä ylimielisiä.

Valitettavasti yksi mätä omena voi pilata koko korillisen.

Tämä on valitettava tosiasia. Mutta itte ainakin pyrin ajattelemaan, että jos vastaan tulee esim. yksi tympääntynyt kassatyöntekijä niin ei kaikki sellaisia ole.

Niin niin, toiset ammatit ovat tärkeämpiä kuin toiset. En mä ole missään päinvastaista väittänytkään. Mutta kun toiset eivät arvosta joitakin todella tärkeitä töitä pätkääkään ja suorastaan halveksivat joitakin ammatteja. Silti niin mieluusti käytetään niitten ala-arvoisten ihmisten palveluita.

Hmm, no joitain sun esimerkkitapauksia käytetään välillisesti, eli "tahattomasti" ihminen "joutuu turvautumaan" sellaisen ammattilaisen työhön jota ei arvosta. Eli ei niitä välttämättä niin mieluusti käytetä.

Jaa,mutta mun tekemiä tuotteita kyllä käytetään mieluusti :whistle:

Niin loppuu multakin:)

Missä sä kuvittelet että neuvottejuja pidetää? Neuvotteluissa joiden kanssa olen tekemisissä ei ole kenelläkään kotia lähellä saatikka sitten kotia jonne mahtuu kolmekymmentä henkeä syömään. Neuvotteluja käydään esim. yhtiöiden pääkonttoreissa tai hotelleiden neuvottelu tiloissa , ei ole edes periaatteessa mahdollista tehdä itse ruokia tai taitoa tehdä niin suurelle määrälle ihmisiä ruokia.

mutta lähestulkoon on aina niitä ylimielisiä.

Tässä.

Niin SUURINOSA asiakkaista niitä asiallisia, mutta lähestulkoon aina mahtuu joukkoon niitä ylimielisiä.

Miten sä voi käsittää tämän niin, että suurinosa on niitä ylimielisiä?

Tässä.

Niin SUURINOSA asiakkaista niitä asiallisia, mutta lähestulkoon aina mahtuu joukkoon niitä ylimielisiä.

Oke, eli lähestulkoon aina sun asiakkaiksesi sattuu ylimielisiä ihmisiä. Siis näin?

Tässä.

Oke, eli lähestulkoon aina sun asiakkaiksesi sattuu ylimielisiä ihmisiä. Siis näin?

Aika usein, mutta en kai mä väittänyt, että aina? Kun joitakin ehtii hädintuskin tervehtiä, kun ollaan jo nyrpeinä.

Tässä.

Aika usein, mutta en kai mä väittänyt, että aina? Kun joitakin ehtii hädintuskin tervehtiä, kun ollaan jo nyrpeinä.

niin niin, lähestulkoon aina, suora lainaus.

Kuinka se nyrpeys ilmenee?

Tässä.

niin niin, lähestulkoon aina, suora lainaus.

Kuinka se nyrpeys ilmenee?

Ollaan oikein nuivia, hyvä kun tervehditään,. Vaaditaan saada jokin tietty juoma vaikka yksi aineosa puuttuu, sanotaan että ei haittaa. Vähän ajan päästä tullaan valittamaan, kun tästä puuttu se yksi aineosa.

Naama on nyrpeä, sen kun huomaa ihmisen naamasta helposti. Nakataan rahat tiskille. Lain mukaan meidän on pakko antaa asiakkaalle kuitti, sen asiakas nakkaa tiskin taakse vaikka käden vieressa olisi kippo niitä kuitteja varten.

Elvistellään, että mulla on kyllä rahaa, että laita nyt vain mulle ne 5 paukkua jotka mä haluan kaikki juoda yksin. Jos et laita, niin mä ostan koko baarin.

Ja suoraansanoen vittuillaan päin naamaa vaikka me vain toimimme lain mukaan ja sitä yritämme nätisti selittää.

Ollaan oikein nuivia, hyvä kun tervehditään,.

*No aina ei vain ole iloinen ja jaksa hittää iloisia heippoja. Setään tervehtii, kaikki ei aina tee sitäkään. Ei todellakaan tarvi tarkoittaa ammattisi aliarvostamista.

Vaaditaan saada jokin tietty juoma vaikka yksi aineosa puuttuu, sanotaan että ei haittaa. Vähän ajan päästä tullaan valittamaan, kun tästä puuttu se yksi aineosa.

*Tyypillinen baariasiakas :D Pitkät piuhat... Eikö noihinkin jo totu ajan kanssa? Ei sekään välttämättä ole aliavostamista -asiakkaan hölmöyttä vain ;)

Naama on nyrpeä, sen kun huomaa ihmisen naamasta helposti. Nakataan rahat tiskille. Lain mukaan meidän on pakko antaa asiakkaalle kuitti, sen asiakas nakkaa tiskin taakse vaikka käden vieressa olisi kippo niitä kuitteja varten.

*Ei sitä nyrpeää naamaa aina kannata ottaa henkilökohtaisesti.

Elvistellään, että mulla on kyllä rahaa, että laita nyt vain mulle ne 5 paukkua jotka mä haluan kaikki juoda yksin. Jos et laita, niin mä ostan koko baarin.

*Mites tämä on sun aliarvostamista? Eikös tuo ole sinuta asiakkaan aliarvostamista haukkua elvistelijäksi? :whistle:

Ja suoraansanoen vittuillaan päin naamaa vaikka me vain toimimme lain mukaan ja sitä yritämme nätisti selittää.

*Pointtini on se, että oletko ihan varma, ettei itsessäsi olisi osin vikaa myös? Valmiiksi odotat paskaa asennetta asiakkaalta sua kohtaan? Kirjoitustesi perusteella olet kärkäs ottaman itseesi, joten voisiko osin olla sitäkin?

Yhteistyössä