Miksi jotkut ei pese lapsensa vaatteita?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"hellou"
apuva, meillähän ei muuten pahemmin pestä ulkovaatteita! just tajusin. miten te hanskoja pesette? entäs tyyliin kurarukkaset joissa sisällä vuorta?

sisävaatteet meillä aina puhtaat ja siistit mutta ulkovaatteiden kanssa olen kyllä huono pesemään. harvoin heitän haalarit koneeseen, vois varmaan useammin... mut kertokaas noista hanskoista, yms muuta vinkkiä? musta tuntuu että ne haisee näillä keleillä muutenkin.
 
"minä"
Tunnen kyllä näitä lapsia. Niitä asuu meidän vuokrapihassa useampikin. Aina likaisissa vaatteissa, tukka likainen ja jopa ruuassa, iho likainen. Yksi tyttö jopa haisee ja hänellä ikää 8v. Kaverit ja aiukiset huomautelleet hajusta että voisi peseytyä ja pestä vaatteita muuta kuin kerta viikkoon. Mutta äidin mielestä sen ikäinen osaa hoitaa ite hygieniansa ja hänen ei tarvitse neuvoa. Jäpä enenmmän aikaa miehille ja bileille..
 
pkodissa töissä
Olen ollut useassa eri päiväkodissa töissä ja olen ollut myös niinsanotuissa paremman alueen päiväkodeissa. Jokaisessa on ainakin yksi tai kaksi lasta ryhmässä, jotka pikeasti haisevat lialle ja joiden vaatteet ovat yleensä aina liassa. Joskushan pk:ssa niitä vaatteita on pestykin ja lapsiakin. Tämä on ihan yleistä:(
 
"nii"
meijän pvkodissa on joka maanantai uintia...ja samalla ne suihkuttelee lapset...mun mielestä ihan hyvä juttu. meillä kyllä käydään 2-5krt pseulla viikossa ja joka päivä vaihdetaan aluvaatteet ja viimeistään joka toinen pv päällys vaatteet. jos likaantuu niin saattaa olla parikin eri paitaa päivän aikana... ulkovaatteita en ole vielä pessyt...sai uudet joululahjaksi...oon kyllä katsonut mut en näe mtn kauheeta likaa ja hanskat ei haise...mut eri hanskoja on aina välillä käyttäny ja pipoa...
 
Meillä on autistinen 4v tyttö jolla on tällä hetkellä kaksi lempipaitaa. Näiden lisäksi on kolmas paita joka kelpaa aika usein ja neljäs jonka suostuu pukemaan harvoin. Muita ei ollenkaan. Ja voitte uskoa että siinäkin on oma pyykkirumbansa katsoa että aamuksi olisi aina toinen näistä lempipaidoista puhtaana ja päiväkotiinkin löytyisi vielä varapaita.

Sitten kun tulee se aamu kun lempipaita on likaisena ja varapaita ei kelpaa... Mies sitten surutta antaa tytön pukea sen likaisen paidan, itse taas olen pakkasessakin raahannut paidatonta tyttöä hoitoon toivoen että se varapaita sitten perillä kelpaisi. Mutta siis jos se edellisen päivän paita ei näytä likaiselta niin kyllä itsekin olen jonain päivänä antanut laittaa sen.
 
siivoaa siivoaa
Miksi vaatekaapit täytyy aina olla ihan sekaisin, ennenko itse suutun ja siivoan kaapit.
Miksi annan roskiskaapin likaantua, enneko tyhjennän kokonaan ja pesuaineella hankaan puhtaaksi. Miksi esim. roskiskaappia ei voisi pestä kerran viikossa. Vaatekaappeja siivota kerran kuukaudessa. Kysyn taas itseltäni, miksi?
Onko muilla asioita, joita tekemällä useammin pääsisi ehkä helpommalla ?
 
hemmetti
Miksi vaatekaapit täytyy aina olla ihan sekaisin, ennenko itse suutun ja siivoan kaapit.
Miksi annan roskiskaapin likaantua, enneko tyhjennän kokonaan ja pesuaineella hankaan puhtaaksi. Miksi esim. roskiskaappia ei voisi pestä kerran viikossa. Vaatekaappeja siivota kerran kuukaudessa. Kysyn taas itseltäni, miksi?
Onko muilla asioita, joita tekemällä useammin pääsisi ehkä helpommalla ?
Tuli väärään, mutta.. miksei voisi pestä useammin pyykkiään ne äidit, joiden lapset kulkee likaisissa :D
 
Ai miten pestään hanskat? :O Tai kurarukkaset joissa vuori sisällä?

No pesukoneessa, neljässäkympissä.




Ja niille jotka linkittää lääkärikommentteja liiallisesta hygieniasta, sanoisin että puhtaissa vaatteissa kulkeminen ei ole liiallista hygieniaa. Päivän aikana suttaantuneista en puhu, vaan niistä todella pinttyneistä ja haisevista vaatteista.
 
Tonnifisu
Mun täytyy kertoa tällänen juttu omasta pojastani.hänellä on siis kaikenlaisia aistiyliherkkyyksiä ja on todella mieltynyt tiettyihin vaatteisiinsa. Saattaa jopa pyykkkikorista ne käydä kaivamassa pois ja laittaa päälle,etenkin niinä aamuina kun lähtee omin päin kouluun. Kyllä on monesti hävettänyt kun joku marjatahra rinnuksilla on lähtenyt kouluun
 
JONSERED Karhunkantaja
Meillä Stasilla on stressi AlQaidan vaatteista: jätkällä on kolme samanlaista asua, yksi sentään eri värinen. Ja jätkähän ei muita suostu juuri käyttämään. Eli näyttää siltä, että olisi aina samoissa vaatteissa, vaikka tekeekin einsteinit. :saint:

Mutta siis... ei minulla mitään kommentoitavaa varsinaiseen aloitukseen.
 
Aika jännä, ei mulle tollasta lasta oo ikinä tullut vastaan... ? Mutta mä nyt en oo käynytkään missään perhekerhoissa tms. Eikä kyllä sen puoleen, en mä varmaan edes tajuis tommosta jos ei tulis siihen naaman eteen just hyppimään :D

Meillä vaihdellaan vaatteita sen verran tiuhaan että välillä mietin jopa että pitäiskö vaan opetella siihen ettei vaihda vaatetta heti kun se likaantuu. Pyykkiä on nimittäin koko ajan niin hemmetisti..
 
Meillä Stasilla on stressi AlQaidan vaatteista: jätkällä on kolme samanlaista asua, yksi sentään eri värinen. Ja jätkähän ei muita suostu juuri käyttämään. Eli näyttää siltä, että olisi aina samoissa vaatteissa, vaikka tekeekin einsteinit. :saint:

Mutta siis... ei minulla mitään kommentoitavaa varsinaiseen aloitukseen.
:LOL:

Mä oon monta kertaa miettinyt että luuleekohan ihmiset että mulla on aina samat vaatteet päällä kun tuppaan tosiaan ostamaan melkein prikulleen samanlaisia vaatteita joka kerta. Joitakin erilaisia on, mutta yleensä aina pääsyn laittamaan ne samanlaiset. Kun ne vaan tuntuu kivoimmalta :D
 
niimpä!!
ja mä olenkin 13v tyttö.
äiti ei pese mun vaatteita
nykyään joudun sanomaan siitä sille monta kertaa päivässä että "pese mun pyykit"

jumalauta ku vituttaa
sanomisen jälkeenkään äiti ei jaksa pestä
joudun pitämään samoja huppareita ja paitoja, sukkia, alushousuja monta viikkoa! ja tuon takia käytän myös pikkuhousunsuojia kun ei vitttu voi pestä tyttärensä vaatteita
veljeni vaatteet se peseee sitten melkein heti kun ilmestyy likaisia


saatana mä tarttee vaatteita enemmän kuin nuorempi pikkuveljeni
vittu mä olen teini ja mua syrjitään just tollasen takia :(
saatana vituttaaa



ja anteeksi kielenkäyttöni, kun oikeasti vain ottaa päähän
tälläkin hetkellä mulla on toppi joka oli pesussa viimeksi monta kuukautta sitten :(
ei tapahdu mitään toimintaa vaikka sanon että pesisi vaatteeni, no ei, sanoo vain että "väsyttää" ja pesee omia vaatteitaan :(
 
niimpä
ja tuon takia haluaisin muuttaa jo pois täältä :(
haluan pestä itse omat pyykit, pääsisi myös kerrankin kunnon vaatekauppoihin eikä minnekkäään halpa-halleihin tai jonnekki fb-kirppikselle -.-

oikeesti mä haluun tehä ite kotityöt, ja nauttia niiden jäljestä :/
VITTU!!!!!!!!!!!!!!!
 
lto
Töissä päiväkodissa muutaman tällaisen lapsen aina vuodessa tapaa, ja karkeasti yleistäen näillä perheillä on kyllä muitakin ongelmia kuin likaiset vaatteet. Eli siitä voi vetää yhtäläisyysviivaa. Ja lisää karkeasti yleistäen, joko mielenterveysongelmaa tai välinpitämättömyyttä. Rahasta se ei kyllä ole kiinni.

Toinen ilmiö on täysin säänvastainen pukeutuminen. En voi ymmärtää mitä ajattelee vanhempi, joka lykkää 3-vuotiaansa hoitoon -3 asteessa ohuella välikausipuvulla (ei välikerrosta mukana), kesäpipolla ja kumisaappailla (ei villasukkia). Useana päivänä putkeen.
 
papaij
Mulla taas vähän rassaa päinvastainen asia, en ole asiasta numeroa tehnyt, mutta välillä ihmetyttää. Nimittäin itse kotona ollessa laitoin pyykkiin vaatteita aina sitä mukaa kun likaantuivat, siis vaikka oltiin vaan kotosalla. Ihan senkin takia, ettei lika pääse pinttymään kuivuessaan. Nyt kun lapset päiväkodissa, ihmetyttää, mikseivät hoitajat vaihda vaatteita silloin, kun ovat selvästi ruokailun jälkeen likaantuneet tai hihat räkätahroilla. Vaihtovaatteita on aina kuitenkin mukana ettei siitä ole kysymys... Ja meillä ulkovaatteet pestään aina tarvittaessa, kurahousuja pari kertaa viikossa ainakin, kun pahimmat kurakelit (käytössä kahdet kura-asusetit). Että mä olen ehkä sieltä toisesta ääripäästä, siisteysnipottaja :D
 
niimpä
[QUOTE="mjaa";28347033]no mikset muru mene ja tee? tietääkseni 13-vuotiaan äly keskimäärin riittää pyykkikoneen taltuttamiseen.[/QUOTE]

niin minä haluaisinkin, mutta äiti ei anna minun pestä itse
se jättää pyykinkin aina kuivumaan avonaiseen koneeseen eikä laita niitä pyykkitelineeseen vaikka sellanen on sentin päässä pyykkikoneesta
enkä tiedä miten tuota käytetään kun ei ole opetettu
 
"vieras"
Kyllä mä tiedän tuollaisia lapsia. Yksikin tuli vauvansa kanssa meille yhtenä viikonloppuna kylään ja niin oli vauvalla ihan mustina hihansuut ja kaulukset (ja silloin oli aamu) ja ruokajämiä kaulapoimuissa, eipä viitsinyt äitinsä vaatteita lapselle vaihtaa koko viikonlopun aikana.
 

Yhteistyössä