Miksi jotkut ajattelevat, että ihmiset vain rikkoo ittensä henkisesti kun harrastavat yhden illan juttuja?

[QUOTE="sensei";23576771]Koska olen nainen.
Koska olen naisasianainen.
Koska tunteellisuus yleensä liitetään naisiin. Ja ihan syystäkin. En kyllä tiedä montakaan tunteiden kans sähläävää miestä.[/QUOTE]

No minusta sinä itse liität nyt naisiin ja naiseuteen kaiken mistä puhutaan. Ehkä oletkin sovinisti kun silleen ajattelet?

Alkuperäinen kirjoittaja PölyEsteri;23576774:
Aivan. mutta minä en tahtosi käyttää samankaltaista suojamekanismia seksin yhteydessä. Joku kai tahtoo ja pystyy. Luulen, etten pystyisi, kiinnyn ihmisiin todella helposti.
Senpä takia kaikille ei yhden illan jutut sovikaan :) Yhden illan juttuihin ei lähdetä morsiuspuku silmissä ja hääkellot korvissa vaan siinä tiedetään, että nyt pidetään yksi yö hauskaa ja sen jälkeen sanotaan heippa.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;23576779:
Senpä takia kaikille ei yhden illan jutut sovikaan :) Yhden illan juttuihin ei lähdetä morsiuspuku silmissä ja hääkellot korvissa vaan siinä tiedetään, että nyt pidetään yksi yö hauskaa ja sen jälkeen sanotaan heippa.

Voin kuvitella, että mulla vois käydä kahdella tavalla:
Joko mun tulis kova ikävä ja mä toivoisin, että se toinen haluaisikin olla mun kanssa aina,
tai sit mua hävettäis ja kaduttais (koska sillon se toinen oiskin päivänvalossa jotain ihan muuta ku olin kuvitellut, muutenhan se ois ensimmäisen vaihtoehdon tyyppi):D

Alkuperäinen kirjoittaja PölyEsteri;23576785:
Voin kuvitella, että mulla vois käydä kahdella tavalla:
Joko mun tulis kova ikävä ja mä toivoisin, että se toinen haluaisikin olla mun kanssa aina,
tai sit mua hävettäis ja kaduttais (koska sillon se toinen oiskin päivänvalossa jotain ihan muuta ku olin kuvitellut, muutenhan se ois ensimmäisen vaihtoehdon tyyppi):D

:D Ja mä voisin kuvitella, että sulle kävisi juuri noin :) Mulle seksi ei ole sellainen asia, että se sinetöisi mun kiintymykseni jollain tavalla. Kiintymystä voi olla ilman seksiä, seksiä voi olla ilman kiintymystä ja seksiä ja kiintymystä voi olla yhtäaikaa. Seksi voi olla ihan mukavaa, vaikkei sen hetkisessä elämäntilanteessa haluaisikaan mitään suhdetta.

No, mulla on tämmöinen kokemus miehistä ja naisista. Hei, kuinka monen miehen rehellisesti kuvittelette pohtivan, rikkoutuvatko he yhden yön suhteista:D
Pöly: sä kuulostat todella siltä, että olet ollut koko ikäsi yhdessä suhteessa. Eikä siinä nyt ihan oikeasti mitään pahaa. Mutta toivottavasti sä ymmärrät, että sä olet pakostakin kehittynyt eri tavalla, kuin joku, joka ei paljon parisuhteessa ole viihtynyt. Kyllä mä annan sulle arvon semmoisena yksavioisena kun olet (kunhan et muita arvostele), mutta itse en tunnista mitään sun tunteellisesta "lässytyksestä". Lastenkodin kasvattina, 16-vuotiaasta yksin eläneenä ja vain kerran epäonnisessa (joskin pitkässä) parisuhteessa olleena (sekin tuli vasta kun olin elänyt yksin jo 7 v) en mitenkään sisäistä tuollaista sitoutumisen halua tai häpeää omanlaisesta elämästä. Mutta ymmärrän kyllä.. kun kerta erilaisia ollaan

Alkuperäinen kirjoittaja väitän;23576798:
Mä väitän että ihminen on jo aika rikki jos ei koe irtosuhteiden rikkovan tai haittaavan millään tavalla.
Millä tavalla rikki? Mä en ainakaan koe olevani mitenkään rikki. Kuitenkin mulla on tulevaisuudessa suunnitelmia, johon ei kuulu parisuhde eikä edes seurustelusuhdekaan. Onko se eheyden merkki, jos silloin kieltää oman seksuaalisuutensakin?

Joo, ei ne miehet pohdi rikkoutumista, mutta ei naisetkaan sitä pohdi. Tuskin sitä kukaan yhdenyönjuttuja harrastava pahemmin pohtii. Ei se tarkoita ollenkaan sitä, etteikö sellanen joitain satuttaisi, myös miehiä.

Eikä rikkinäisyys tarkoita semmoista, että ihminen itse ajattelee, että voi voi kun olen rikki enkä toimi. Se on sellaista, että se vaan ilmenee sitten tilanteissa, joissa vaikka väkisin nousee esiin joku tunne, ahdistuksena.

Ajattelen niin, että me ollaan rikkinäisiä kaikki, tavalla tai toisella. En tarkota sillä jotain toimintakyvyttömyyttä tai sitä, että maataan vaan lattialla jossain sikiöasennossa.

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="sensei";23576806]Avioliitto on edelleen vaarallisin asumismuoto naiselle ja oma avio/avomies todennäköisin väkivallan tekijä![/QUOTE]

No eiköhän se ole yhtä vaarallinen miehellekkin. Tai yksineläminen. Elämä on vaarallista!

Alkuperäinen kirjoittaja PölyEsteri;23576805:
Joo, ei ne miehet pohdi rikkoutumista, mutta ei naisetkaan sitä pohdi. Tuskin sitä kukaan yhdenyönjuttuja harrastava pahemmin pohtii. Ei se tarkoita ollenkaan sitä, etteikö sellanen joitain satuttaisi, myös miehiä.

Eikä rikkinäisyys tarkoita semmoista, että ihminen itse ajattelee, että voi voi kun olen rikki enkä toimi. Se on sellaista, että se vaan ilmenee sitten tilanteissa, joissa vaikka väkisin nousee esiin joku tunne, ahdistuksena.

Ajattelen niin, että me ollaan rikkinäisiä kaikki, tavalla tai toisella. En tarkota sillä jotain toimintakyvyttömyyttä tai sitä, että maataan vaan lattialla jossain sikiöasennossa.

Jos hakee rakkautta, parisuhdetta, kiintymystä tms ja harrastaa useita yhden illan juttuja, niin varmasti alkaa jossain vaiheessa ahdistaa.

Edellistä vierasta mukaillakseni: elämä ahdistaa. Jos nyt lähdetään tälle linjalle, niin kaikkihan me jossakin määrin hajotaan elämässä, miksi nyt pitää otta yksi (mitätön) aihe ylitse muiden.
Tilastot kuitenkin kertovat rujoa tarinaa: ihan totta parisuhde on naiselle paljon vaarallisempi olosuhde, kuin vaikkapa yksin maailman kiertäminen. Sen rinnalla yhden yön suhteet ovat tikkukaramelli.
Mutta: eikö se ole ihanaa, että me sentään voimme valita, millaista elämää vietämme. Että kukaan ei kivitä meitä, jos harrastamme seksiä sinkkuna (toivottavasti ei henkisestikään kivitä), eikä kukaan toisaalta pakota naimisiin. Oltais iloisia valinnan vapaudestamme ja kannustettais toinen toisiamme elämään sellaista elämää, mikä itse kullekin tuntuu oikealta. ?

[QUOTE="sensei";23576811]Edellistä vierasta mukaillakseni: elämä ahdistaa. Jos nyt lähdetään tälle linjalle, niin kaikkihan me jossakin määrin hajotaan elämässä, miksi nyt pitää otta yksi (mitätön) aihe ylitse muiden.
Tilastot kuitenkin kertovat rujoa tarinaa: ihan totta parisuhde on naiselle paljon vaarallisempi olosuhde, kuin vaikkapa yksin maailman kiertäminen. Sen rinnalla yhden yön suhteet ovat tikkukaramelli.
Mutta: eikö se ole ihanaa, että me sentään voimme valita, millaista elämää vietämme. Että kukaan ei kivitä meitä, jos harrastamme seksiä sinkkuna (toivottavasti ei henkisestikään kivitä), eikä kukaan toisaalta pakota naimisiin. Oltais iloisia valinnan vapaudestamme ja kannustettais toinen toisiamme elämään sellaista elämää, mikä itse kullekin tuntuu oikealta. ?[/QUOTE]

No eikös tässä ketjussa sitten ole annettu kaikkien kukkien kukkia. Kysehän on vain ollut siitä mistä syistä jotkut kokevat, että yhdenillanjutut voivat haavoittaa henkisesti. Miksi aiheesta on edes pitänyt tulla sinkut vs. naimisissa olevat. Kun ei edes aloitusviestissä puhuta sinkuista vaan yhdenillajutuista, joita voi myös harjoittaa parisuhteessa olevat. Ja kuten kysymys kuuluu JOTKUT ajattelevat niin. Mutta miten toisten ajatukset näkyvät kenenkään elämässä, no ei paskan vertaa. Sitä paitsi ajattelu muuttuu, aina sitä mukaa mitä elämässä tapahtuu. Stabiilia olotilaa ei ole. Ja mitä tulee miesten kokemaan väkivaltaan, siitähän on tutkimuksia, että se on vaiettu ja koetaan häpeälliseksi. Siksi tilastot vääristelevät. Parisuhde on riski miehellekkin.

Ehkä joku on rikkonut itsensä henkisesti yhden illan juttuja harrastaessaan, ja kuvittelee siksi että kaikki muutkin rikkovat. Mutta eivät kaikki riko. Ihmisiä on erilaisia.

Jos lähtee baarista jonkun matkaan kuvitellen, että tästä tulee nyt se elämää suurempi rakkaus, ja kuulee jo hääkellojen kilinän korvissaan, niin pettymys voi olla kova kun siitä ei tod.näk. sen suurempaa tulekaan. Jos lähtee baarista jonkun matkaan ajatellen, että tämä on vain yksi seksikerta, kumpikin saa sitä mitä haluaa ja se siitä, niin tuskin tulee pettymään. Eli jos on liikkeellä väärin oletuksin, niin pettymyksiä tulee takuulla.

Toisilla seksi ja rakkaus kulkevat aina käsi kädessä, ja se heille sallittakoon. Toiset taas ajattelevat seksiä ja rakkautta kahtena täysin erillisenä asiana: kyllähän rakkauteen kuuluu usein myös seksi, mutta seksiä voi olla aivan hyvin myös ilman rakkautta. Sekin pitäisi sallia ja hyväksyä, eikä huudella että 'tulet vielä huomaamaan miten se rikkoo sinut'.

En itse koe olevani millään lailla rikki, kykenemätön rakastamaan, kykenemätön parisuhteeseen tms vaikka minun maailmassani voi yhden illan juttujakin halutessaan harrastaa. Mulle niistä ajoista on jo aikaa yli 10 vuotta, enkä vieläkään ole huomannut menneeni rikki.

Riippuu ihan täysin omasta luonteesta.
Mulle ne ei sovi. En luota kondomiin ehkäisyvälineenä koska rikki on mennyt muutaman kerran enkä muutenkaan veisi koskaan ketään tuntematonta ihmistä kotiini.

Hän ei tosin edes harrastanut seksiä sen miehen luona, jonka luota löytyi kuolleena. Mikään munanpuute ei ollut syynä, että lähti miehen matkaan, muuten vain sekava olotila. Tosin se mieskään ei ollut mikään hirviö, koska ei raiskannut sukulaistani, vaikka siihen olisi ollut mahdollisuus. Eikä ollut tarkoituksena, että hän kuolisi, oli vain huonoa tuuria mukana. Mutta jos hän ei olisi lähtenyt tuntemattoman matkaan niin olisi varmasti vieläkin elossa.

Yhteistyössä