Miksi joillekin ihmisille tulee niin helposti mustelmia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pesky Pixie
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Pesky Pixie

Aktiivinen jäsen
11.09.2008
26 526
2
36
:headwall: Ärrrrsyttävää. Nytkin kahdessa jalassani on yhteensä yli 20 mustelmaa. :o Eikä mitään hajua, mistä ne on tulleet. Käsiin ei tule niin helposti, mutta jalat on aina täynnä mustelmia eikä yleensä kestä kyllä pitää lyhyitä hameita. :( Ei ole reilua.

olen ihmetelly samaa. yhdelle työkaverille tulee mustelma melkeen siitä kun päin katsoo. mulle ei tule vaikka kaatuilis kunnolla polkupyörällä ..

Mulla tulee myös ja varsinkin yhden lääkkeen olen huomannut vaikuttavan asiaan. Taitaa olla osittain perinnöllistä tuo mustelmaherkkyys koska mun äidillä ja hänen isällä tulee myös todella herkästi.

Alkuperäinen kirjoittaja päätön:
olen ihmetelly samaa. yhdelle työkaverille tulee mustelma melkeen siitä kun päin katsoo. mulle ei tule vaikka kaatuilis kunnolla polkupyörällä ..

Joo. :| Toisaalta mulle ei kyllä tule muualle noita mustelmia helposti kuin jalkoihin... ja ehkä käsiin, tietysti kädet harvemmin saa mitään tällejä. Noiden, mitä mulla nyt on, luulen tulleen ihan siitä, että lapset on olleet sylissä. Mutta esim. turpiini olen saanut niin, ettei yhtään tullut mustelmaa kasvoihin.

Alkuperäinen kirjoittaja Aatamin Akka:
Mulla tulee myös ja varsinkin yhden lääkkeen olen huomannut vaikuttavan asiaan. Taitaa olla osittain perinnöllistä tuo mustelmaherkkyys koska mun äidillä ja hänen isällä tulee myös todella herkästi.

Ainakin sellaiset lääkkeet joissa on asitosalisyylia heikentävät veren hyytymistä. Siis esim asperiini ja disperiini ja tulehduskipulääkkeet yleensä. Verenvuototauti on lievässä muodossa yleisempää kuin luullaan. Sitä ei vaan välttämättä kaikissa suvuissa ole diagnosoitu, jos ei ole sattunut mitään isompaa, eli ei ole alettu epäillä. Oireina ovat esim. nenäverenvuodot, mustelmien tulo ja naisilla runsaat kuukautiset.

Miten teillä muilla, joilla tulee paljon mustelmia, jääkö teille helposti arpia?

Mulle ei kyllä jää. Ainoa selvä arpi, joka on jäänyt, on lapsena huuleen tullut haava, jonka ympärille on kerääntynyt runsaasti arpikudosta, ja siinä on sellainen patti. Muuten mun arvet on yleensä pieniä ja huomaamattomia. Sektiohaavaa ei mies edes nähnyt ennen kuin selvästi osoitin sen. :D

Alkuperäinen kirjoittaja Pesky Pixie:
:headwall: Ärrrrsyttävää. Nytkin kahdessa jalassani on yhteensä yli 20 mustelmaa. :o Eikä mitään hajua, mistä ne on tulleet. Käsiin ei tule niin helposti, mutta jalat on aina täynnä mustelmia eikä yleensä kestä kyllä pitää lyhyitä hameita. :( Ei ole reilua.

Taitaa olla mustelmien alkulähteenä ja syynä ne seksileikit sen "ukkos" kanssa

Miten teillä muilla, joilla tulee paljon mustelmia, jääkö teille helposti arpia?

Juu... Sappirakko poistettu miltei kaksi vuotta sitten. Silloin sanoivat, että tuli niin siistit tikit, ettei jää mitään jälkiä. Edelleen pystyn näyttämään, mistä kohtaa meni kamera sisään, mistä mikin työkalu! Komeat arvet on. Raskaana muutuin mahasta seepraksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Herra Majuri:
Alkuperäinen kirjoittaja Pesky Pixie:

Taitaa olla mustelmien alkulähteenä ja syynä ne seksileikit sen "ukkos" kanssa

No ei oo harrastettu seksiä pitkään aikaan. :| Että ei johdu puristelusta. :D

Yhteistyössä