Miksi joillakin on tarve leikkiä -täydellistä-

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nimimerkillä kylässä nähtyä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nimimerkillä kylässä nähtyä

Vieras
Minulla on eräs kaveri ja aika paljon annankin mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta yhtä lujaa jo menee uloskin:D
Hän on muuten ihan kiva mutta ehkä tämä liika täydellisen äidin malli alkaa menemään yli:(
Siis en vaan jaksa kuulla moraalisaarnaa että meillä joskus ostetaan valmiita ruokia tai muuta vastaavaa kun hän itse tekee kaiken ja ei osta mitään valmiina ja kuinka jää halvemmaksi ne tehdä itse.
No ei siinä jokainen taplaa tyylillään mutta miksi pitää moraalisaarnaa jos kuitenkin ostaa jopa itsekin niitä valmiita ja ei todellakaan ole mitään itsetehtyjä.
Kiinnitin vain tänäänkin huomioni kun kylässä kävin :D

Alkuperäinen kirjoittaja Swinging Tail:
Miksi jotkut ottavat toisten moraalisaarnat itseensä?

Onhan se kieltämättä huvittavaa kun kaveri vannoo ja vakuuttaa kuinka kaikki täytyy tehdä itse ja aina olen nähnyt heillä käytettävän jotakin euroshopperin lihapullia :laugh:
Onko äidit tosiaan näin petoja toisilleen että koitetaan pitää täydellisen äidin kulissia yllä,ilman että itsekään siihen edes pystyy.

En mäkään jaksaisi yhtään jos joku kaverini saarnaisi jostain minulle. Saa kertoa miten hän tekee, mutta kertoo aika alhaisesta älykkyydestä tai muuten erikoisesta luonteesta, jos ystävilleen saarnaa miten heidän pitäisi elää.

Ja miten moraalisaarnat sitten pitäisi ottaa ellei itseensä? Minusta joku saa puuttua, jos olen tekemässä jotain kamalaa lapsilleni enkä sitä ymmärrä. Mutta jostain perheen ruokailutottumuksista saarnaaminen, niin kyllä se on oma asiani.

Minä olen mielestäni täydellinen äiti ja meillä mm. syödään itsetekemää ja valmista. Jokainen on paras äiti lapsilleen. Pääasia kai kuitenkin on, että kasvavat, nukkuvat ja syövät huonoinkin päivinä joka aterialla edes jotain.

Alkuperäinen kirjoittaja Riikka:
Minä olen mielestäni täydellinen äiti ja meillä mm. syödään itsetekemää ja valmista. Jokainen on paras äiti lapsilleen. Pääasia kai kuitenkin on, että kasvavat, nukkuvat ja syövät huonoinkin päivinä joka aterialla edes jotain.

Eli teilläkin siis syödään ystäväni logiikan mukaan euroshopperin valmis lihapullia :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Eli teilläkin siis syödään ystäväni logiikan mukaan euroshopperin valmis lihapullia :laugh:

Jos ne olivat perheen koiralle? =)

Joo ja se kaveri ilmeisesti puhui sulle näin; "Hyi sinua, kun ostat eineksiä! Me emme koskaan, emme ikinä niitä osta vaan ennemmin vaikka kuolemme"

Kyllä minäkin puhun itsetehdyn ruoan puolesta vaikka joskus aniharvoin saatan jotain einesosastolta ottaakin. Enkä ole koskaan sanonut kellekään kuten tuossa heittomerkeissä, enkä usko että kukaan on sanonut niin apllekaan. Se on ihan fakta, että ruoka on halvempaa kun itse tekee ja myös terveellisempää, jos sen vaan osaa tehdä.

meijän luokan "superäiti" häpeillen tunnusti lasten terveyden edistämisen tunnilla syöttäneensä lapsilleen vauvana purkkiruokaa; ruokaa jonka on siis valmiiksi tehnyt pakkaseen.............mitäpä siihen sitte sanois..huoh

no jopas.mä en edes tajuaisi ottaa itteeni jos mulle moralisoidaan siitä että ruoka pitää tehdä alusta loppuun itse.en edes pidä ruuan laitosta.lapset saa kyllä kaksi lämmintä ateriaa päivässä,toiset eineksiä joskus jotain itse vääntämää.
meidän mummu tekee ruuat itse (ja kaikille kymmenelle näkymättömälle vieraalleen) ja sitten pappa kuskailee niitä meidän pakkaseen kun eivät jaksa itse syödä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Jep. Vaikka koiralle tarjotut valmislihapullat ovatkin Saarioisen broilerpyöryköitä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Jep. Vaikka koiralle tarjotut valmislihapullat ovatkin Saarioisen broilerpyöryköitä.

Pointti oli kuitenkin se, että sinä ap taidat haluta jonkun mittapuun mukaan arvostella ystävääsi äitinä. Täydellisiä me olemme kaikki omalla tavallamme tai ainakin varmaan jossain asiassa. Paineet on kovat kaikilla äideillä kun aika ei riitä siihen, että sinun kaltaisien ystävien silmissä täytyy esittää jotain. Ystäväsi oli siis "siivonnut" huonosti jos ehdit jääkaappiinkin kurkata? Sano ystävällei ensi kerralla, että teillä ainakin syödään myös valmisruokia niin hänen ei tarvitse pingottaa sinun aikanasi.

Siis en kurkkinut toisen jääkaappiin mutta jos tarjolle pöytään nostetaan tuotteita niin aika sokea saa olla jollei näe.
Ja kyllä,minua ottaa kaaliini se kun ystäväni vannoo itsetehdyn ruuan puolesta ja haukkuu jos meillä näkee sen valmislihapulla paketin kuinka olen laiska ja syötän näin epäterveellistä lapselleni. Ja toisekseen,teen minäkin paljon ruokia itse mutta monesti nuo tarjouksessa olevat lihapullapaketit (400-500g maksaa 1? niin halvaksi se silloin jää ostaa ne valmiina )
Tarkoitin noin yleisesti ajatellen jos ihminen vannoo ja vakuuttaa tekevänsä aina kaiken itse niin miksi helkkarissa niillä on ostettua leipää,ostettua pullaa ja ostettua muutakin syötävää kun jatkuvasti antaa muille moraalisaarnaa siitä kuinka olet laiska jos et itse viitsi tehdä.

Kuten kerroin niin tilanteita on tullut ennenkin vastaan.
Jokseenkin outoa on sekin kun kaveri ei meillä voinut syödä mustikkapiirakkaa kun olin sen leiponut valmiista kaupan pakastealtaan taikinasta,
mutta seuraavalla kerralla hänellä oli tarjolla myös minulle mustikkapiirakkaa joka oli kokonaan ostettu sieltä kaupastatosin kuoret heitti nopeasti roskiin ja luuli kai etten nähnyt,eli vähemmästäkin laittaa hymyilyttämään moinen kiihkoilu.

Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Joo ja se kaveri ilmeisesti puhui sulle näin; "Hyi sinua, kun ostat eineksiä! Me emme koskaan, emme ikinä niitä osta vaan ennemmin vaikka kuolemme"

Kyllä minäkin puhun itsetehdyn ruoan puolesta vaikka joskus aniharvoin saatan jotain einesosastolta ottaakin. Enkä ole koskaan sanonut kellekään kuten tuossa heittomerkeissä, enkä usko että kukaan on sanonut niin apllekaan. Se on ihan fakta, että ruoka on halvempaa kun itse tekee ja myös terveellisempää, jos sen vaan osaa tehdä.

lihapullat ei välttämättä tuu halvemmaksi , eikä hernekeitto. hernesoppaa saa 0,60 senttiä purkki. samaan hintaan et tee kyllä litraa hernekeittoa, jossa on lihaakin mukana.

Halpislihapulllia saa 0,99e paketti ja 400g jauhelihaa maksaa jo enemmän kuin tuo pullapaketti

Paineet on kovat kaikilla äideillä kun aika ei riitä siihen, että sinun kaltaisien ystävien silmissä täytyy esittää jotain.

Menikö minulta jotakin ohi?
Siis nimenomaan kaverini on se joka arvostelee valmiita ruokia ja yleensä kaikkea valmiina ostettua,en minä.
Minä teen itse mutta aika paljon ostan tarjouksestakin koska ei ole mitään järkeä itse tehdä siksi että on vain itsetehtyä kun sen saa halvemmalla sieltä kaupasta valmiina.

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja METSOLA:
Halpislihapulllia saa 0,99e paketti ja 400g jauhelihaa maksaa jo enemmän kuin tuo pullapaketti

Halpislihapullissa on yksi promille lihaa ja loput jauhoa, rustoa, ties mitä skeidaa :x

niin on kyllä JAUHELIHASSAKIN. jopa elainten ruokaan laitetaan parempia osia kuin jauhelihaan

Halpislihapullissa on yksi promille lihaa ja loput jauhoa, rustoa, ties mitä skeidaa :x

niin on kyllä JAUHELIHASSAKIN. jopa elainten ruokaan laitetaan parempia osia kuin jauhelihaan

Jauhelihaakin on monenlaista. Parempi maksaa tottakai enemmän.

Niin tai näin, mun mielestä ei oikein voi verrata einesjauhopullia ja jauhelihan hintaa.

Jauhelihaakin on monenlaista. Parempi maksaa tottakai enemmän.

Niin tai näin, mun mielestä ei oikein voi verrata einesjauhopullia ja jauhelihan hintaa.

Mä peesaan tätä. Itse ostan naudan luomujaukkaria ja vaikka se maksaakin enemmän kuin einespullat ni ei niitä voi verrata. Itse en tajua miten joku voi edes niitä syödä kun maku on jotain pyyhekumin ja koipallon väliltä. Helpompi on vääntää itte pullat jotka oikeesti maistuu eikä oo mitään lisäaineita tai muuta skeidaa. Ei se niin iso homma todellakaan ole!

No aika hassulta kuulostaa... Monihan voi siis "vannoa kotiruuan nimeen" ja pitää kiihkeitäkin puheita kotiruuan hyvistä puolista, ja silti käyttää jonkin verran myös valmisruokia, mutta ihan eri asia onkin sitten kun aletaan haukkumaan toista laiskaksi ym. Melkein tulee mieleen, että tämä äiti käyttää vain valmisruokia itse ja koittaa peitellä sitä väittämällä kovaan ääneen, että hän tekee kaiken itse :D

Alkuperäinen kirjoittaja Ärrimurri:
No aika hassulta kuulostaa... Monihan voi siis "vannoa kotiruuan nimeen" ja pitää kiihkeitäkin puheita kotiruuan hyvistä puolista, ja silti käyttää jonkin verran myös valmisruokia, mutta ihan eri asia onkin sitten kun aletaan haukkumaan toista laiskaksi ym. Melkein tulee mieleen, että tämä äiti käyttää vain valmisruokia itse ja koittaa peitellä sitä väittämällä kovaan ääneen, että hän tekee kaiken itse :D

No ruokavalion kannalta on aika iso merkitys syökö 100% eineksiä vai 20% eineksiä. Esim valmiiksi murskattu valkosipuli on tavallaan einestä. Mulle se on ihan yksi hailee mutta jos kaveri rupee jotain eurosopperin lihapullia hehkuttamaan niin ei siinä oikein voi ruveta komppaamaan. Kerran olen äidilleni suoraan huomauttanu eineksien käytöstä kun pikkuveljen ruokavalio tuntui koostuvan lähinnä lidlistä ostetuista pakasteista ja kananuggeteista että vois välillä tehdä jotain kunnollistakin ruokaa.