Miksi joillakin on niin suuret ikäerot muksuilla?

  • Viestiketjun aloittaja Viblsp
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp:
Meillä syntyi 4 muksua 3,5 vuodessa ja rankkuudesta huolimatta olen sitä mieltä, että meille parasta on tämä, kasvavat yhdessä ja kun pienimmätkin ovat ns. päiväkoti-iässä, voin keskittyä töihin, opiskeluun yms. eikä tarvi myöhemmin haikailla lisää lapsia.

Mitä ootte tehny "synnytysten välissä"? Miten lapset tulevat toimeen, jos ikäero on huomattavan suuri? :wave:
jaa kuule,töitä olen tehnyt niin kuin monet ihmiset.ja mun ei pitänyt saada enää lapsia joten tää 11v ikäero lapsilla oli silkka sattuma.ylläripoika saatiinkin kaikkien hämmästykseksi =)
minusta tää on aivan ihanaa että saa olla nyt kotona kun puurtanut niin monta vuotta täs välissä.ja ikä tuonut erillaista kypsyyttä siihen että osaa nauttiakkin lapsenhoidosta täysin rinnoin.
 
säälittää
Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp:
Alkuperäinen kirjoittaja ohhoh:
Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp:
Niin ja... Esikoinen oli vahinko ja väärinkäsityksen tuotos, jos noin voi sanoa. Toka oli ihan ns. suunniteltu. Kaksosten kanssa oli isompia ongelmia päätöksien kanssa, mutta koska päätettiin pitää, en osaa ajatella heitä mitenkään suunnittelemattomina. =)
hurjaa tekstiä
Joo iik. Tule sieltä paskasesta pumpulista pois. :hug:
Mahtaakohan sinun ei toivotut ja vahinkolapset kärsiä äidin nettiriippuvuudesta. Kun aina roikut koneella vaikka olisi neljä pientä lasta hoidettavana. Olisiko joskus sen ison päätöksen paikka, että antaisit omaa aikaasi lapsillesi mieluummin kuin teet näitä provosoivia avauksia ja olet vuorokauden läpeensä kyttäämässä vastauksia.
 
Meillä nämä kaksi lasta ovat pienellä ikäerolla (aavistuksen vajaa 15kk) ja nyt tuntuu siltä että seuraavaan lapseen voisikin olla pidempi ikäero. Tuollainen 5v kuulostaisi hyvältä. =)

Ja syitä tuohon jos miettii, niin sanotaan että haluan nauttia raskausajasta ja vauvasta. Siis sillälailla että se on jotain uutta ja odotettua. Viimevuodet kun ovat menneet jatkuvan raskauden ja imetyksen merkeissä vauvoja ja vauvamaisia taaperoita hoidellen. Eli tällä hetkellä varsinainen vauvakuume ei ole vielä iskenyt, mielummin kaipaisin välillä jotain muutakin.

Ihan fyysisenä puolena, selkä on ollut kovilla nämä viimevuodet ja nyt kun toinen muksuista on lähtenyt kävelemään ja tavoitteena on että toinenkin puolen vuoden sisään haluan antaa selällekin vähän lepoa. Taivaallinen ajatus ettei olisi kävelytaidotonta lasta kanniskeltavana!

Muuten tuo 5v tuntuisi ikäerona hyvältä, voisi olla kotosalla vauvan kanssa kun nämä isommat aloittelevat koulutietä ja tehdä toita osa-aikaisena ainakin jokusen vuoden siihen päälle. Isommatkin lapset osaisivat jo odotella sisarusta ja pystyisivt tekemään jotain yksin, ilman mamman apua. Ajatuksena tuntuu huomattavasti rennommalta kuin ajatus vauvasta lähiaikoina.

Ennen perheenlisäystä sitä kaipaisi myös isompaa asuntoa ja tällä hetkellä näyttää ettei pariin vuoteen sitäkään hankittaisi. Nuo kaksi mahtuvat vielä samaan huoneeseen ja nyt miehen opiskellessa ei tunnu järkevältä ottaa paljon isompia lainoja. Mielummin haluttaisiin lähiajat muutenkin tehdä töitä vähän kevyemmin ja viettää enemmän aikaa näiden olemassa olevien muksujen kanssa.

Tämä siis haaveena, mutta mistä sitä tietää. Voihan olla ettei lasta kuulu sitten kun toivottaisiin ja ikäero venyykin, pahimmassa tapauksessa lapsiluku jääkin tähän. Tai sitten voi olla että ajatukset muuttuu ja vauvakuume iskeekin suunniteltua aiemmin... :whistle:
 
No meidän lapsilla on ikäeroa 4vuotta, mun mielestä se ei nyt kauheen paljon ole.Mutta mulla on mielestäni ihan hyvä syy siihen.Ensinnäkin olin yh tytön syntymän jälkeen siihen saakka kun tyttö oli n.2v.Sitten tapasin nykyisen mieheni ja sit tuota poikaa yritettiin vuosi . :) Niin ja sit ihan sellanen pointti että kun ei niitä lapsia tehdä vaan saadaan.Ei voi oikein itse päättää milloin tulee raskaaksi.
 
vieras
Meillä on vanhin 14v. ja nuorin 4v. välissä kaksi lasta. Kaksi viimeistä tuli aika lyhyellä ikäerolla (kolmonen oli vajaa 10kk:ta kun aloin kuopusta odottamaan) . Kolmatta lasta yritettiin aika lailla aikaisemmin, mutta kun ei tärpännyt... Lopulta lääkekuurin jälkeen sai kolmonen alkunsa:) Neljäs olikin melkoinen yllätys, en osannut arvata lainkaan että tulisin niin nopeasti raskaaksi, koska kolmosen alkuunsaamisessa oli niin paljon vaikeuksia....
 

Yhteistyössä