Miksi joillain ei ole käsipyyhkeitä kylppärissä?

Mulla joskus unohtuu hakea tilalle, kun nappaan "pyllypyyhkeeksi" nuorimmalle sen käsipyyhkeen, enkä tokikaan halua laittaa samaa sitten käsipyyhkeeksi.. Ja pitää yläkertaan saakka lähteä hakemaan uutta :D Pyrin kyllä ennakoimaan vierailut ja laittamaan pyyhkeen + putsaamaan vessan ennen vieraiden tuloa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rva Ilkeä Harmaa;29459246:
Luulis olevan harvinaista, mutta monesti olen törmännyt tilanteeseen jossa kädet pitäisi kuivata isäntäperheen kylpypyyhkeisiin. Ällöttävä ajatus kuivata kädet pyyhkeeseen jolla on kuivattu perse.
Palstalogiikan mukaan on kuitenkin ihan ok kuivata viikkotolkulla omaa naamaa sillä perseisellä pyyhkeellä.
Meillä ei siis roiku käytettyjä kylpypyyhkeitä kypllärissä koska ne menevät pyykkikoriin heti käytön jälkeen.

Meillä vieraat eivät käy kylppärissä vaan wc:ssä. Molemmissa toki on käsipyyhkeet.

Mutta joo, olen törmännyt tähän samaan asiaan eli kaikilla ei ole erikseen käsipyyhettä ja onhan se silloin vähän kiusallista.
 
Viimeksi muokattu:
Voihan olla, että käyttävät kylpypyyhettä käsipyyhkeenäkin. Siis, että ko. Toimitukselle on varattu oma kylpypyyhkeensä? (Meillä kyllä käytetään ihan käsipyyhkeitä ja "suihkuvessa" yläkerrassa, jota ei vieraat juuri käytä niin ei ole sekoituksen mahdollisuuttakaan :))

Itseäni häiritsee yksi ystävä jolla on aina viisi kylpy- ja käsipyyhettä naulakossa, mutta kun kysyy mihin näistä voi pyyhkiä kädet niin vastaus on "ei mihinkään, tuon käsipyyhkeen". Ko ihmisellä on siis suunnilleen joka ruumiinosalle ja vuorokaudenajalle omat pyyhkeensä :D käy 2-3krt/pv suihkussakin...
 
Alkuperäinen kirjoittaja neljäs_tulossa;29459269:
Mulla joskus unohtuu hakea tilalle, kun nappaan "pyllypyyhkeeksi" nuorimmalle sen käsipyyhkeen, enkä tokikaan halua laittaa samaa sitten käsipyyhkeeksi.. Ja pitää yläkertaan saakka lähteä hakemaan uutta :D Pyrin kyllä ennakoimaan vierailut ja laittamaan pyyhkeen + putsaamaan vessan ennen vieraiden tuloa.
Tämä voisi olla yhtäkuin minun kirjoittamani :D
 
"Jenis"
Yhdellä tutulla ei ole koskaan käsipyyhettä, koska kuivaavat kätensä vessapaperiin. Käsipyyhkeet on kuulemma epähygienisiä?

Itse vaihdan puhtaat pyyhkeet aina kun vieraita tulee, mutta tää kaveri kuivaa meilläkin vessapaperiin.
 
no hyi
Alkuperäinen kirjoittaja neljäs_tulossa;29459269:
Mulla joskus unohtuu hakea tilalle, kun nappaan "pyllypyyhkeeksi" nuorimmalle sen käsipyyhkeen, enkä tokikaan halua laittaa samaa sitten käsipyyhkeeksi.. Ja pitää yläkertaan saakka lähteä hakemaan uutta :D Pyrin kyllä ennakoimaan vierailut ja laittamaan pyyhkeen + putsaamaan vessan ennen vieraiden tuloa.
Eipä kyllä koskaan ole käynyt mielessäkään että käytetyllä käsipyyhkeellä kuivaisin vauvan/taaperon pyllyn! Meillä varmaan vauvojen pyllypyyhkeet oli paljon puhtaampia kuin käsipyyhkeet.
 
gkjrogjre
Joskus saattaa unohtua tuoda uudet pyyhkeet tilalle, kun olen vanhat nakannut koneeseen.

Vauvan pyllypyyhkeet on ihan erikseen, en käyttäisi käsi/naama/pyllypyyhkeitä sekaisin vaikka ne pestäisiinkin välissä.
 
"Vierailija"
Sinulla tuntuu olevan paljon ongelmia tuttavaperheidesi kanssa :D Onko tämä sama, joka ei pese käsiään? Ehkä pyyhkeitä ei ole siksi ;)

En nimittäin itse ole törmännyt moiseen, eikä minua ällöttäisi pyyhkiä käsiä jonkun pyyhkeeseen, mutta voisin kuvitella että sitä jotakuta saattaisi häiritä, että minä pyyhin käteni hänen kylpypyyhkeeseen.
 
Mullakin on tullu vastaan tämmösiä vessoja, joissa ei ole käsipyyhkeitä mutta kylpypyyhkeitä roikkuu kyllä naulakossa. Musta tuntuu itestä tosi inhottavalta pyyhkiä toisen kylpypyyhkeeseen, ihan sen takia että jos isäntä/emäntä ottaa sen oman kylpypyyhkeensä siitä vielä käyttöön. :D Koska ei kai kukaan oikeesti pidä kylpypyyhkeitä esillä siksi, että niihin sais pyyhkiä kädet vessareissun jälkeen?
Yleensä tuollasessa tilanteessa pyyhin vessapaperiin vaikka sekin kyllä ällöttää mua..
 
Kylppärissä meillä ei ole pyyhkeitä lainkaan, ei edes kylpypyyhkeitä, vaan jokainen perheenjäsen säilyttää ne huoneessaan. Ei siellä ole kyllä pyttyä eikä lavuaariakaan. Vessa-asiat hoidetaan vessoissa, joissa on käsipyyhkeet, joihin kuivataan siis vain kädet.
 
Meillä pestään pyyhkeet sillon kun ne alkaa haisemaan. Samaan pyyhkeeseen pyyhitään kyllä niin kauan kuin mahdollista, koska niitä on rasittava alkaa pesemään ja kuivattamaan kodissa jossa ei ole liiaksi tilaa. Puhtaitahan sillon ollaan kun siihen kuivataan. Ei kai kukaan nyt pyyhkeellä ala alapäätään kaivelemaan, ei siihen sillon tartu mitään fataalia.
Ei ihme että ihmisillä ei ole enää minkäänlaista vastustuskykyä.
 
whaat
Kylpypyyhe yhden käytön jälkeen pesuun? Märkänä muhimaan pyykkikoriin? :O
Ei tuo ole kovin ekologista ainakaan.

Meillä on käytössä samat pyyhkeet useamman suihkukerran. Kasvot kuivaan aina erillisee kasvopyyhkeeseen, sekin käytössä useamman kerran. En puhtaana koe, että kropan taputtelu kuivaksi likaisi pyyhettä. En tietenkään lassoa kylpypyyhettä jalkoväliin ja pyllistellen hankaa edestakaisin molemmista päistä kiinni pitäen, kuivaan ihon pinnan.
 
aiai
Mullakin on tullu vastaan tämmösiä vessoja, joissa ei ole käsipyyhkeitä mutta kylpypyyhkeitä roikkuu kyllä naulakossa. Musta tuntuu itestä tosi inhottavalta pyyhkiä toisen kylpypyyhkeeseen, ihan sen takia että jos isäntä/emäntä ottaa sen oman kylpypyyhkeensä siitä vielä käyttöön. :D Koska ei kai kukaan oikeesti pidä kylpypyyhkeitä esillä siksi, että niihin sais pyyhkiä kädet vessareissun jälkeen?
Yleensä tuollasessa tilanteessa pyyhin vessapaperiin vaikka sekin kyllä ällöttää mua..
Pyyhitkö siihen vessapaperiin mihin ensin takapuolesi pyyhit vai miksi se ällöttää?
 
ghbj
Samaa ihmetellyt minäkin. Ja jatkuva pyyhdeen puutostila antaa väkisin kuvan siitä että sitä ei siinä perheessä tarvita ollenkaan, koska kukaan ei pese kätösiä edes sontimisen jälkeen. Pyyhkeen puutteeseen vettuuntuu kyllä muutamassa kerrassa jos kuuraa kästösiä edes vähän säännöllisemmin.
 
"hmmm"
Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;29460043:
Jep, joka päivä. Teen ekotekoni sitten jossain muualla.
Eikö ne pyyhkeet kulu ihan hirveesti jos koko ajan pesee ja rumpukuivaa? ostatteko usein pyyhkeitä? vai onko teillä paljon pyyhkeitä. Mun korviin kuulostaa aika typerältä ja tuhlaukselta 8en myöskään ite jaksais tollasta joka pvä :D), mutta kukin toki tavallaan.
 

Yhteistyössä