Miksi joillain ei ole käsipyyhkeitä kylppärissä?

[QUOTE="hmmm";29460054]Eikö ne pyyhkeet kulu ihan hirveesti jos koko ajan pesee ja rumpukuivaa?[/QUOTE]
Kuivausrummun vaatteita kuluttava vaikutus on urbaanilegendaa. Ei ne mihinkään kulu vaikka Ikean pyyhkeitä pääosin ovatkin. Ja lämpöpumppukuivausrumpu muuten kuluttaa vähemmän energiaa kuin narukuivaus.
 
vierass
Meillä kylpyhuoneessa on käsipyyhkeenä yksi iso kylpypyyhe, yltää lapsetkin siihen kuivaamaan kätensä, kun roikuu pitkänä. Tosin missään ei ole merkintää, että se on käsipyyhe, kaikki perheen jäsenet sen tietävät.

Vieraat harvemmin käy tuolla käsiään pesemässä, kun siellä ei ole vessanpönttöä. Vessasta löytyy kyllä käsipyyhkeitä.
 
whaat
Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;29460086:
Kuivausrummun vaatteita kuluttava vaikutus on urbaanilegendaa. Ei ne mihinkään kulu vaikka Ikean pyyhkeitä pääosin ovatkin. Ja lämpöpumppukuivausrumpu muuten kuluttaa vähemmän energiaa kuin narukuivaus.
Miten narukuivaus kuluttaa energiaa? Joku lämpöjuttu ja kosteus vai häh?
 
"Mona"
Meillä on käsipyyhkeinä kylpypyyhkeitä, jotta lapset ylettyvät itse kuivaamaan niihin. Yritän muistaa aina vieraille vaihtaa puhtaan pyyhkeen. Mäkin saatan joskus ottaa käsipyyhkeen pyllypyyhkeeksi, jos oma perhe on siihen puhtaat kädet kaivannut, niin ei s nyt niiiin paskainen ole. Ihme vouhotusta..
 
whaat
Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;29460109:
Eihän se kosteus millään taikaiskulla siitä kankaasta lähde. Pyykistä nouseva kosteus viilentää huoneilmaa ja lämmitystermostaatti reagoi siihen lisäämällä lämmitystehoa.
Kesällä on tietysti toinen juttu kun asuntoa ei tarvitse lämmittää muutenkaan.
No meillä ei onneksi siis ongelmaa ole. Lämmitys nytkin kiinni pienessä asunnossa ja säästämme myös ilmankostuttimen käyttämän sähkön kun just ripustin lakanat narulle.
 
Ken guru
Meillä on vauvalle erikseen peppupyyhe, sellaisia olen hankkinut ettei niitä muihin tarkoituksiin käytetäkään. Meikun sairaalan "ruokalassa" myytiin sellaisia tosi kivoja kuvallisia.

Sitten wc:ssä on käsipyyhkeitä joita vaihdetaan usein + paperisia käsipyyhkeitä myöskin on wc:ssä lähes aina.

Mutta on kyllä hämmentävää jos jossain kyläpaikassa ei käsipyyhkeitä vessassa ole. Sekin on hämmentävää kun yleisissä vessoissa on vain kankaisia käsipyyhkeitä asiakkaille. Esim. jossain kiinalaisessa ravintolassa tms. on ollut. Yököttävää.
 
Peyote
Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;29460163:
EI NÄIN! Vaikka se paperi katoaakin napin painalluksella teidän pöntöstä niin se ei ole sama asia kuin oikea wc-paperi. Talouspaperi ei hajoa kuten wc-paperi ja kuormittaa jäteveden käsittelyä turhaan. Talouspaperi voi myös aiheuttaa tukoksia.
ei toi sanonut et ne vetää niit pöntöstä. Ehkä niil on roskis sitä varten.
 
???
Käsipyyhkeenhän voi pyytää mikäli sellaista ei vessassa ole. Itsekään en aina heti muista laittaa, jos olen laittanut koneeseen käsipyyhkeen. Toki pyyhkeen vien vessaan heti seuraavalla kerralla, kun wc:ssä pitää asioida.
Ei millään pahalla Rva Ilkeä Harmaa, mutta olet laittanut useamman aloituksen nyt erilaisista "pöpöasioista" ja itselläni kyllä kieltämättä nousee ns. huoli, että onko kaikki kunnossa? Ymmärrän perushygienian tarpeellisuuden, mutta sinulla on nyt jostain syystä tällä hetkellä tämä hygienia-asia kovasti pinnalla. Ilkeilemättä pyydän miettimään, onko asia semmoisella tolalla, että tarvisit esim.keskusteluapua?
 
"hmmm"
Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;29460086:
Kuivausrummun vaatteita kuluttava vaikutus on urbaanilegendaa. Ei ne mihinkään kulu vaikka Ikean pyyhkeitä pääosin ovatkin. Ja lämpöpumppukuivausrumpu muuten kuluttaa vähemmän energiaa kuin narukuivaus.
Ok, meillä ei oo kuivausrumpua. Asunnossa on myös niin kuiva ilma ettei pyykin kuivaaminen narulla ole kuin hyvä asia. Kylmää ilmaa ei pyykeistä kyllä lähde, termostaatit ei reagoi mitenkään, ellei nyt satoja kiloja lakanoita laittele patterin viereen.
 
"yyhoo"
Siksi, että meillä harvemmin vieraatkaan käy käsiänsä pesemässä suihkun alla... ;) Meillä siis erillinen wc, jossa vieraidenkin käsien pesu käy huomattavasti kätevämmin, kuin suihkussa, ja wc:stä kyllä löytyy käsipyyhkeet - myös vieraille omansa.
 
erikoista
[QUOTE="yyhoo";29460200]Siksi, että meillä harvemmin vieraatkaan käy käsiänsä pesemässä suihkun alla... ;) Meillä siis erillinen wc, jossa vieraidenkin käsien pesu käy huomattavasti kätevämmin, kuin suihkussa, ja wc:stä kyllä löytyy käsipyyhkeet - myös vieraille omansa.[/QUOTE]

Eikö teillä oo käsienpesuallasta kylpyhuoneessa?
 
Vierasmies
Ei hyvää päivää mitä pyyhefarssia. :D
Meillä on aina pyyhitty kädet ja vauvan pyllykin "mihin sattuu" ja hyvin on pärjätty :) kun mä pesen käteni tai vauvan niin aivan sama vaikka kuivaisi ne samaan pyyheenseen koska puhtaista osista puhutaan.
 
Peyote
Mä kans saatan olla ahdistunut pöpöasioista, mutta eri tavalla. mua ei haittaa kuivata käsiä kylpypyyhkeeseen, vaikka joku ois kuivannut itsensä siihen pesun jälkeen. oletan, et se on kumminkin pessyt itsensä ja näinollen puhdas.

Sen sijaan inhottaa se tieto, et ihmiset kakkaa, eikä pese sitä tuuttia sen jälkeen, pyyhkii vaan. Hyhyyyyiiii!
 
[QUOTE="hmmm";29460185]Ok, meillä ei oo kuivausrumpua. Asunnossa on myös niin kuiva ilma ettei pyykin kuivaaminen narulla ole kuin hyvä asia. Kylmää ilmaa ei pyykeistä kyllä lähde, termostaatit ei reagoi mitenkään, ellei nyt satoja kiloja lakanoita laittele patterin viereen.[/QUOTE]
Eihän ne termostaatit tappiin tärähdä kun pyykit laittaa kuivumaan eikä pyykit hohkaa jäätävää ilmaa. Vaikutus on pieni mutta pitkäkestoinen ja pyykin kuivaminen kuluttaa energiaa. Se on fysiikan laki.
 
läpälpä
Pöh, tänään ei kyllä jostain syystä yhtään inspiroi tämä keskustelu,nämä pyyhkeetkin on jo palstalla kaluttu niiiiin moneen kertaan läpi, taitaa olla teemat vähissä...

Ja sitten vielä yksi kaikkitietävä kaupanpäälle..

"Haluutteko kuulla vessapaperin pönttöönhajoamistavasta?"
"ai ette, no mä kerron sen silti"

"Haluatteko kuulla miten pyykkienkuivatus aiheuttaa joko kosteusvaurion tai vie energiaa, hei fysiikan lait, haluutteko kuulla?"

- "ei haluta kuulla!

- "ai, no mä kerron sen silti..."

P.s. Minä + reilu viisi miljoonaa suomalaista on lukenut nuo samat perustelut jostain Pirkka-lehden pyykkineuvonnasta jo milleniumin aikoihin.
 
  • Tykkää
Reactions: azuca
Alkuperäinen kirjoittaja läpälpä;29460249:
Pöh, tänään ei kyllä jostain syystä yhtään inspiroi tämä keskustelu,nämä pyyhkeetkin on jo palstalla kaluttu niiiiin moneen kertaan läpi, taitaa olla teemat vähissä...
Päätit sitten tuoda oman panoksesi tähän keskusteluun. Ja se oli?

Ja sitten vielä yksi kaikkitietävä kaupanpäälle..
No vituttaako?
 
"yyhoo"
Eikö teillä oo käsienpesuallasta kylpyhuoneessa?
Ei, miksi pitäisi? :D Siellähän käydään vain suihkussa + tietty saunassa (tai no löytyy se pyykkikonekin samasta tilasta). Ja siinä suihkun aikana saa ne kädet ihan yhtä hyvin pestyä. En kyllä ainakaan tunnusta olevani niin likainen, etten voi riisua itseäni pesemättä käsiäni... Vai mitä sellaista likaista kuvittelet minun (tai kenekään muun) tekevän kylppärissä, etten ehdi tarvittaessa seinän taakse vessaan niitä pesemään (matkaa ehkä 2m), jos en ole samalla menossa suihkuun? :O :D
 

Yhteistyössä