Miksi joidenkin pitää korostaa omaa paremmuuttaan ja vanhemmuuttaan jollakin hörhötavoilla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Anti-NinaTT
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Anti-NinaTT

Vieras
Muka joka asiassa toimitaan eri tavalla ja tehdään kaikki hörhötavoilla. Miksi ihmeessä? Onko tollasilla ihmisillä jotenkin huono itsetunto ja pitää yrittää olla parempi kuin muut? Sitten jos joku kehtaa kertoa tekevänsä toisin kuin joku hörhö niin heti saa haukut. Kun pitäisi kuten hörhö.

Hmm, no eiköhän tuossa haluta vaan tuoda ilmi muillekin, että toisellakin tavalla voi toimia. En pidä mitenkään hörhöilynä. Toisin joidenkin ns hörhöjen mielipiteet saattavat muuttua, kun tulee lisää ikää ja lapsia :)

olen eri mieltä kanssasi. henk.koht. inhoan ninatt:tä, mutta en mielipiteidensä vaan pelkästään persoonansa takia. mielipiteissä olen samaa mieltä suurimmaksi osaksi, mutta persoonanan pidän häntä erittäin epämiellyttävänä.

mitä tulee väitteeseesi, kyllä muutkin kuin hörhöt ovat ehdottomia siitä että oma maailmankuva ja toiminta on ainoa oikea. samoin reimateccimammat ja muut materia ihmiset pitävät omaa tapaansa ainoana oikeana.

Miks jotkut kokee sen niin uhkaavana, että on muitakin (parempia :D) tapoja toimia? Ja missä mä olen väittäny olevani parempi ku joku muu? :xmas: Mähän nimenomaan usein toistan sitä, että kaikki vauvat (=ihmiset) syntyy näillä samoilla kyvyillä. Jotkut ihmiset päättää käyttää niitä, toiset eivät.

Mä ärsytän sua nyt lisää tekemällä ihan oman alotuksen ;) Missä kehun mun ja lapseni erinomaisuutta.

Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Miks jotkut kokee sen niin uhkaavana, että on muitakin (parempia :D) tapoja toimia? Ja missä mä olen väittäny olevani parempi ku joku muu? :xmas: Mähän nimenomaan usein toistan sitä, että kaikki vauvat (=ihmiset) syntyy näillä samoilla kyvyillä. Jotkut ihmiset päättää käyttää niitä, toiset eivät.

Mä ärsytän sua nyt lisää tekemällä ihan oman alotuksen ;) Missä kehun mun ja lapseni erinomaisuutta.

Sä olet sanonut toisin toimivien lapsia häiriintyneiksi. Miten tämä kuvastaa sitä että hyväksyt muiden tavat. Katso peiliin ja mieti missä on vika että sua ei siedetä tällä palstalla. Sä et päätä mikä on oikea tapa toimia.

Onnistuu näemmä juuri sillä toisellakin ääripäällä. Ylipäätään kaikesta omista valinnoista poikkeavasta pultin vetäminen ja kiistely, naiivius ja kapeakatseisuus l. ymmärtämättömyys siitä, että erilaiset ihmiset/äidit/perheet tekevät erilaisia valintoja erilaisista syistä on ehkä vähän naurettavaa. Asiassa kuin asiassa.

Suositella ja neuvoa saa aina, kuten myös esittää mielipiteitä, mutta voisi joskus olla paikallaan miettiä käyttämiään keinoja ja opetella esittämään asiansa fiksusti. Yksi hyvä neuvo, jonka äidiksi tulemisen jälkeen olen kokenut erittäin hyödylliseksi ja vapauttavaksi, on sopivissa kohdissa käytettävä "toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos". Ei tarvitse tuhlata energiaa turhanpäiväisistä kiistelyyn, kun poimii itselle hyödylliset ja itseä kiinnostavat asiat neuvoista ja vinkeistä ja antaa muun mennä vaan. :)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Sä olet sanonut toisin toimivien lapsia häiriintyneiksi. Miten tämä kuvastaa sitä että hyväksyt muiden tavat. Katso peiliin ja mieti missä on vika että sua ei siedetä tällä palstalla. Sä et päätä mikä on oikea tapa toimia.

En ole.

Mutta en todellakaan aina hyväksy muiden tapoja toimia. Esim väkivaltaa ei tule hyväksyä, henkistä tai fyysistä. Tai heitteillejättöä. Mutta silti löytyy monta kenenkä mielestä ne on täysin hyväksyttyjä ja kasvatuksessa tarpeellisia asioita.

En ole.

Mutta en todellakaan aina hyväksy muiden tapoja toimia. Esim väkivaltaa ei tule hyväksyä, henkistä tai fyysistä. Tai heitteillejättöä. Mutta silti löytyy monta kenenkä mielestä ne on täysin hyväksyttyjä ja kasvatuksessa tarpeellisia asioita.

Kyllä olet aivan turha väittää muuta. Sen kirjoituksen näki moni.

Kumma, miten jutut muuttuu :xmas:

Esim kun olen sanonut, että mun mielestä 3-vuotiaan pissanen ja kakkanen vaippa on ällöttävä, ja mua ällöttää, että sen ikäsen pitäis vielä istua omissa tuotoksissaan, niin mä olen kuulemma haukkunut jonkun lasta ällöttäväksi :xmas:

Samoin kun kutsun jotain tapaa psykopaattiseksi, niin yhtäkkiä olen haukkunut äitiä psykopaatiksi. Metsään meni taas.

Kumma, miten jutut muuttuu :xmas:

Esim kun olen sanonut, että mun mielestä 3-vuotiaan pissanen ja kakkanen vaippa on ällöttävä, ja mua ällöttää, että sen ikäsen pitäis vielä istua omissa tuotoksissaan, niin mä olen kuulemma haukkunut jonkun lasta ällöttäväksi :xmas:

Samoin kun kutsun jotain tapaa psykopaattiseksi, niin yhtäkkiä olen haukkunut äitiä psykopaatiksi. Metsään meni taas.

Jutut ei ole muuttuneet mitenkään vaan olen omin silmin nähnyt että et hyväksynyt erästä tapaaa kasvattaa lasta ja kirjoitit näin tekevien äitien lasten olevan häiriintyneitä. Turha yrittää kieltää.

Oikeastaan jokaisella on lupa korostaa itseään, toimintatapojaan ja erinomaisuuttaan ihan niin paljon kuin haluaa. Vastuu siitä loukkaantuuko noista on sitten kuulijalla/lukijalla itsellään. Tiedän itsekin olleeni/olevani joskus turhankin herkkänahkainen ja ottaneeni itseeni kirjoituksia jotka eivät ole olleet milläänlailla henkilökohtaisia, yritän kovasti päästä tavasta eroon.

Näin kaikkineen pidän ninan ajatuksia ja toimintaa kaikkineen loistavana, hatunnosto hänelle. :flower: Itsestäni ei samaan ole enkä jaksa aina edes yrittää niin pitkään kuin saattaisin jaksaa. Enkä lopppelissä näe sitä edes aina järkevimpänä ratkaisuna. Joskus jaksan jäädä ninan kanssa väittelemään, yleensä en. Jokatapauksessa on vain minusta itsestäni kiinni kuinka paljon näen hänen arvostelevan äitiyttäni - tai kuinka paljon jaksan arvostelusta edes välittää. Omat lapset ovat minulle kaikki kaikessa ja tiedän olevani heille loistava äiti, vaikken virheetön olekaan. =)

Jutut ei ole muuttuneet mitenkään vaan olen omin silmin nähnyt että et hyväksynyt erästä tapaaa kasvattaa lasta ja kirjoitit näin tekevien äitien lasten olevan häiriintyneitä. Turha yrittää kieltää.

Et mainitse minkälaisesta tavasta puhut.

Kaiva se ketju/viesti esiin. Jos mä olen törttöillyt, niin lupaan pyytää anteeksi. Toisten lapsia en ala haukkumaan.

Eihän siinä muusta ole kyse kuin pätemisen tarpeesta ja huonosta itsetunnosta, jota yritetään epätoivoisesti pönkittää esittämällä parempaa kuin muut.
Surullista katsottavaa. :/

Miks kaikki on aina pätemistä ja itsensä jalustalle nostamista? Mulle on ainaki ihan sama mitä joku syöttää lapselleen tai pissaako jonku vauva lavuaariin. Mä olen hoitanut omat lapseni siten, kun se mielestäni on parasta. Jos joku tekee eritavalla niin se on ok, ei se mun mielestä ole pätemistä ja tee siitä ihmisestä itsensä korostajaa. Jos on tyytyväinen omiin metodeihinsa, niin eikös silloin pitäis olla ihan sama mitä muut tekee? Ei tartte tuntea huonommuutta siitä, että joku tekee muka(?) paremmin?

Lisäänpä vielä, että vaikka olen tyytyväinen omiin ratkaisuihini, niin olen silti avoin ja luen täältä muidenkin ratkaisuja. Voi saada hyviä vinkkejä! Käyttäkää ihmiset sitä omaa suodatintanne!

Yhteistyössä