Miksi suomessa saa pitää ääntä itsestään vaan urheilutuloksista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miettiihän
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

miettiihän

Vieras
Muiden kuuluu hävetä itseään.
Eli, muualla maailmassa ollaan aidosti ylpeitä kauneudesta. Saa olla kaunis ja saa olla siitä ilpeä ja saa laittaa itseään miten paljon haluaa (minä en halua, olen periaatteesta luonnon lapsi enkä halua laittaa itseäni koska miestenkään ei tarvitse) mutta jos suomessa joku kaunis haluaa vielä korostaa kauneuttaan, sitä halveksitaan. lihava ja ruma saa kyllä käydä kampaajalla ja laittaa tekokynsiä ja laittaa vaikka miljoonan omaan ulkonäköön ja häntä vaan ihaillaan tällaisesta, mutta jos joku todellinen kauneus näin tekisi, ei hyvä ei. paskaa jauhettaisiin jne.

Olen ymmärtänyt, että esim. venäjällä, venezuelassa, amerikassa, jne. lapset ja aikuiset saavat olla ylpeitäö kauneudestaan eikä esim. kauneuskilpailuissa ole mitään hävettävää. niistä ollaan ylpeitä.

Toinen juttu. akateeminen osaaminen. Jos pärjäät akateemisesti, parempi pitää suunsa tiukasti kiinni. Koska sehän olisi leuhkimista ja on muuten tosi nörttiäkin ja nynnyä pärjätä kuolussa. Olen ymmärtänyt että monissa muissa maissa on ihan avoimesti ranking-listoja hyvistä kouluista ja hyvistä oppilaista jne. jne ja on tavoiteltua olla hyvä oppilas ja siitä saa olla yllpeä. suomessa koetulokset käsketään esim. mannerheinn ohjeissa pitää omana tietona, jotta kukaan ei kadehdi.

Mutta mutta. se urheilu. siitä on sallittua suomessa pitää ääntä, julkaista nimet jopa pienten kisojen nimet ja koulussa urheilukssa ei olekaan noloa kertoa muille miten se cooper meni tai montako maalia teki.

miksi näin? miksi urheilu (jossa miehet ovat eniten rahaa käärineet hihoinihsa ja joka suomessa saa muuten 100 kertaa enemmän rahaa kuin elokuva, kuvataide, kulttuuri jne. Kilpaurheilu saa rahaa ja urheilijat elävät kuin kuninkaat ja svaatimattomuus ei kaunista tässä lajissa.

Yhteistyössä