Alkuperäinen kirjoittaja Tiskirätti:
Alkuperäinen kirjoittaja poikia3:
Minä olen niin vanhanaikainen, että minusta lahjasta pitää jäädä joku muisto, rahasta ei sitä jää, joten minä en anna rahaa lahjaksi. Jos muuta vaihtoehtoaa ei ole, jään sitten vaikka perheineni kotiin.

No ei voi olla totta? Eihän ne sun juhlas oo, vaan sen sankarin! Huonoa käytöstä mun mielestä tuo, että jos ei ite tykkää antaa rahaa, ni jää kotiin kiukuttelemaan kuin pikkulapset, et "en ainakaan mee, ku ne ei haluu mun lakanasettiä"
Minä olen jo yli 4-kymppinen, ja ihan vakavissani olen sitä mieltä, että jopa omaankin talouteeni mahtuu esim. astioita. En osta mitään kysymättä toiveita, ellei sitä lahjalistaa ole. Rahaa en anna lahjaksi, ja jos se on ainoa vaihtoehto, niin mitä sitten tehdään? Ja itseäni vanhemmille ihmisille rahan antaminen on vielä vaikeampaa - onneksi omassa suvussa ja miehen suvussa tämä on ymmärretty. Yksi perhe toivoi rahaa - mutta esitti sitten muitakin toiveita, kun ymmärsi, ettei esim. yli 80-vuotias famo todellakaan anna lahjaksi rahaa. Onneksi en ole joutunut tuommoista vielä kohtaamaan, minusta sen rahalahjan pyytäjän käytös on ihan yhtä lailla kiukuttelua! Myös vieraitaan voi kunnioittaa!