Miksi joidenkin ihmisten kotona haisee ihan mahdottoman hyvälle?

• Viestiketjun aloittaja evetsu
  • Ensimmäinen viesti
tiiteni harmaana
[QUOTE="vieras";22034484]Mun yhdellä kaverilla kans tuoksuu aina ihanalle, en oikeen tiedä mikä se tuoksu on. Meillä oli yks auto, jossa tuoksui pulla :D[/QUOTE]

Meillä haisee toisessa autossa mun mielestä ihan valkosipuli... Ostin ilmanraikastimen just autoon, jos se vähän lievittäis tuota hajua.

khbjh
Meillä haisee tunkkaiselta, vaikka miten siivoaisi.. keinotekoiset tuoksut vain väliaikaisesti peittävät tätä hajua. Talossa ei ole vikaa, taidetaan itse olla hajun lähteitä.. mutta olisipa mukava joskus tulla kotiin, jossa haisisi hyvältä...

"haisu"
Toisellapuolen taloa haisee tassut ja turkki, siellä asuu koira! En ole tajunnutkaan millaisia haisuleita ne on! Koirattomalla puolella haisee aina kummallisen hyvältä (paitsi silloin kun uusi sohva haisi ihan joltain naftaliinilta) enkä oikein edes tiedä mistä tuoksu tulee. Ei ole hajupusseja kaapeissa, eikä muutakaan, normaalisiistiä jne.

En kyllä usko tuohon huuhteluaineeseen, ei se haise niin hyvältä. Tai pakosti joidenkin nenään haisee kun käyttävät, muttei minun. Ja minusta on jotenkin karmivaa kun koko perhe, mies ja lapset myös, haisee huuhteluaineelle ja kauas, esim kaupoissa olen huomannut tämän, ja joistain ystäväperheistä.

Kyllä melkein joka kodissa on ne ominaistuoksunsa.
Mut noita pesu-/huuhteluaineista sen verran, että mun mielestäni ne hajustetut pesuaineet ovat aivan karmeen hajusia, mutta yhdistelmä: hajusteeton pesuaine + miedon tuoksuinen huuuhteluaine on hyvä. Ja tuo vaniljasokeri pölyimuripussissa toimii myös.

dusk harmaana
tää pesuaine mut keltainen paketti, en enää ikinä osta mitään muuta pesuainetta, tuoksuu ihanalle koko kämppä! :)

http://media.onsugar.com/files/2010/02/05/3/636/6365147/67de13f8d6b884cf_gain1.jpg

"vieras"
Meillä kuuleman mukaan tuoksuu ihanalle. Muuta selitystä en keksi kuin säännöllisen siivoamisen, tuulettamisen ja nestemäisen pyykinpesuaineen :) eihän sitä itse haista kuin sillon, kun tulee joltakin pitemmältä reissulta kotiin.

" Tuoksut otetaan tosissaan

Tuoksuilla on tutkitusti vahva vaikutus ihmisen käyttäytymiseen sekä ajatteluun. On miellyttävää työskennellä ja viettää aikaa ympäristössä, missä tuoksuu hyvälle. Hajujen vaikutukseen peräänkuuluttavat tutkijat ja brändigurut. Firmat puhuvat jopa tuoksujen tuomasta lisäarvosta. Kotikäytössä lisäarvo piilee tunnelmissa. Eri huoneisiin saa erilaiset tunnelmat varsin helposti.

Tuoksutuotteet ovat erinomainen lahja viemiseksi tai tupaantuliaislahjaksi. Tosin, on syytä selvittää, mistä tuoksuista saaja pitää ja mistä ei. Puhtaan puuvillan (Clean Cotton) tuoksu on varma sokkovalinta."

"vieras"
" Tuoksut otetaan tosissaan

Tuoksuilla on tutkitusti vahva vaikutus ihmisen käyttäytymiseen sekä ajatteluun. On miellyttävää työskennellä ja viettää aikaa ympäristössä, missä tuoksuu hyvälle. Hajujen vaikutukseen peräänkuuluttavat tutkijat ja brändigurut. Firmat puhuvat jopa tuoksujen tuomasta lisäarvosta. Kotikäytössä lisäarvo piilee tunnelmissa. Eri huoneisiin saa erilaiset tunnelmat varsin helposti.

Tuoksutuotteet ovat erinomainen lahja viemiseksi tai tupaantuliaislahjaksi. Tosin, on syytä selvittää, mistä tuoksuista saaja pitää ja mistä ei. Puhtaan puuvillan (Clean Cotton) tuoksu on varma sokkovalinta."
Kammottavaa mainostekstiä. Nykyisin puhutaan tuoksujen aiheuttamista ärsytysreaktioista ja synteettisten tuoksujen aiheuttamista haitallisista terveysvaikutuksista koko ajan enemmän ja enemmän. Tuoksu ei ole vain tuoksu, vaan se sisältää erilaisia hyvinkin haitallisia kemikaaleja.

Huonoimpia lahjoja, joita voin kuvitella, ovat juuri tuoksukynttilät ja muut keinotekoisesti hajustetut potpurit ym. Jäävät ainakin miulta takuulla käyttämättä. Sen sijaan aidot eteeriset öljyt ovat parempi vaihtoehto tuliaisiksi, jos vielä vie ohjeet mukana, miten niitä voidaan käyttää.

"vieras"
"hmm"
Meillä tuoksuu ihan hyvälle mun mielestä.. esim. jos tulee lomareissulta niin huomaa sen hyvin.
Viikonloppusin kun mies nukkuu vähä pidempään suljetussa makkarissa niin haisee ihan hirveelle ummehtuneelle koko huone :D .. sanonki aina et "täällä haisee uni" :D
Eli aamusin makkarin räppänä auki ja onki auki yleensä monta tuntia.. ja vielä että raikas ilma kulkee läpi koko kämpän niin aukasen vielä keittiön räppänän.
Ja pesen joskus makkarin päiväpeitonki, vaikka näkyvää likaa ei ole mutta tuoksu pysyy hyvänä.
Keittiössä joudun (valitettavasti) tiskaamaan itse astiat, joten sitä joudun tekeen päivittäin jopa 3 kertaa/pvässä, siinä samalla tulee pyyhittyä pöytäpinnat Cillit Bang -yleispuhdistusaineella.
Pyykit laitan kuivuun eteiseen ... mistä en kyllä tykkää mutta kun muualle ei mahdu :/
Vessassa ja keittiössä on vaniljan tuoksuiset ilmanraikastajat, en muista nimeä mutta ihan lähikaupasta ne oon ostanu.. kiinnitetään tarralla johonkin.
Kerran viikossa imuroin ja pesen lattiat .. inhoon sitä hommaa :D .. ja lattioille pesuaineena on punainen Ajax pullo.
Mutta kaikista parasta on se kun illalla saa laittaa kynttilät palamaan, suurin osa hajustamattomia tuikkuja mutta aina olohuoneeseen joukkoon yksi joku tuoksukynttilä.
Huih, nyt kuulostaa ihan siltä kun täällä HAISIS pelkät kemikaalit mut ei se niin kuitenkaan ole :D

"vieras"
[QUOTE="vieras";22034880]Meillä kuuleman mukaan tuoksuu ihanalle. Muuta selitystä en keksi kuin säännöllisen siivoamisen, tuulettamisen ja nestemäisen pyykinpesuaineen :) eihän sitä itse haista kuin sillon, kun tulee joltakin pitemmältä reissulta kotiin.[/QUOTE]

Mikä pesuaine se sulla sitten on, se nestemäinen?

dfdf
Siis meillä on ihan siistiä ja puhdasta, mutta ei mitään sellaista tuoksua, mikä kiinnittäisi huomion. Tytön hoitopaikassa tuoksuu aivan ihanalle ja typykkä haisee jonkun tunnin sille samalle kun sen hakee hoidosta. Sitä sitten nuuskutan =D Mä haluun että meilläkin haisisi jollekkin hyvälle!
Kysypä sieltä hoitopaikasta, mistä se hyvä tuoksu tulee. Kiinnostaa tietää.

Yhteistyössä