Miksi joidenkin ihmisten kotona haisee ihan mahdottoman hyvälle?

• Viestiketjun aloittaja evetsu
  • Ensimmäinen viesti
evetsu
Siis se yleistuoksu on hyvä. Voisiko se olla joku pesuaine, huuhteluaine, tuoksukynttilä vai olisiko se joku tuoksupussi?

Mä haluun, että meilläkin haisisi hyvälle! Nyt ei haise millekkään...

tavallinen äiti
Meillä ainakin pyykit kuivataan sisätiloissa, ja huuhteluaineesta tulee mahdottoman hyvä tuoksu. Monesti on vieraatkin kyselleet että mistä noin hyvä tuoksu lähtee. :)

Alkuperäinen kirjoittaja evetsu:
Siis se yleistuoksu on hyvä. Voisiko se olla joku pesuaine, huuhteluaine, tuoksukynttilä vai olisiko se joku tuoksupussi?

Mä haluun, että meilläkin haisisi hyvälle! Nyt ei haise millekkään...
Kyllä varmaan teilläkin haisee/tuoksuu, mutta oma nenä on niin tottunu siihen hajuun =)
Tai näin luulisin, koska minustakaan meillä ei oo mitään hajuja :p

muuttanut
Varmaan on sellasia kynttilöitä tai tuoksupusseja. Toisilla on ihan vaan raikas ilma ja saattaa tuoksua vastasiivotulta, siis joku mäntysuopa tms se on mun suosikki vaihtoehto.

hajuton
Tän määkin haluaisin tietää.Meille kun ei haise niin yhtään mikään.Ja voiko se olla huuhteluainekaan kun mä käytän ja ei silti koko huusolli tuoksu vain se missä pyykit kuivatan ja ehkä vähän siitä lähin huone.

evetsu
Alkuperäinen kirjoittaja muuttanut:
Varmaan on sellasia kynttilöitä tai tuoksupusseja. Toisilla on ihan vaan raikas ilma ja saattaa tuoksua vastasiivotulta, siis joku mäntysuopa tms se on mun suosikki vaihtoehto.
Se ei oikeastaan ole sellainen vastasiivotun raikas tuoksu vaan vähän niinkuin joku hajuste...mutta se tuoksu on yhtä voimakkaana joka paikassa. Niinkuin kaikki verhot ja matot olisi pesty juuri ja laitettu jotain aivan ihanan tuoksuista huuhteluainetta =)

ilmari
Ne on ne rouvat jotka tuoksuu ihanalta. Itse olen huomannut kun ollaan oltu vaimon kanssa kylässä, että ne rouvat ovat juuri ennen vierailua käyneet pesemässä "sen" hyväntuoksuiseksi.

Mä mietin tuossa että josko pitkästä aikaa ostaisi hajusteellisen pesuaineen kun käytetty nyt pitkään hajusteetonta. No sitte pesin tytön haalarin kun oltiin reissussa ja siellä oli muistaakseni Ariel Color nestemäisenä... ja sitten muistin taas miksi en halua hajusteellista pesuainetta... siitä on yli viikko, tyttö ollu ulkona ja haalari käytössä ja edelleen tuoksuu niin voimakkaasti että tuntuu kuin olisi hajuvettä kaadettu sen päälle :(

Mutta peesaan tuota että joidenkin luona tuoksuu hyvälle. Ja miehen siskolta tulee myös lastenvaatteita jotka on puhtaita ja ihanan tuoksuisia. Joskus kysyinki mitä pesu- ja huuhteluainetta käyttää mutten enää muista...

Boogyman
Ihmisen ominaistuoksu on se mikä kaikkialla tuoksuu loppujenlopuksi. Huuhteluaineet, tuoksukynttilät yms. vain saattaa sekoittaa sitä ja joissakin tapauksissa jopa pahentaa asunnon tuoksua.

Mari -76
Mun opiskelijakämpässä tuoksui aina tosi hyvälle, ja huomasin sen jos tulin matkalta takaisin kotiin. Kaverin yliherkkä mies väitti että se tuoksu tuli suitsukkeista joita kyllä välillä poltin, kuten tuoksuöljyäkin.

Nykyisin asun väliaikaisesti kalustetussa vuokra-asunnossa, ja siellä ei haise hyvälle. Siis haju on kyllä puhdas ja ehkä ylipuhdaskin - asunto on suht vastikään remontoitu - mutta jotenkin ällösteriilin kova.

Mummolassa tuoksui ihanasti tupakka ja hajuvesi sekaisin!

vieras
munki mielestä jos jossain on käytetty hajustettua huuhteluainetta niin sielä haisee ihan hirveällä! kun itse käyttää hajustamatonta. se on niin voimakas haju yäk en pysty kyllä kauaa olla sellaisessa taloudessa...

Tässä
Se haju on terveen ja puhtaan kodin tuoksu.

Paikat pestään asianmukaisesti ja riittävän usein, ei hutiloida. Pesukone putsataan säännöllisesti (pyykkikään ei tuoksu hyvälle vaikka käyttäisi mitä ainetta jos kone on paskainen). Tuuletetaan ja käytetään jotain mietoa ilmanraikastinta wc:ssä, josta leviää koko taloon, vaatekaapeissa potpourri-pusseja tai saippuapaloja paperissaan.

Wilpuri
Meillä tuoksuu silloin hyvälle kun on just pesty pyykkiä, ainakin mun äiti niin sanoo. Muuten ei tuoksu juuri millekään paitis ehkä märälle koiralle jos koirat on just tullu ulkoa sisälle. Siihen koirantuoksuun haluaisin kokeille niitä pistorasiaa laitettavia hajujuttuja, tiedä sit auttaako. Onko kenelläkään kokemusta?

evetsu
Siis meillä on ihan siistiä ja puhdasta, mutta ei mitään sellaista tuoksua, mikä kiinnittäisi huomion. Tytön hoitopaikassa tuoksuu aivan ihanalle ja typykkä haisee jonkun tunnin sille samalle kun sen hakee hoidosta. Sitä sitten nuuskutan =D Mä haluun että meilläkin haisisi jollekkin hyvälle!

vaimo
Tunnen aina meidän tuoksun, kun tulemme reissusta kotiin ja se tuoksu miellyttää ainakin minua ihan hurjasti! Se on sellainen joku uuden puun tuoksu, johon sitten välillä yhdistyy huuhteluaine (Softlan Outdoor Fresch)...ja se on minusta ihana ja kotoinen tuoksu. :)

Yhteistyössä